th200r4

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kane, 7.6.2002.

  1. kane

    kane 1st gear

    onko tietoa??
    Vänkärin puolella oleva pyöreä luukku (staattorin = keskipakosäätimen??)
    on sokattu ja voi avata, mutta onko luukussa o-rengas tiiviste tms.?
    Jos luukun avaa, kannattaako ensin imeä öljyt pois?
    Tihkuu öljyä ja "merkkaa" kämmenen kokoisen läikän yön aikana...
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ainakin 350ssä on o-rengas tiivisteenä, tuskin sieltä paljoa öljyä valuu ulos (mmutma desi?), laita vaan astia alle.
     
  3. elky

    elky Gearhead

    Vanha konsti öljyvuotojen estämiseen vaihteistoa käsiteltäessä on tunkata auto tarpeeksi jyrkkään kulmaan sivuttain. Jos irrottaa jotain oikealta puolelta niin oikea puoli ylös ja päinvastoin. Öljytasohan on vähän öljypohjan tiivisteen yläpuolella.
     
  4. kane

    kane 1st gear

    Joo O-rengas tiiviste siinä on...
    ja se on siis öljypumpun koppa...

    Öljyä tuli 1/2 litraa, johtunee asentajan (lue minun) hitaudesta...
    Nooh, kuntoon tuli eli loppu vuotaminen.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei kai sentään, turbiinihan pyörittää öljypumppua.
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Nii, olikos se keskipakosäätimen koppa, vai miten se oli?
     
  7. kane

    kane 1st gear

    niin, ei tietenkään ole (tyhmä minä), eiköhän pumppu ole sielläpäin mistä filtterin kautta öljy kulkee...heh...

    Mikähän perkule se sitten on koska Powermaticissa sano keskipakosäätimen olevan pohjan kautta käsillä...

    No niin... löysin kuvan laatikosta eli
    O-Ring - Servo Cover on nimi tiivisteelle.

    http://www.aceomatic.com/catalog/automa ... t=6&i=1283

    Kuva I, part no.1283

    Mikähän loppujen lopuksi toi Servo on??

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: ChevySTW 6.2d 2002-06-10 10:29 ]</font>
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    servo sana on vissiin hebreaa mutta sen luukun takana on mäntä mikä painaa kakkosvaihteen pannan kiinni ja lisäksi 3-vaihteen accumulaattori.
     
  9. Lettu

    Lettu Gearhead

     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niin muuten jos sun kiesis oli alunperin Chevyn koneella niin loota on TH-700 eikä 200R4. Ja sen kopan alla on 2. ja 4-vaihteen männät.Geeämmät -82 ylöspäin Olds-moottorilla käytti TH-200R4 lodjua.
     
  11. kane

    kane 1st gear

    Joo tää on ollut Oldsin 307:lla ja laatikko on 200r4 (onneksi laatikko universaali eli ei tarvinnut koneen kans mitään välilaippaa...)
    Haaveena olis joskus saada vahvistettu
    700r4 vahvalla turbiinilla jotta vois vaikka vetää jotain vaunua tms joskus...
    Ei oikein 200r4:lla uskalla...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: ChevySTW 6.2d 2002-07-23 08:10 ]</font>
     
  12. Tapi

    Tapi Gearhead

    ...uskaltaisikohan BR-koodin TH200R4:llä?

    Onkohan niitä Suomessa autojen alla? Itse voisin kiinnostua sellaisesta tai edes tiedoista että voiko normaalia laatikkoa muuttaa vastaamaan BR:ää?

    (ns. BR-koodiosan sisältävät laatikot olivat ainakin 86 ja 87 vuosien Buick Grand Nationalien alla, ja kestää..)
     
