TH200r4 ei oikeen pelaa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja -TAPSA-, 14.12.2002.

  1. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Eli meikäläisen mäihää taas..alko olssissa loota ränkläämään vastaan ,kone huutaa kun loota ei vaihda kunnolla isommalle,
    toimi vielä eilen tosi hyvin ..siis ihan varottamatta tollanen vika,,vetää ihan ok kun saa pykälää vaihettua mutta välissä vaan ikäänkuin huutaa vapaalla jonku aikaa.

    Ja sitten vielä että mihin kannattas viedä korjaukseen? yks jenkki auto korjaaja tuolta kiimingistä sano että joulun jälkeen oisi vasta aikaa katsoa!!
    no Kyllähän se pitäs aikasemmin tielle saaha että pääsee töissäki kulkemaan,eli oulun läheltä joku korjaamo??
    :cry:
     
  2. Lettu

    Lettu Gearhead

    jaas tapsa osti sitte jenkkirassin :smile: onkse dieseli? kaverin -79 dieseli oldsi tekee samantyylistä. Vain kaasua hölläämällä vaihteenvaihdon yhteydessä saa seuraavan vaihteen silimään. tasakaasulla ei vaihda. mut se o kuulemma ton dieselin kans ominaisuus (?)
    itte etin aikoinaan oulun alueelta kans korjaajaa, mutta en oo kuullukku pelkkää negatiivista eli kannattee varoo, kusetettuja ja kusettajia piisaa:

    http://www.kotinet.com/keraset/th700.htm

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Lettu 2002-12-15 10:31 ]</font>
     
  3. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    On diesel,kaippa tuolla ny vielä uskaltaa ajaa?
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    kyllä se pitäisi dieselinkin kanssa toimia.

    Ootkos tarkistanyt öljyt? Ne pitäisi kahtoa lämpöisenä kone tyhjäkäynnillä vaihde P-asennossa.
    Sehän näyttää aina täyttä(ainakin melkein), jos katsoo kylmänä kone seisoksissa.
    Ja miten sitten kick-down vaijeri, ettei ole jäätynyt? Se pidättää kanssa vaihdetta.
     
  5. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Mistäs sellainen vaijeri löytyy?
    pitääpä rymäyttää tulille ja tarkastaa nuo öljyt..näyttivät aamulla ihan hyviltä kun katsoin..haisivat vaan pahalta..:???:
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eipäs ole Odsin perusvika.Nimimerkki viiden oldsin elämää seuranneena..
     
  7. wolfman

    wolfman Gearhead

    No mulla on aivan samaa vikaa esiintyy erityisesti kun vaihtuu 3 vaihteelta kakkoselle kone huutaa ja jos ei kaasua hellitä niin pikkuhiljaa rupee ottaan vaihde kiinni. Olis kiva tietää että minkähintanen remppa tuo olis kun ei tuota rahaa tuu ovista ja ikkunoista. :grin:
     
  8. tlento

    tlento 1st gear

    Mulla oli oldsissa th200r4:n kans samanlaisii ongelmii (juttu löytyy tästä palstasta, kohdasta "vaihtamisongelmia") Siellä todettiin, että throttle valve olisi jumissa, eli se venttiili, mitä se "kick down" -vaijeri ohjaa!
     
  9. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Juu Toistaseksi taas liikkuukin ku lisäsin sitä loota öljyä pari litraa.. :lol:
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ainakin osan tosta ongelmasta saattais ajatella johtuvan pakkasestakin. Mulla ainakin on käynyt niinkin että pakkasaamuna loota ilmeisesti jääty ja jonkunmatkaa ajettua alkoi taas vaihtamaan suosiolla. Samoin jos lämmitti autoa hetken vaihde N-asennossa että lootakin vähän lämpes ennen liikkeellelähtöä. Jostain lie päässyt kosteutta tms. sinne vaikka siinäkin laatikossa oli ihan hyvät öljyt ja suodattimet.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Loota merkistä riippumatta on remontin tarpeessa jos kiekat ylös tai alas vaihtaessa nousee huomattavasti. Ja jos öljy tuoksahtaa selvästi palaneelta niin kitkapinnat jostain pakasta/pannasta on kärsinyt ja tulee harvemmin ajamalla kuntoon. Jos tollasten oireitten jälkeen tekee/teettää rempan piakkoin niin kahisevaa säästyy aika lailla verrattuna että ajaa lootan loppuun ja hinauttaa kärryn sitten korjaamolle missä todetaan että ei ole enää korjattavaa kun kaikki on aivan paskana. Näitä on nähty liikaakin mutta kun suomalainen ei ihan helpolla usko...
     
