TH200-4R pressure test ym juttua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Petri R., 26.5.2014.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Siis kuivaan lootaan laitoit 7.5l? Mun muistini mukaan sinne pitäs mennä 11-12 litraa.

    Olisko reverse boost valve väärinpäin holessaan?

    Mulla olis .257 low rev valve jos haluat ostaa, kitin mukana tuli .300 valve.

    Testit pitäs tehä 1100-1200rpm. Onko 1 ja 2 paineet siis vaijeri ulos vedettynä 90psi?
     
  2. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    1 ja 2 paineet on 90psi kun tv vaijeriin ei koske ja kun vaijeria rupee vetämään ulospäin nousee paineet suht lineaarisesti 260psi asti. Nämä siis pakkovaihteita.
    Eikös pakko ykkösellä ja kakkosella paineet pitäis olla kokoajan lähes samat kuin D:llä ajaessa lämä tiskissä eli tv vaijeri täysin ulkona?
    Kyllä mä koitin antaa kierroksiakin mutta näyttää ettei noi 90psi ja 260psi paineet seuraa kierroksia eli regulaattorit leikkaa paineet tuohon.
    Nyt vaan uupuu kokonaan reverseboostin toiminta pakko ykköseltä ja kakkoselta. Pitää kaataa viellä lisää öljyä mutta tuskinpa vika siinä on...
     
  3. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Mulla putosi pakko-1 ja -2 paineet olemattomiin kun juuri se putki oli lähteny toisesta päästä irti.

    Kuivaan lootaan tosiaan oikea öljymäärä oli 11-12 luokkaa.

    Lisäksi TransGo:n HD2-kitissä sanovat seuraavaa:
    "Trans will starve for oil and drop line pressure. This shows up as long or late MAX throttle 1-2 shift and will burn out the band. Overfilling trans 1.5qts helps. This complaint really comes out with high stall converters & slicks". Look for this problem with a 300 psi gauge attached during hard accerelation launches. If gauge needle drops or waves erratically (more than 20psi) add more oil. If it helps, you have pump starvation problem. Search internet for a deep pan/filter combo."

    Ei varsinaisesti liittyny tähän ongelmaan, mutta tuohon oikeaan öljymäärään...
     
  4. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Juu kiitos vinkeistä.
    Puusilmä ku olen ja katsoin vain kasausohjeet ja niissä olleen valokuvan jossa signal pipe on paikalla. Nyt kun viellä lukasin valvebodyn purkuohjeen niin olihan siinä että signal pipe heitetään mäkeen.
    En tiedä onko sillä vaikutusta reverse boostiin kun valvebodyn toinen reikä on kuitenkin tulpattu.
    Revinpä putken viellä pois ja zekkaan tuon reverse boostin.
    TV boost tosiaan toimii mielestäni niin ku pitääkin ja paineet sen osalta oikeet.

    Itse olen siinä käsityksessä että kuiva TH200R4 laaatikko vetää öljyä 6qt ja siihen päälle turbiini joka mulla on 9.5" ja sen tilavuus about 2.6qt.

    Saatan olla tässäkin väärässä mutta onhan noi turbaanit aika eri kokoisia ja sitä kautta vaikuttavat paljon öljyn määrään. Parkilla öljyn pinta kuitenkin vain pari senttiä alempana ku öljynjäähdyttimen paluuputken nippa.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Lukkoykkösellä ja kakkosella minimipaine on 155 piisii ja vaijeri täyspännissä pitäis olla 300 piisii.
    Ja toikin vaan siinä tapauksessa että on kokkoniksen giftshitti.
    Deellä lappu lattiassa ei ole painetta kuin ~240piisii ja tyhjäkäynnillä "vain" 90piisii.
    Tosta näkee sen miksi aina revittäessä tarttis käyttää pakkovaihteita.
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Pitää vissiin tosta omastakin uudestaan mitata noi paineet, jos jotain niistä selkiäis.
     
  7. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    juu ei tullu vielä kuntoon.
    Otin sen "signal pipe" pois.
    Nyt paineet tyhjänkäynnillä kaikki vaihteet pakkia lukuunottamatta 95psi
    Pakilla 160 psi (eikä viisari enää värrää samalla tapaa)
    Pakkokakkosella sama 95psi ja tv täysin ulkona paine about 295psi.

