TH200-4R 2 -> 3 vaihto luistaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Big_Easy, 18.6.2008.

  1. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Mikähän voisi olla vikana kun vaihteen vaihtuessa kakkoselta kolmoselle niska nytkähtää väärään suuntaan, kone ei sentään kiekaise? 1 -> 2 ja 3 -> 4 Vaihtaessa ei luista. Oon jo koittanut kiristää TV-kaapelia, tulos: kolmoselle vaihtuessa ei tunnu luistoa, mutta muille vaihtuessa tuntuu aivan järjetön potku. Kolmonen ei kuitenkaan luista ajossa, vaihto vaan tuntuis olevan melko hidas.

    Pystyykö tolle "ongelmalle" tekemään mitään lootan ollessa autossa kiinni? Perjantaina ajattelin vaihtaa TCC solenoidin, joten jos samalla saisi tolle jotain tehtyä, ettei tarttisi koko ajan availla askia ja vaihdella öljyjä.

    Askin öljyt on punaset, eikä haise palaneelta (mun mielestä), öljyä on tosin hieman liikaa.
     
  2. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Purin just th200 4r:n jossa kovalla kiihdytyksellä luisti kakkonen ja kolmonen,low reverse ja overrun pakoissa oli yhdet kitkat kuluneet.Jospa se masterkitillä korjantuu.Millä vaihteilla low reverse pakka on kiinni,onko se 1 ja pakki,1,2 ja pakki vai miten?
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    ^^Tohon kolmosen pehmeyteen vois vika olla kakkosen servossa, joko sen sisällä oleva accumulaattori kiusaa tai sitten pannan käyttötappi on liian lyhyt. Toi lyhyys vaikuttaa siten että kolmonen ei mene täysin päälle ennenkuin sama paine joka kytkee myös kolmosen päälle poistaa kakkosen. Elikkä panta irrottaa mutta kolonen menee hitaasti päälle. Vaikea selittää.

    ^Vain lukko ykkösellä ja pakilla low/reverse pakka on kiinni!
     
  4. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Tuntuisi tuo kolmonen vaihtuvan hitaasti, kone ei siis kiekaise. Tuntuu, että ensin vähän jarrutetaan (2 vaihdetta päällä samaan aikaan?) ja sitten vasta vaihtuis kolmoselle.

    Jos käyttötappi on liian lyhyt, niin ei varmaan pysty oikeen mitään tekemään ilman askin purkamista?
     
  5. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Oolrait. Nämä oireeet täyskaasulla. TH200-4R
    Että tällästä:

    1-2 vaihto luistaaa, 2-3 ihan hyvä. Kickdown 3-2 huutaa ja nykäsee,

    Kickdown 2-1, harvoin edes toimii, ja ei suostu aina vaihtamaan kakkoselle paitsi kaasua nostamalla.
    Rauhallisella kaasulla heittää joskus 3-2 että veto häviää, ja yhtääkkiä tarraa(esim ylämäet).

    Säätöhommaa?

    Kickdown vaijeri?
     
  6. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Vaijerin veksaaminen ei auttanu, nykysin luistaa kakkosvaihde ja oireilee muuten samalla lailla..

    Mikä v*ttu tässä nyt vois olla... Samanlaisia kokemuksia kellään&vinkkejä!
     
  7. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Lootaöljyt+suodatin vaihdettu eikä eroa ole yhtään.
     
  8. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    lainaan

    onko mulla tullu loota tiensä päähän
    oldsissa th200r4 alun perin diisselin perästä
    kun painaa vauhdissa kaasun pohjaan (kun lähtee ohittaa)
    niin kierrokset nousee (hyvä kun ei kone kilahda) eikä tuu vetoa ,sitten kun höllää kaasua niin veto alkaa taas

    eli lyö tyhjää kaasu pohjassa
    pailtaan lähtiessä ei lyö tyhjää
    ? :eek:
     

Kerro tästä muillekin!