  12. autoilija

    autoilija Gearhead

    Niinpä.Ennakoivana aattelin kysyä että jos tuollaisessa tilanteessa tajuaa kiikuttaa sen lootan korjaamolle niin paljonko kustantaa?Joku karkea arvio joka kattaa gm-mopar tuotteet 3 ja 4-loviset.Turbiinin hinnasta mulla on jo käsitys sen voi laskea pois,vai onko lukollisella ja lukottomalla suurikin hintaero?Itsellä on käsitys että jos 500eur varaa lootaan ja 200 turbiiniin mennään taas monta vuotta,jos itse tekee asennukset.Onko näin?
    Yleinen käsityshän kanssautoilijoilla tahtoo olla ettei automaattia kannata ostaa koska sen korjaaminen maksaa jotain käsittämättömiä.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onhan noi hinnat siihen suuntaan mutta mun käsistä ei lähde yleensä vakioaski. Jos 700 loota tehdään niin että se kestää ja toimii niin osat tekee jo ~350€ ja jos osiin satsaa vielä parisataa erkkiä lisää niin sitten voi jo käydä tosissaan stripillä.
     
  14. autoilija

    autoilija Gearhead

    Eli ei mennyt metsään kun ajatellaan ihan jotain vakiolootaa.
     
  15. Timmo

    Timmo 1st gear

    Kysynpä nyt samaan ketjuun että mitä haittaa laatikolle on jos ajaa ilman että kickdown-vaijeri on kiinni. Vissiin särkee sen? Kestääkö ajaa yhtään?

    Ja lootana tuo TH200R4
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    200/700 lootissa sillä vaijerilla on muutakin tekoa kuin alasvaihto. Se haistelee kaasuvivun asennosta kuormitusta ja säätää paineita sen mukaan. Jos vaijeri on irti niin lootassa on aina sama paine kuin tyhjäkäynnilläkin. Mieti siitä sitten kestääkö vai ei. Sama pätee kaikkiin lootiin joissa pelkkä KD vaijeri/vipu eikä alipaine modulaattoria. Mutta Suomalainenhan testaa kauanko kestää eli polkee niinkuin hullu tulpatonta mopoa kunnes uskoo :grin:
     
  17. Timmo

    Timmo 1st gear

    Onkohan se kerinnyt aiheuttamaan vahinkoa jos on ajettu joskus ilman että vaijeri on ollut kiinni. Ja jos vahinkoa on syntynyt niin huomaako sitä heti ja mistä vai voiko siellä olla piilevää vikaa?
     
  18. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ei kai se heti vahinkoa tee, vai mitä Mudracer. Minulla katkesi ajossa vaijeri ja parikymmentä km piti ajella ennenkuin pääsin räpläämään. VAihdetta vaihtelin manuaalisesti, koska muuten se tyrkkäsi nelosta heti liikkeelle lähdössä.

    Kyllä minun laatikko toimi ainakin vielä pari vuotta sen jälkeen. Sitten vasta hävisi pakki. Sekin johtui tiivisteen kovettumisesta.

    TH200R4 oli muuten laatikko, silloin ilman lukkoa.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä se ilman vaijeria kestää isältä pojalle jos ajaa pintakaasulla. Mutta jos ajaa maantiellä ja tulee jyrkkä ylämäki niin lukkoturbiini ei osaa poistua käytöstä ja saa kipiää vaikka vetäisi kepistä pykälän pienemmälle.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kummasti nuo vaihteistot kestää.Minulla rupesi lauhdutinputket vuotamaan autosta TH 200 (Diesel Olds). Jyväskylässä vaihdettiin kumiletkut metallisten tilalle.Heinolassa letku irtosi ylämäessä,pääsin juuri ja juuri mäen päälle!-Oli muuten takana näkymä kuin pilvessä! -Korjattiin Heinolassa ja takaisin tullessa irtosi taas ja kaikki kallis neste ulos!-Joku on sanonut että tälläinen "tyhjänä ajo " rikkoo varmasti vaihteiston.
    -Ajelen samalla autolla ja samalla korjaamattomalla vaihteistolla, tämä yllämainittu tapahtumasarja sattui runsas kymmenen vuotta sitten!
     

Kerro tästä muillekin!