TH200-4R pressure test ym juttua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Petri R., 26.5.2014.

  1. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Ite oon kans paininut vastaavan kaltaisen homman kanssa, niin asia kiinnostaa.

    Tuosta sonnaxin linkistä vielä.

    "Vehicles with a 4L60 transmission often have problems with poor reverse boost or upshifts in manual low."

    Mun suomennos:

    "Ongelmia pakkipaineessa TAI eteenpäin pakkovaihteilla"

    Eli voisi viitata samankaltaiseen piirijärjestelmään. . .

    Tiedä sitten, mutta ajatuksia kaivattiin. Älkää ampuko :)
     
  2. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Jatkan tätä yön monologia hetken. Kattelin tota 200 lootan venttiilin kuvaa ja näyttäis kyl että buusti ja pakki ois samalla piirillä siinä.
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    En tiiä, mutta voiskohan ongelma juontaa juuriaan kuitenkin tohon low/rev valveen mulla, kun plootan heittää pakille niin kestää hetken aikaa että kytkee. Ei se itteä häiritse mut jos se liittyy tohon aikasin vaihtamiseen niin sitten.

    Pystyisköhän joku firma ihan sorvaamaan noihin ulko-osiin o-renkaiden paikat...
     
  4. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Mullakin tuli pieni "reverse delay" kun asensin HD2-kitin. Oletan, että se liittyy siihen dual feediin, eli jos siellä nyt on "öljytilat yhdistetty" niin kestääkö sen pakin siksi hetken pidempään kytkeytyä?
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Mulla ei oo dual feediä tehty.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    No mikset tehny kun osat on HD2 kitissä?
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Ei tuossa ainakaan mitään ohjeita sen tekemiseen ollut, tavasin sen läpin niin ei osunut silmään?

    Emmä tiiä mikä perkeleen kitti toi edes on, onks toi joku karvalakki mallin hd2, mut tuossa mainostetaan et tulis kakkosen servo mukana:

    http://www.transgo.com/products.php?prd ... =&keyword=

    Niin ei mulla kyllä tullu :D

    Hd2 reprogramming kit siinä kuitenkin lukee.
     
  8. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Jaaha tais tämäki selvitä. Tuo kitti jota käytän, poistaa lo/reverse boostin pakko ykköseltä ja kakkoselta.
    Tätähän ei tietysti oltu laitettu ohjeisiin vaan otin yhteyttä kitin suunnittelijaan.
    Koko ajan ihmetytti se signal pipen poisto ja tulppaus, no selvis seki.

    Hiukan mittari värrää maksimi paineilla, onko se normaalia?
    Th-400:ssa paineet oli hyvin vakaat tosin pumppukin eri tyyppinen.


     
  9. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    EDIT: Tuosta sun kuvasta löytyy dual feedin tarveaineet. Ymmärtääkseni vanhemmassa/köykäsemmässä HD2:ssa ei tuu tota servoa, ja näyttää dual feedin osatkin puuttuvan:
    http://static.summitracing.com/global/i ... -hd2_w.jpg
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Juu, mulla on toi köykäsempi versio! Mitä se dualfeed vaatis?
     
  11. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    En tiedä mitä muita vaihtoehtoja on, mutta ton HD2-kitin modaus on seuraavanlainen:
    Tossa sun kuvassa näkyy keskellä levy jossa reikiä, iso poranterä, pituudenrajoitin sekä semmonen pyöreä natsa johon on kaks erilaista o-rengasta valittavana ja siihen natsaan semmonen sokka. Levy pultataan päistään tiettyihin venakoneiston kiinnitysreikiin ja siitä yhdestä reiästä keskeltä porataan tolla isolla terällä, johon on laitettu pituudenrajoitin, siihen vaihelaatikon kuoreen kolo joka yhdistää kaks öljykanavaa. Sitten toi natsa laitetaan o-renkaan kera laatikon kuoreen sille sopivaan reikään yhteen porattujen ölykanavien viereen/päälle. Sokka siihen kans niin se pysyy oikeassa asnenossa eikä lähde pyörimään.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Mulla on noita dual feed palikoita kun loota osina muutan ne sisältä.
     
