TH200-4R pressure test ym juttua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Petri R., 26.5.2014.

  1. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Melko jämäkästi se mullakin vaihtaa 2->3, mutta mitään 2-3-2-3 jumppaa ei esiinny eikä mielestäni tota bindiä. Joskus jos raaskis investoida pienempään turbiiniin, niin pehmentäs totakin "jytkyä" vaihtoa pintakaasulla ajellessa (nyk. stall 2050).
     
  2. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Mikä on tuo temppu kokkoliinoksen kitissä että saadaan pakko 1/2:lla vaijerin vaikutus mukaan.
    Vakio lootassahan pakko 1/2 paineet ei seuraa TV:n asentoa mutta kokkoliinoksen kitillä seuraa.


     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: TH200-4R pressure test

    Seuraa mutta tv-paineen pitää nousta yli low boost paineen joka tulee suoraan manualvalvesta. Sulla kun se signaaliputki puuttuu niin low ja tv paine ei tappele keskenään.
     
  4. peltsi

    peltsi Gearhead

    Kun viimein sain hommattua tuon vaimennetun painemittarin niin mulla on CK:n kitillä pakkovaihteilla paineet about 85-240psi riippuen vaijerin asennosta.
    Ja samat ne on D:lläkin
    Ja nää pitäis olla kokkoliinoksen mukaan ihan ok paineet.

    Mutta jos kattoo siitä CK:n manuaalista niin siinä sanotaan että jos on kirjan mukaan tehdyt muutokset niin paineet pitäis olla pakkovaihteilla muistaakseni 150-300psi ja D:llä tuota luokka ku mulla on nyt kaikilla vaihteilla.

    Eli mitä pitäis tehdä toisin jos haluaa tuon peruspaineen noin korkeaksi ja siihen päälle viellä 150psi:tä kun vetää vaiherin ihan ulos?
    Onko sillä line bias valven lukitsemisella pohjaan jotain tekemistä tän kanssa?

    Meinaan viellä kasata tuon CK:n kitin toiseen valve bodyyn ja sitten koitan miten transcon sk kitti toimii. Mutta transcollakin on varmaan se ongelma että pakkovaihteilla ei ole painetta kuin about 150psi eikä seuraa vaijeria.

    Ei oo terveet vaihdot laatikossa kun 2-3 vaihto rysäyttää sen verran ilkeesti kevyellä kuormalla. Tuntuu viellä että vaihdot on D:llä kaikkein pahimmat ja pakkovaihteilla ajettaessa suht ok.

    Tulee th400:sta ikävä ku se on sen verran helppo säätää ja toimii loogisesti... pintakaasulla pehmee ja lämä pohjassa napakka.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sulla on vissiin akut pois käytöstä jos niin pistä takaisin. Onkos välipellin reijät porattu "viimiseen" kokoon? Transun kitissä lukkovaihteilla on korkeampi paine ja nousee lisää vaijeria kiristämällä.
    Minkä kokonen tv-boost vena on?
     
  6. peltsi

    peltsi Gearhead

    kakkosen ja nelosen acut on pois mutta ne ei oo liian kovia ja niitä pystyy säätämään ihan pellin reikiä muuttamalla.
    Välipeltihän tuli kokkoliinoksen sarjan mukana ja olen vaan pienentänyt niitä reikiä.
    Kolmosen reikää pienentäny 3.0mm -> 2.6mm eikä oikeestaan mitään vaikutusta.
    Pehmentääkö se 2->3 vaihtoa jos lisää kakkosen servon liikerataa. Nyt se on suht tiukka about 1.5mm.
    TV boost vena on 0.555"
    low/rev boost vena on vakio

    Jollakin versiolla kokkoliinoksellakin pitäis tulla se 300psi:tä mutta ei tuolla joka mulla on.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi .555 tv-boost on niinku ampuis hyttysiä atomipommilla. Ei kadulla tarvii olla kuin korkeintaan .420 .
     
  8. peltsi

    peltsi Gearhead

    mutta ei kai tuo tee muuta ku nostaa linjapaineita vaijerin asennon mukaan?
    Eikä ne paineet taida korkeet olla kun parhaimmillaan nousee vajaaseen 250psi.
    Ja 2-3 vaihto on kova jo 85psi paineella.

    Mikä on se poppakonsti on jolla vakio laatikkoon saadaan vaijerin mukana säätyvä lo1/2 boost paine? :)
    Käsittääkseni vakio lootassa lo1/2 boost paine on vakio ja luokkaa 150psi.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No se boost paine on "vakio" vaikka kikkari olis irki, heittomerkit sen takia että niitä on montaa eri kokoa. Sitten kun vaijeria kiristää niin painekin nousee.
     

Kerro tästä muillekin!