Th200-4r kyssäri...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Impala76, 13.10.2018.

  1. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Eli kyseessä rakennettu th200-4r 454 chevyn perässä.. Turbiinina korkeempi stallinen suomalaistuote. Paketti toimii sinänsä ihan jees mutta oon hämmästellyt sellaista asiaa kun noin 90kmh matkanopeudessa lyö kepin ihan pintakaasulla koloselta deelle eli neloselle niin kytkeytyy terävästi ja auto nytkähtää terävästi kun vaihdekytkeytyy.. Sitten kun samanvaihtamisen toteuttaa samalla kun kiihdyttää niin vaihto tuntuu kyllä ihan yhtä terävältä ja rundarin näyttämä putoo myös välittömästi alas mutta auto ei nytkähdä lähellekkään niinvoimakkaasti kuin pintakaasuvaihdossa.. Eli ”syökö” tuo kiihdyttäessä voimakkaammin luistava turbiini jotenkin tuota vaihdon voimakkuutta...??
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Onkos turbiinilukon solenoidin ohjaus toteutettu kuinka? Että jos vedätettäessä kytkeytyy vaan nelosvaihde mutta turbiini ei lukkiudu mutta kevyellä kaasulla lyö "yhtäaikaa" nelosen ja lukon päälle?
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pintakaasulla kun vatkaa kepakkoa alaspäin niin tapahtuu jarrutusta mutta kiihdyttäessä ei.
     
  4. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Turbiinilukko ei liity nyt tähän, toimii nyt alipainekytkimellä ja aikaviivereleellä toteutettuna, mutta on napista kytkettävissä pois..
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  5. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Nyt en oikein ymmärtänyt, molemmissa tapauksissa siis vaihdan ylöspäin kolmoselta neloselle..
    Toisessa tapauksessa pintakaasulla tasanopeudessa ja toisessa kiihdyttäessä isommalla kaasulla turbiinin luistaessa selvästi enemmän
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Jos tekee saman myös lukko poiskytkettynä niin lienee ihan vaan turbiinin "ominaisuus" o_O

    Eli pienellä kaasulla on "lukossa" luistamattomana mutta vedätettäessä kun luistoa on jo valmiiksi niin ei tunnu niin terävältä? :)
     
  7. Impala76

    Impala76 Gearhead

    ^Joo tästä voisi kyllä olla kyse..
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En minäkään, tarttis vissii lukee enneku vastaa:rotfl: .
    Toi elkamalan selitys on kyllä ihan käypä, stallin alapuolellakin se limppu on tavallaan "lukossa" mutta kiihdyttäessä se luistaa sinne stalliin asti ja ylikin.
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Härregud! Ollaanko muka mudiksen kanssa kerrankin jostain samaa mieltä niin että se myöntää mun olevan oikeassa?!?! :poff:

    Sori ot. Oli ihan pakko :rotfl:
     
    xarper tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!