  13. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Mulla on skannatuna se laajemman HD2-kitin ohje jos kiinnostaa. Ton modin kanssahan kantsis olla jo billettimallin "input drum" jos on enempi voimaa, en nyt muista tuliko sulle sellanen tähän lootaan...?
     
  14. saresks

    saresks Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Dual feedin voi tehdä "simppelisti" siten, et jättää center supportin kolmesta pantarumpuun tiivistyvästä tiivisteestä keskimmäisen pois ja tukkimalla reverse -öljyreijän supportin toisesta kiinnityspultista. Lisäksi täytyy isontaa reikäpellin kolmosen accun pikkureikää, et 2 ja 3 ei bindais 2-3 vaihdossa.
    Em tyylissä on oman kokemuksen mukaan kaksi vikaa. Bindaus pitäis poistaa jota mullakin teki 0.110" reiällä, mut jos suurentaa kerralla yli-isoksi, niin kolmosen pakka kyrvähtää under power. Sen verran työlästä porata aina 0.005" kerrallaan ja kokeilla et arvatkaa bindaako mun loota vielä aavistuksen varsinkin kun toisessa päässä on pelko sulamisesta..
    Toinen mitä tossa aiheutui ainakin mulla on et pintakaasulla tulee 2-3-2-3 hystereesiä, loota ei osaa päättää vaihdetta vaan vekslaa nopeassa tahdissa eestaas. Johtunee öljykanavakokojen muutoksen aiheuttamasta hetkellisestä öp:n romahtamisesta vaihtohetkellä.

    Eli HD2-kitti lähestynee tätä modia fiksummin kun sen väsänneet ei valita näitä em. ongelmia. Luulen mä.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    HD2 kitissä tulee tuplajouset kakkosen servolle!! Ite käytän vielä jäykempää jousta kun servokin on isompi kun tossa kitissä tullut.
     
  16. saresks

    saresks Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Ja mulla on iso Ck:n servo ja sit orkkis palautusjousi. Jotain on amerikan foorumeilla sepusteltu et kokkonis on herännyt tarjoomaan tömäkämpää jousta. Markkinoi sitä kuitenkin sen takia et ei jäis panta laahaamaan kolmosella..
    No, etitääs jostain reilusti tömäkämpi jousi seuraavaksi tuonne.
     
  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Emmä sitä varmaan täs kohtaa tartte, en rupea muokkaamaan kun osia ei ole, vähän huono kuvista rupee touhuumaan.

    Ei oo billettimallin inputdrumia eikä voimaakaan kyllä :D
     
  18. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Niin lähinnä tarkoitin, että multa löytyy ohje jos jostain saa osat siihen modiin.

    Itse porasin sen "BR" reiän 3mm terällä, se on vajaa .120". Jossain jenkkisivulla Kokkonis, Jake Shoe tai joku vastaava Ameriikan 200-4R guru neuvoi että saa olla hivenen isompikin ku .110", mieluummin .120", niin ei panta jää laahaamaan(?). Taisi siitä mun HD2-kitistä just se .110" terä puuttuakin, ohjeen mukaan piti käyttää sitä. Ei kuitenkaan bindaa.

    Tuplajouset tuli tosiaan joo ja kaks shimmiä, mutta yks niistä oli liian vähän ja kaks liikaa, onneksi löyty vanhasta servosta kapeampi shimmi niin nyt siellä on niitä sopivasti.
     
  19. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Miten tuo bindaus ajossa tuntuu. Johtuuko se siitä että panta ja direct pakka ovat jonkun aikaa molemmat kiinni.
     
  20. saresks

    saresks Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Joo molemmat on 2-3 bindissä samaan aikaan hetken päällä. Vaihteisto lukittuu ja kun se mulla kestää kestää aavistuksen niin se kerkee toisinaan kolauttaan voimalinjan välykset toiseen laitaan että klonksis vaan.
    3rd accureikää sit pitäis saada isommaksi et 3 vaihto hidastuis vähän ja shift timing kohdalleen.
     

Kerro tästä muillekin!