  13. kane

    kane 1st gear

    joo, esim. http://www.montecarloss.com sivuilta löytyy vinkkejä miten laatikon saa 400-500hv kestäväksi (??!!) mutta itseäni huolestuttaa enemmän vääntö kuin teho.
    Dieseli kun vääntää hurjasti tehojen ollessa 150hv tai alle...
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yleisin loota 5.7 tirsselin perässä oli th-200 koska se ei kaipaa alipainetta ja ei 5.7 ja 6.2 koneiden väännössä paljon eroa ole. 2004r on samoilla sisuksilla mutta "eteen" on tehty loikkari ja siihen saa esim. täys race kitin jopa suomesta. Ja sorvin avulla pystyy lähes joka lootan vahvistamaan levyjä lisäämällä myös 2004r version.
    p.s. mulla on 6.2 turbotettu kone 4WDstepparissa(ahtoja 1.2bar) ja vain kerran on planeetta lauennut(th-700) mutta levyt ei ole koskaan antautunut(8kitkaa 3-4 pakassa,super-servo/leveä panta ja forwardissa 6kitkaa + kunnon shift-kit)
     
  15. kane

    kane 1st gear

    Ok, täytyy ehkä pysyä nykyisessä lodjussa koska sen "vahvistuttaminen" + turbiini lienee samaa hintaluokkaa kuin 700r4:n??!!

    ja kun vielä ymmärtäis mitä sinne vaihdetaan / vahvistetaan...

    p.s mikä turbo? Banks sidewinder?
    itse laitettu Suomessa?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: ChevySTW 6.2d 2002-07-24 07:53 ]</font>
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No ekaks voit etsiä jostain vanhasta 200lodjusta "isomman" kakkosen servon siinä on enemmän puristusvoimaa pannalle ja alakautta saat asennettua shift kitin(saa vaikka multa) jolla saa öljynpaineet vähän korkeammalle ja vaihtohetket kuntoon. Toinen on hommata n.s HD turbiini koska bensakoneen turbiini on yleensä kaikkein heikoin versio ja tirsselin tärinä saattaa irroittaa pumppupyörästä osia irti.
     
  17. kane

    kane 1st gear

    OK, harmi kun ei tiedä mitä laatikolle tehty koska kone asennettu Koskinen oy Hartolassa.
    Toisaalta vaihtaa napakasti vaihteet ja turbiini on bensan mutta ilmeisesti stall speed sopiva dieseliin koska stanssaus 6 ja Powermaticin mukaan dieseliin sopiva...?!!
    700:n HD turbiini käy 200r4:een vai...??

    http://www.gnttype.org/techarea/transmi ... rebld.html
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos se vaihtaa hyvin kaasu pohjassa niin ei hätää loota on varmaan jo parannettu. -86 ja vanhempi 700 turbiini sopii sulle(27spline). Se 6perseinen turbiini on geeämmän yleismalli sitä löytyy ihan mistä vaan. Jos haluat vähän korkeamman stallin niin etsi 7perseinen malli.
     
  19. kane

    kane 1st gear

    kiitos tiedosta, toinen juttu olis vaihtaa hieman tiheämpi välitys 2.73:n tilalle...
    matka ajossa tää on hyvä(8-9litraa/100km) eikä mikään huono kiihtyyn mutta loikkarilla tarvii vähintään 100km/h vauhdin että menee myös ylämäet nikottelematta...
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos sulla on turbiinin lukko toiminnassa niin siihen voi laittaa katkaisijan väliin millä lukon saa pois päältä kun haluaa.
    Ja muuten se turbo on oma viritys. Holset pakopuoli johon sovitin 6.5 painehässäkän ja siiven. max vääntö 440Nm/2200rpm paikkeilla ja yli 400Nm 1600-3800 kiekoilla(mitattu 0.6 paineella ja huonolla dynolla (Teku))lisäksi koneen puristussuhdetta laskettu ~19:1 pumppu suurennettu ym.. 6.5 alkuperäinenkin toimii mutta se hyytyy isoilla kiekoilla kun siinä on ahdas pakopesä mutta vääntö on parempi pienillä kiekoilla.
     

Kerro tästä muillekin!