TH200R4 ongelmia shift kit asennuksessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Ratrod34, 26.5.2015.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Noinhan se plootan pitäs toimia. Sulla tosin tuo kone kerää kierroksia "vähän" kiukkusemmin kuin tuo mun.

    Pitää varmaan viedä jollekin asiantuntijalle tuo ploota, loppuu itseltä jo ideat kesken mikä sitä voisi vaivata.
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    sitähän minäkin ajoin takaa, että kyllä sen pitäis pelittää ton shit kitin kans ihan ok muilta osin orkkiksena ja että jotain häikkää toosassa on ja kaikenlainen lisämodaaminen on sit lähinnä oireiden peittelyä.
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Juu, tottakai sen pitäs toimia tolla kitillä. Vikaa on haettu kissojen ja koirien kanssa ja kaikenlaista vaihtoehtoja käyty läpi, en ole yrittänyt lisämodaamisella saada mitään oireita peiteltyä vaan nimenomaan lootan toimimaan kuten kuuluu. Harmikseni en ole asiantuntija niin joku "yksinkertainen" vika sieltä löytyy mitä en vaan nää.

    Miljoona kertaa ollut venttiilikoneistokin pöydällä, kaiken "pitäs olla ok", mutta silti vittuilee. Lyön tohon kohta manuvaaliplootan :poff:
     
  4. DX

    DX Double Gearhead

    tarkoitin, että jos kaikki on ok niin sen kuuluis toimia "kuten kuuluu" lisämodaamattakin,
    video on olevinaan referenssi sille.

    oireita peittävällä lisämodaamisella helposti mutkistaa asioita.
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Vaihoin turbiinilukon solenoidin, putsasin venttiilikoneiston ja tarkistin kaiken, oli kuten ohjeissa luki.

    Voiko mulla olla liian vähän öljynpainetta?? Painotan, et kaikki vaihdot ovat teräviä eikä loota mieti vaihtaessa yhtään. Pakkovaihteilla kiusatessa toimii täysin kuten kuuluu. Voiko pieni linjapaine oirehtia AINOASTAAN liian aikaisilla vaihdoilla 1-2 ja 2-3???
     
  6. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mä en tiedä mut millä kierroksilla sulla vaihtaa ja vaikuttaako kaasupolkimen asento vaihto kierroksiin ?
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kaasupolkimen asennolla ei tunnu olevan yhtään merkitystä. Max 2500rpm.

    3-4 vaihossa kaasupolkimen asennolla on merkitystä.
     
  8. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Niin joo eli sulla on aivan sama juttu kuin mullakin et pintakaasullakin vaihtaa 2500rpm ?

    Kun ennen shift kitin asennusta mulla vaihtoi vähän alle 1500rpm ja siitä nous kierrokset mitä enemmän kaasua painoi, mut ei viittiny kovin raskaalla kaasulla kiihdyttää kun ne voihdot oli niin omituisia.

    Mut mitä mulle nyt tuli muutoksia tohon niin linjapaine nousi kun kitin jousi vaihtui ja sit vaihtu myös bias valven jousi ja se yksi kuula on arvoitus oliko siellä 7 vai 8 kuulaa, eli nää jutut nyt on mitkä luulis tähän vaikuttavan.

    Kun lisäksi tuli accumulattoriin ne holkit, mitkä teki selvästi vaihdon teräväksi eli enään ei mieti, mut nämä ei vissiin vaikuta vaihtokierroksiin yhtään mitään.

    Ne separaattori levyn reijät on nyt liian isot eli kun saan uuden levyn ja oikeilla reijillä niin puottaako sitten vaihtokierrokset pintakaasulla ja nostaa täyskaasulla ?

    Eli jos näin on niin onko meillä sit sama homma ettei linjapaine ja noi levyn reijät ole balanssissa keskenään ?
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kyl mulla pintakaasu vaihtu 1-2 on kai ihan ok, 20km/h:ssa, 2-3 ehk 35, ja 3-4 55ssä... 3-4 on siis ainut mikä nousee kierrosten mukaan. Kummastuttaa vaa ku kaikki pitäs olla niinku shiftkitissä käsketään.
     
  10. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Ettei siellä nyt kuitenkin ole jäänteitä jonkuin muun kitin jäljiltä tai jotain muita virityksiä jotka ei ole alkuperäisiä ?

