TH-700 Vikaako isossa D:ssä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ristokakko, 29.1.2010.

  1. PauliP

    PauliP 1st gear

    Se kaasuasentovaijeri pitää olla tiukalla kun kaasu on täysin pohjassa.
    Jos se on löysällä, voi laatikko toimia ihan miten sattuu.

    Ja vaijerin säätö on viturallaan, on ihan turha hakea selitystä muualta. Jos laatikko ei toimi oikein silloin kun kaasuasentovaijeri on tiukalla, on siinä joku muu vika, esim. keskipakosäädin tai kulunut säätimen pesä.
     
  2. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Kiristin tuon vaijerin niin tiukalle kuin sain ja vaihteet eivät vaihtuneet 2-vaihdetta isommaksi.En uskaltanu huuattaa konetta enempää.Kun säätelin löysemmälle alkoi vaihteita löytymään aikaisemmin ja taas olen siinä kohdassa että ei säädy enää löysemmälle.Vaijerista kokeilemalla kun kaasu on pohjassa ei tunnu yhtään löysää ,vaikka on niin löysällä kuin vain voi.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onkohan siinä vääränlainen vaijeri?
    Koita saisko vaijerin kannakkeen pulttien löysäämisellä vähän lisää löysää
    jos päästää sen kannakkeen niin eteen kun reiät antaa myöten.

    Onko siinä vaijerissa jotain ruuvikiristeisiä lukkopäitä?
     
  4. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Kaasuvivustosta lähtee imusarjan alla tanko,jonka kaasuvivuston puoleisessa päässä on semmoinen lituskainen laippa,jossa pitkä n,3cm mittainen reikä ja tuon reiän toisessa päässä on isonnus reiässä,mistä tuo tanko pujotetaan kaasuvivustossa olevaan tappiin.tangon toisessa päässä on liitin ja vaijerin päässä on samanlainen liitin joka vaan napsautetaan kiinni jotenka muuta säätöä ei löydy kuin tuo puolikuun muotoinen namiska joka työnnetään koneessa kiinni olevaan telineeseen .Olen tuota miettinyt tuon kikkarivaijerin irroittamista kokonaan,mutta ei taida loota kestää kauaa testiajoakaan jos se on irti.Kyllä vaijeri näyttäisi rockauton kuvaston perusteella olevan ihan samanlainen mikä mulla on autossa.Jos se takeltelee kuitenkin vaikka päällisin puolin se näyttää hyvältä.Eihän tuo kallis ollut ,joten tilasin uuden.
     
  5. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    No nyt on kikkari vaijeri vaihdettu.Uusi on pikkuisen pidempi kuin edellinen ja nyt sain lootan pelaamaan kun kiristin uuden vaijerin niin tiukalle kuin sain .Vaihdot 1-3 vähän nytkähtävät mutta nyt loota ei renkkaa OD:lla 80 vauhdissa pienempää silmään kun alamäki tulee .Kokeilin sitäkin,että löysensin yhden napsun ja heti alkoi loota tuon saman temppuilun,mitä se teki aiemmin eli kun kaasua hölläsi niin vaihde vaihtuu pienemmälle. Tää loota pelaa nyt suht hyvin ja turbiinilukko on napille laitettu joten sekin toimii siltä osin.T:Risto
     
  6. 0213

    0213 1st gear

    mistä kannattaisi alkaa vikaa hakemaan kun juuri ostettu g 20 vani -89 6.2 d th 700 laatikko heittelee turpiinilukkoa pois ja päälle . samalla nopeus mittari seilaa 80 ja 90 välissä. tekee sen aina kylmänä ja välillä lämpimänäkin. onko mittari vaijerilla vai voisiko joku nopeus anturi oireilla näin . ja tps anturi kanssa ilmeisesti hoitaa lukkoa mutta vaikuttaako se nopeus mittariin.
     
  7. JJ

    JJ Gearhead

    Lainataan topiccia, kaverin -89 GMC hävitti talven aikana 4 vaihteen eli ei edes yritä kytkeytyä päälle. Kolmosella mennä jurruutellaan, mistäs vikaa lähtis etsimään?
     

Kerro tästä muillekin!