th350 intermediate vapaakytkin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja PauliP, 1.2.2010.

  1. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kestääkö th350 tavallinen intermediate vapaakytkin kun siihen laittaa vahvemman ulkokehän manuaalikoneistoisessa laatikossa jos koneessa on noin 500hv? Vai pitääkö hankkia heti erikoisvalmisteinen sprägi rumpuineen.

    Entäpä kun valittavissa on sellainen intermediate rumpu jossa on irrallinen vapaakytkimen sisäkehä tai sellainen jossa on kiinteäksi prässätty. Kumpi kannattaa käyttää. Tuo irallisella sisäkehällä varustettu rumpu on muutoin paremmassa kunnossa.

    Laatikosta on hajonnut siinä ollut normaali vapaakytkimen ulkokehä ja samalla hakkaantunut se rummun sisäkehä pilalle.
     
  2. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Tätäkään ei mulle kirja kertonu :lol: Mut kyllä tuo alkaa olee siinä rajoilla et kui kaua kestää manuaalikoneistolla hämmennystä ja riippuu siitä mikä on kaasujalan asento keppiä tökkiessä :odroll:
    Oon tehny lodjun 383 stroukatun pikkulohkon perään ja olen vain tuon ulkokehän vaihtanu.. Toki moottorissa alle 500Hv tehot ja lodjussa on ollu transgo 350 1-2 shift kit...

    Kokeneemmat kertokoon ratkaisunsa :wink:
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Onko sillä millaista ajoa ollut? Tämä laatikko on ollut vastaavan koneen perässä ja sillä varmaan ajetaan ajoittain radalla ja katuslikseillä. Ymmärsin että nuo vaihtokierrokset on se vapaakytkintä eniten rasittava juttu, kierrosrajoitin on tuossa 6600rpm.

    Niin se normaaliulkokehä kuulemma kesti "lähes yhden" ratapäivän katurenkailla ja sitten se alkoi oireilemaan.
     
  4. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    No on se lodju saanu sikaa myös ja kiihdyttelyä katuslikseillä kai tänä kesänä..Yhdessä -49 Fleetlinissa se on paikallaa.. Auton painoa en osaa sanoa mut kai se 1500kg vähintää painaa..

    Vaihtokierrokset kun on 5000-6000rpm nii sit se kuulemma alkaa antautuu.. Kyllä se orkkis roller clutch ja HD ulkokehä kestää kadulla hyvin mut taitaa olla parempi rata ajoon se 36-osainen spragi.. ei ainakaa siitä sit hajoa.. :odroll:
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kuulostaa järkevältä. Ehdotan sen modatun hankkimista.
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Eikö kenelläkään tietoa tai omakohtaisia kokemuksia?

    No auton omistaja lupasi tilata tuollaisen jossa on valmiiksi asennettuna 36 osainen Borg Warner -sprägi. Toinen vaihtoehto oli hommata sprägi osina samalta firmalta ja koneistaa se rummun vapaakytkimen sisäosan pinta sopivaksi.
    http://www.tsr-racing.com/shop/results. ... sprag+drum
     

Kerro tästä muillekin!