    Ootko ne kaikki venttiilien jouset käyny läpi, kun tossa mun aikaisemmin linkittämässä LEVEL 10 kitissä käsketään ottamaan MTV valven jousi pois, mitä lie vaikuttaa ? ja sit tulee joku nippeli accuun ?
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onhan siellä kaikkia kivoja virityksiä on. Mietin et olisko mulla väärät accun jouset sitten. Onks se 2 accu vai mikä mikä siinä venttiilikoneiston vieressä on.
     
  12. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mä kun en tiedä varmaksi niin arvailen vain, mut tuntus et noi jouset vaikuttaa vain siihen koinka napakka se vaihto on eli vaihtokierroksiin ei vaikuttas mitään ?
    Kun tossa B&M kitissä sinne tulee holkit jotka lyhentää sitä männän liike rataa.
    Tän ohjeen mukaan se alempi accu olis 1-2 vaihdolle ja se ylempi 3-4 vaihdolle, mut mites toi 2-3 vaihto kun sille ei sitten ole accua ?
    Sitten kun olen vanhoja juttuja täältä lukenu niin sillä governorillakaan ei ole kuulemma suurta vaikutusta vaihtokierroksiin et pitääkö paikkaansa ?
     
  13. saresks

    saresks Gearhead

  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ne acut vaikuta vaihtohetkiin, vähän aikaa sitten vissiin mietit pitääkö ne plokata kokonaan pois.
    Kuvernööri, tv-limit valve ja tv-hässäkkä vaikuttaa vaihtohetkiin eniten. Jossain noissa käyny kämmi. TV-limit valveen ei kosketa sun giftshitissä mutta olisko menny joku jousi väärään paikkaan?
    Tai sitten laitoit sen MTV-down venaan takoitetun jousen MTV-up venaan?
    Ja on 2-3 vaihdoille myös accu.
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ei muuta ku öljyt lorisemaan. Kiitti vinkeistä, nyt sentään tiedän, missä sen vian on pakko olla. Kuvernöörissä en ymmärrä mitä olisin saanut vituiks, toi tv limit valve kuulostais fiksuimmalta vaihtoehdolta.
     
  16. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mielenkiintoinen linkki, mut tota bias valvea ei käsitelty ollenkaan johonka jousi vaihtui B&M kitissä, mut taas oppi vähän uutta, vaikka edelleen on aika pihalla tosta toiminnasta, jonkinlainen kytkentä kaavio vois olla hyvä hahmottaa tota kokonaisuutta ja mitä noi kaikki kuulat tekee ja missäkin vaiheessa, kun joku kitti toimii vain 6 kuulalla ja toinen 8.
     
  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Muistaakseni sk kitissä ei ole merkattu kuulaksi sitä tv exhaust ball tms vastaava. Eli jos vaijeri menee poikki niin tulee täydet paineet kun toi kuula on. Ja se kuula mikä jätetään pois, luin taas jostain netistä, eli luotettavaa tietoa, mut 2-3 vaihdon terävyyteen.
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Nyt tarttisin viisautta!

    Eli tässä kuva. Kuvan ylempi venttiili MTV UP, alempi MTV DOWN.

    [​IMG]

    Molemmat jouset ovat vihreitä. Väärinpäin noita ei saa, koska up venassa on paksumpi tuo osa mihin jousi menee, kyllä sen sinne väkivalloin saa mutta...

    Selkeä virhe minkä huomasin nyt, tuossa MTV UP venassa oli tuo tulppa, mikä pitää tuon paikallaan, väärinpäin, eli kuppi osa venttiiliin päin: venttiilin pää mahtui kupin sisään: oli ulompana kuin suunniteltu, eikö vain? Eli olisko tuo tulpan väärin päin olo ainut syy vai onko noi jouset väärin. En muista minkä väriset jouset orkkiksena on.

    Tietääkö joku muu(mudracer?)
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Käänsin MTV up venttiilin sen plugin toisinpäin, ei vaikutusta lootan toimintaan. Huoh.
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onko kuvernöörit ja venttiilikoneistot "pareja"?

    Jenkkiläfoorumilla: If you had a CZ or OZ valve body with a OG governor that would give you early shifts.

    Mullahan ei tos lootas ollu kuvernööriä ollenkaan kun se ostin, ja siihen jostain ostin sit pelkän kuvernöörin.
     

Kerro tästä muillekin!