    Mutta pakkokakkosen ja ykkösen peruspaine tosiaan vain 95 vaikka pitäis olla se 160psi.
    Jos toi pakilla kerran pelittää niin voiko siitä päätellä et reverse boost on kunnossa?
    Mikä voi olla viturallaan ku ei paine nouse?

    Vaihteet tikkaa nätisti ja ilmeisesti tuolla uskaltais tuollaisenakin cruisailla mut kylllä toi ny kuntoon täytyy saada. Ideoita?
     
  8. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    En tiiä 200 laatikosta ja varmaan reverse/boost valvekin on hieman eri kun mun 4l60e toosassa. Mun lootassa reverse ja boost on eri piirit vaikka onkin samasta käikäleestä kyse ja mulla oli sellasta ongelmaa kun testas paineilmalla, niin reverse puoli oli tiivis kun taas boosti puoli kusi paineet sleeven ja pumpun rungon välistä pihalle. Varmaan tästä syystä niihin kaupataan paljon O-renkaallisia malleja.
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Onks 200:een o-renkaallisia malleja?
     
  10. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Siis jaa juu. Mä jotenkin kuvittelin et lowrev boost valven o-renkaallisesta mallista on puhe.

    Hmm. Pitää omastakin kyllä mitata nuo paineet ja ihmetellä, voisiko vika piillä sit tuossa, ei mitään käryä paljonko plootalla on ajettu.
     
  12. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

  13. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Mulla näyttäis reverse boost toimivan pakilla muttei ykkösel ja kakkosel.
    TV boost toimii mun mielestä niin ku pitääkin. Eli molemmissa boostereissa on henkee.
     
  14. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Tossa linkin sonnaxin julistuksessa eka lause on "Vehicles with a 4L60 transmission often have problems with poor reverse boost or upshifts in manual low."

    Viittaako tää manual low mihinkään tässä?
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Pistin oikein tilaten tuon o-renkaallisen version .500 boost valvesta. Jos se kerta sekottaa MTV venttiileiden toimintaa niin sinnehän mulla vois hukkua tuota öljynpainetta ja sen takia ploota ei tahdo venyttää vaihtoja.

    En tiiä onko tuossa nyt mitään logiikkaa tai järkeä, mulla on kohta hyllyt pullollaan kaikenlaista pientä, taitaa olla pari jo noita .500 boost valvea ilmankin tuota o-rengasta. Ehkä ne saa kaupattua jollekin :)
     
  16. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Tuollainen teksti.

    #28. 200-4R, low / reverse boost valve. This valve will help keep the transmission in manual low to a higher speed. It raises the pressure in manual low and manual second. This valve is .061 of an inch larger than the largest stock valve. Can be installed without removing the transmission or valve body.

    Löytyi tuolta.

    http://www.transmissioncenter.net/200-4r.htm

    Sen perusteella voisi jotain falskia olevan sillä suunnalla jos tuo käikäle vaikuttaa pakko ykköseen ja kakkoseen?
     
  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Voihan se tuokin hyvin olla. pitää kohta varmaan ammattilaiselle viedä koko hylsy jos joku keksis mikä vika!
     
  18. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Eikös sama käikäle vaikuta myös pakkiin ja pakki pelaa niin ku pitää. Siitähän tuo low reverse tuleekin. Nyt taitaa puuttua ns. D2 signaali tuolta venttiililtä.
    Se poistettu ja tulpattu putkihan on juurikin D2 signaalia varten. Mistäköhän tuon olis nyt tarkoitus syöttää D2 paine...?
     
  19. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Tiedän tunteen. Mutku ite pitää. . . Manuaalikin on vaihtoehto.
     
  20. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Viisaammat korjatkoon tosiaan 200 lootan osalta, mutta veikkaisin että niin kun mulla 4l60e lootassa paine pakille ja boostille tulee eri reittiä eli on mahdollista että pakki ei vuoda, mutta buusti puoli kusee niinkuin mulla tekee.
     

Kerro tästä muillekin!