TH200r4 governorin modaus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Turnn, 1.10.2020.

  1. Selli

    Selli Gearhead

    Vastaan ittelleni ja kysyn samalla. Nyt on toista kesää oma prepattu loota käytössä.
    Kuvernöörin puntit viilattu GN painoista noin puolet pois. Jousiin en kajonnut. Vaihtokohta 1-2 lähellä 6K 2-3 kohtaa en ole edes testannu :D
    Mun ongelma on enemmänkin tuollainen lazy vaihto ennemmin kun firm. Ihan sukkasiltaan kun ajelee, niin vaihtaa siististi kaikki vaihteet, nelonen vaihtuu noin 70kmh.
    Sitten taasen kun on puristavaa kiihdytystä, muttei WOT, niin loota on melkonen kuminauha/ laiska. Vähän ehkä humppaakin. WOT ajoa en ole juurikaan kokeillut etten riko enempää jos siellä on joku jo menossa rikki. Loota on siis aina ollut samanlainen. TV-vaijerin säädön kun laitoin mitan mukaan mitä tähän ohjeita löysin .840 being in perfect adjustment. Mutta tuolla asetuksella vaihtoi samoin tein neloselle asti eikä KickDown toiminut ollenkaan. Napsuja kirraten löysin omasta mielestä hyvän säädön. Edelin kaasari jossa on oikea bracket vivustoon.
    Turbaani on halpis transtar 2000 stall lukolla joka pelaa ihan ok.
    Kuvasta näkyy osat mitä on laitettu. ShiftKit on joku basic transtar. Ite mietin, että pitäsköhän tuota hankkia se HD2 tai vastaava vähän "racempi" setti.
    Se, että olisiko se syypää lazyyn käytökseen, en tiedä.
    Videolla kun tarkkaan kuuntelee, niin 1-2 vaihto on lähes heti kun auto liikkuu ja 2-3 vaihto on tuollainen kumimainen. Kaasua tuossa oli kohtalaisesti. Ei tuossa kaupungilla viihtiny kaahata. Motariosuudessa 3-4 vaihto on ihan ok tuollaisella puristavalla.
    https://sellin.1g.fi/kuvat/th200r4/

    Keväällä kun vaihdoin ölpät ja suotimen niin en mitään erikoista löytänyt. Öljy oli normaalin väristä ja hajusta.

    [​IMG]
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Mä selvittelin viime kesänä samaa dilemmaa. Soittelin looran rakentajalle tuonne Rymättylän suuntaan ja kyselin voisiko 3-4 vaihtohetkeä muuttaa governoria muokkaamalla. Looramaakari sanoi, että vain täyskaasu hetkiin pystyy vaikuttamaan.
    Vaihdoin Ponuun B&M räikkäsihteerin ja sillä tökkäsin 4 vaihteen. Mulla vaihtoi n. 60 nopeudessa nelosen. BOP 10 pultti perässä 4.11 välitys ja toimii nätisti.
    Olikos sulla millainen välitys perässä?
     
  3. Selli

    Selli Gearhead

    3,55 on välitys. Mullon vielä rattikarahka tuossa, ettei pysty kyllä mitään kovin näyttävää suoritusta tehdä WOT ajossa, mut eipä minun tarviikkaan. Kunhan olis napakka eikä pehmonen D tai OD päällä ajelee.
     
  4. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Varsin pitkä on välitys ylivaihteella: 2.37…
    Kyllähän tunnelma jää ”nuhaiseksi tai pehmeäksi” noin pitkällä välityksellä. Mutta jos öljyt ei haise ja muuten loora pelaa, niin ajoa vain.
     
  5. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Perus shift kitti näyttäs olevan. Tuon laitan perus loota rempas ja silläkin saa ihan napakat vaihdot, jos haluaa. Superiorin HD kitistä on yhden asennuksen verran kokemusta ja sillä sai kyl tymäkän potkun Transgo hd2 asentelin kaverin lootaan, mut se loota odottelee moottoria ja omistajan inspiraatiota.. Itse ongelmaan on vaikea antaa tyhjentävää vastausta, mut veikkaan tv valve toimivuutta. Eli liikkuuko tv valve ja plungeri ääriasennosta ääriasentoon, kun käyttää kaasun pohjassa?
     
  6. Catiska

    Catiska Gearhead

    Minulla on HD2 kitti venttiilikoneiston modauksineen, pumppu 13-lamellinen boost venttiilillä. Staattorin akseli karkaistu, HD panta. Perävälitys 3.08. Aika saman tuntuinen tuokin loota oli, sääti TV-piuhaa miten halusi.

    Mutta sitten kun laitoin tämän Sonnaxin jousen, muuttui homma kertalaakista. Nyt vaihteet vaihtuu tymäkästi kaikilla kaasun asennoilla.

    https://www.sonnax.com/parts/2765-tv-cable-corrector-kit
     
    Selli tykkää tästä.
  7. Selli

    Selli Gearhead

    Sen verta paljon oli tuolle Sonnaxin jouselle tullut positiivista palautetta arvosteluissa, että hetihän sen oli tilattava. Vähemmällä öljyn lotraamisella pääsee jos tuolla tulee terävyyttä! Ihan jo mielenkiinnolla odottelen, et pääsee kikkailee.
    Tilaan sitte jonku toisen Kitin jos tymäkkyyttä ei tule tarpeeksi.
     
