Th2004r vaihtokohdan muuttaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja rautasydän, 28.3.2012.

  1. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Millasen kitin tilasit, saako toimimaan ilman nappuloita kojetauluun?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Export ja känädä malleissa lukon ohjaukseen ei tarvii kuin sähkö sisään plootaa. Paineen haistelija kuvernöörilinjassa haistelee koska sen pitää mennä päälle ja kikkarivaijeri poistaa sen ja myös pitää poissa kun antaa kenkää.
     
  3. janiluo

    janiluo Gearhead

    Viaton kysymys kun ei ole kokemusta:
    Kannattaako plussa kierrättää jarrupoljinkatkaisijan kautta vai tunnistaako paineenhaistelija senkin oikein kun auto seisoo valoissa 1000 RPM ja D-päällä?
    :odroll:
    - Jani -
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei sähkö jarrupolkimen kautta sen takia mene että lukko olis pois päältä paikallaan ollessa :odroll: .
     
  5. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Onko tuontyyppisiä kittejä saatavilla?
     
  6. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Tommosen tilasin:

    http://www.jegs.com/i/TCI/890/376600/10 ... tId=748599

    kaikki romut menee laatikon sisään, ei nappeja kojetauluun.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En kiteistä tiedä mutta jos löytää tollasen export/kanada plootan niin siitä pitää ottaa venakoneisto, välipelti ja accumulaattorin koppa. Kaikki sopii ECM ohjattuun lootaan heittämällä.
     
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

    Dieselin perästä myös löytyy, ainakin OM-koodilla.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo unohtu, eihän yhdessäkään 5.7 woimadieselissä ollut ekua.
     
  10. sportside

    sportside 1st gear

    Kiitos ja anteeksi mä lainaan vähän aihetta kun on samantyyppisestä ongelmasta kyse. Pitäisi saada th700:sen 1-->2 ja 2-->3 vaihtokohtaa nostettua siitä vakiosta 4500 hiukan yli 5000.Tarkoitan siis nyt tietenkin täyskaasun vaihtokohtaa. Onnistuuko se pelkästään tota governööriä peukaloimalla vai tarviiko siinäkin venttilikoneisto jonkunmoista asiantuntevaa hienosäätöa? Loota on 350 TBI:iin jatkeena.

    Nimimerkillä- Ostinko governöörin paino ja jousisarjan jo turhaan?
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    700 toosan kuvernööritsydeemi on erilainen kuin 200toosan ja siinä kuvernöörillä on helppo hakea vaihtokohdat haarukkaan.
     
  12. sportside

    sportside 1st gear

    Kiitos nopeesta vastauksesta! Kannattaako hommaa alkaa kokeilemaan punttia keventämällä vai jousta vaihtamalla? Tai vielä mahtavampaa olis jos osaisit kertoa vähän vinkkiä millä punteilla ja minkä värislllä jousilla pääsis edes sinnepäin ettei tarvis ihan mutulla lähtee kokeilemaan. Kyseessä siis tci:iin sarja.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Riippuu lähtökohdasta ja oikea jenka löytyy vain ja ainoastaan kokeilemalla eri vaihtoehtoja. Pistä ekaks kevyemmän puntit ja testaa.
     
  14. sportside

    sportside 1st gear

    Homma selvä!
     
  15. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Loota paikallaan. muutamaan otteeseen on saanut tv-vaijeria säätää mutta lopulta aika hyvältä tuntuu. Vaihtaa aika tiukasti mutta kolmonen on tuvassa jo vajaassa 50 vauhdissa. Turbiini lukittuu abt 70 kmh. Pykältää alaspäin ihan eri tahtiin, kuin perus th200 ja ei siteen luista pätkääkään, eli takanakit on kovilla aika pienelläkin kaasulla liikkeelle lähtiessä. Hyvän tuntunen loota kaikkiaan.
     
  16. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Onkos kellään tuntumaa että missä nopeuksissa tollanen diiselin perästä oleva 200-4r(KCF) vaihtaa täyskaasulla? Aski tulossa nyt reilusti enemmän kiertävään vekottimeen niin tarttis saada sopivat vaihtokohdat. Kuvernöörin painoja keventämällä nousee siis cruise vaihdotkin? Hommasin siihen syskokal kitin ja masterkitin, masterkitti parhaillaan menossa paikoilleen..
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kuvernööriä modaamalla joka vaihteen WOT nousee mutta lukkovaihteet on keksitty jos liian aikaisin tunkee pykälää. Venakoneistossa on myös TV-limit valve joka tohon vaikuttaa kuin myös TV-valven jousen jäykkyys jne.
    Pintakaasulla vaihtoon ei hirveesti toi keventäminen vaikuta.
     
  18. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Joo räikkäshifteri tulee millä on hyvä sitten lätkiä mut sais se D:lläkin vaihtaa vähä korkeemmalla kun tyyliin 3500 mikä on vasta vähän päälle puolet ton motin kierroksista.. Toi tv-limit valve vaikuttaa nimenomaan wot vaihtoihin?
     
  19. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    TransGo HD2 reprogramming kitissä tulee jousia niin TV limit valveen ku TV (plunger) valveen. Paketin ohje sanoo, että nimenomaan TV limit valven jousia vaihtamalla saa tosiaankin nuita WOT-vaihtoajankohtia ylemmäs.
     
  20. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Olis ehkä pitäny ostaa toi reprogrammin kitti ennemmin kun toi vanha syskokal kitti. En muista oliko siinä uusia jousia noihin venoihin kun ei oo sitä nyt täällä duunissa mukanakaan. No pitää tutkia kun pääsee taas tallin uumeniin.
     

Kerro tästä muillekin!