  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Rodin vaihtoja pitäisi kanssa saada ylemmäs kun vaihtaa aivan liian aikaisin isompaa. Joku perus dieselin vanha pienillä modauksilla ja shiftkitillä. Tuntuu että melkein lähtee kakkosella liikkeelle. Kepistä vaihtelen pakkovaihteita jos vähänkin haluaa revitellä.

    Mitäs sille kuvernöörille pitäisi tehdä? Varsinkin täyskaasulle pitää saada muutoksia.
     
  9. Selli

    Selli Gearhead

    [​IMG]

    Jostain jenkkifoorumilta kaivoin GN punttien painot. Keveämpi 15g ja painavampi 34g Kevensin omiani 20g ja 42g painoisiksi. Jousiin en kajonnut. WOT vaihto nousi lähelle 6000rpm. 1 ->2 vaihtona toi on kiva kun on vetoja. 2 ->3 vaihto tais asettua 5500. Tein siis vain kerran tuon kevennyksen. Tämähän on tuskanen homma, kun pitää liruttaa ölpät pois joka kerta jos jää vajaaksi tai joutuu lisäämään painoa. Itellä sattu vaan hyvä tuuri.

    Omaan TV vaijerin säätöön sain nyt vasta miellyttävän säädön ja noi vaihdot napakoitu nyt sellaiseksi kuin oletinkin niiden olevan. Aika monet kymmenet kerrat vaihdoin erinlaisia vaijerinjalkoja, että sai tarkasti suoraksi vaijerin sekä säädöt niin, että on mahkuja kirrata tai löysätä. Odotan vielä sitä jousenpätkää postista josta oli tuossa ylempänä keskustelua.
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä jostakin amerikan putkasta (A&A) kyselin modauspainoja 904 lodjuun jotta saisin noin 6k vaihdot. Ja vastashan ne mutta vielä pitää laatikolta kysyä onko siellä kumpaa kokoa ennestään ennen kuin tilaan osat/

    Vielä hauskempi oli kysyä samaa Chat GBT:ltä. Se kertoi jopa paljonko vakioita puntteja pitää keventää…
     
    Seevu ja Selli tykkäävät tästä.
  11. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Ihan noin ylös en varmaan kaipaa vaihtoja mutta jonnekin 4000rpm alkuun kun nyt taitaa lykätä jossain 2500rpm. Joutuu käsivaihteilla ajaa että saa rivakat lähdöt.
     
  12. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Minä vedin tv kaapelin sen mukana tulleen ohjeen mukaan eli kaasu pohjassa vaijerista on kaikki löysä pois.

    Täytyy alkaa vaihtelemaan öljyjä laatikkoon ja ottaa noi puntit käsittelyyn. Pitää vissiin jättää enemmän painoa @Selli llä on koska ihan noin ylös en halua vaihtoja.
     
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mulla on 42g ja 20g puntit
     
  14. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Nyt ne on 17g ja 38g. Ei tosin ole niin tarkka vaaka kun on joku 5kg skaalaus
     
    Selli tykkää tästä.
  15. Selli

    Selli Gearhead

    Tää jousi tuli itsellekkin nyt asennettua. Pieni säätö vaijeriin ja todentotta vaihdot on nyt sellaiset kun niiden pitääkin. Ei muulinpotku, mutta napakka. Setissä on viisi kpl jousia. Suhteessa tietty kalliit jouset, kun rahti oli kalliimpi ku jouset. Saatan myydä ainakin 3 noista jousista, jos joku haluaa testiä omassa setupissaan?
     
    Catiska ja impala-63 tykkäävät tästä.
  16. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Minkälaista hitaa ajattelit jouselle?
     
  17. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Onko ne jotenkin erilaisia ne jouset? Minä voisin olla yhdestä kiinnostunut. Mulla on lokarin vaijeri.
     
  18. Selli

    Selli Gearhead

    Samanlaisia ovat mielestäni. Ei ole testeriä käytössä mut lankavahvuus ja pituus on samat. 10€+kirje maksu niin saadaan kulut nolliin.
    Laittakaa yv:nä yhteystiedot.
    Menee ensviikkoon kun pääsen postittaa kamppeet.
     
    impala-63 tykkää tästä.
  19. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mulle joku 10v sitten tehtiin Cpt kamoilla vahvistettu th200r4 ja siellä oli ohje että accumulaattori tulpataan pois ja sillä laatikolla oli kyllä napakat vaihdot. Se ei miettinyt vaihtojen välissä ollenkaan.
     
    Selli tykkää tästä.
  20. Catiska

    Catiska Gearhead

    Tuo on kyllä yksi parhaista tuotteista. Nopea asentaa, halpa hinta ja antaa hyvän vastineen rahoille.
     
    impala-63 ja Selli tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!