Th350 jäähdyttimen putket

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja manha, 6.3.2017.

  1. Substitute

    Substitute Gearhead

    Halusin varmistaa asian. Jos sitä by-pass kanavaa ei ole porattu avoimeksi ollenkaan, niin mitä tapahtuu jos jäähykierto tulpataan umpeen?

    Siksi kyselin, kun tuo th400 otettiin mukaan vertailumielessä siihen jäähykiertojen tulppaamisasiaan ja by-pass venan rooliin.
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Vastauksen kiroiluosio aiheutti vähän sekaannusta.
    Itse pidän koneistamista ja poraamista vähän eri asioina, vaikka samaahan ne periaatteessa tarkoittaa.
     
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    jos sun tarvii viedä kappale a porattavaksi,vietkö sen poraamoon?
     
    north tykkää tästä.
  4. Substitute

    Substitute Gearhead

    Koneistamoon, siellä ne voivat koneistaa siihen kappaleeseen reiän tai porata. Käsittääkseni tuollainen noin 6mm reikä tehdään poraamalla.
     
  5. north

    north Gearhead

    Minkäs kokonen reikä sit tehdään komeistamalla?Meinaaks et kaikki yli 6mm reijät tehdään koneistamalla?
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Mikä saa sinut noin päättelemään?
     
  7. fennia

    fennia Gearhead

    :odeek::odeek::odeek: Vetää jo ihan sanattomaksi....
     
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

    Fennia:

    Perkele tossahan kirjoitetaan että paikka on koneistamatta, lukeeko siinä sinun mielestä perkele että siinä puhutaan siitä öljykanavan poraamisesta kun päätäsi auoit tähän liittyen?

    Hyvä kun huomasit ettei kuulunut aiheeseen mutta toit senkin tätä sotkemaan. Ja jäähykierto on totetutettu ihan samanlaisesti kuin aikana jolloin siellä vielä oli by-bass venttiili. Valussa on oikein paikkakin sille mutta täysin koneistamaton sellainen.
    Ja se vena poistui vissiin jo -69 .

    Kuvassa toi musta aukko. Valussa näkyy olevan paikka vielä sille "takaisku" venttiilillekkin ja sekin tietenkin koneistamatta.
    Sorry kielenkäyttö, yritän puhua tässä vaihteisokorjaajakielellä jos me sitten ymmärrettäsiin toisimamme paremmin.
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Hyvä, päästään eteenpäin. Jos se kanava on by-pass venttiilittömissä yksilöissä poraamatta, mikä on reitti jäähdytys ja voiteluöljynkierrolle?

    Mutta odotetaan nyt vielä varmistusta että onko se porattu avoimiksi vai ei. Siihenkään ei ole tainnut tulla vastausta kun kysyin että miten se jäähdyttimen ja voitelun öljynkierto noissa by-pass venttiilittömissä on toteutettu.
     
  10. fennia

    fennia Gearhead

    Missä kohti auoin päätäni? Mistä päättelet, että kirosanat parantavat kommunikaatiotamme?
    Olenko väittänyt että lainaamassasi tekstissä puhutaan öljykanavan poraamisesta?
     
  11. fennia

    fennia Gearhead

    Yritätkö sanoa että jäädytyskierto ei toimi ilman by-passia vai mikä pointti tässä on?
     
  12. DX

    DX Double Gearhead

    pulushakki
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla olis th700. Voikos siitä tulpata....
     
    Substitute tykkää tästä.
  14. fennia

    fennia Gearhead


    Mudracer jo kirjoitteli, että th400 ssa jossa by-pass kanavaa ei ole porattu auki jäähdytinkierto toimii kuten by-pass venttiilisessä. Mä en tästä löydä mitään epäselvää.
     
    Muokattu: 16.3.2017
  15. fennia

    fennia Gearhead

    Mies varmasti itse korjaa jis käsitin jotain väärin.
     
  16. Substitute

    Substitute Gearhead

    Vastasit ainakin kysymykseeni siitä poraamisesta, eli siitä johon kiroiltiin vähän epäselvä vastaus.
     
  17. Substitute

    Substitute Gearhead

    Olen useampaan kertaan kysellyt sitä, että mikä sen öljyn saa kiertämään jäähdyttimen kautta jos sille on lyhyt oikopolkureitti josta se pääsee vapaasti virtaamaan. Miksi se kiertäisi monen metrin kanavan muutaman sentin pituisen sijasta?
    Sen ymmärrän, että siinä lyhyessä kanavassa oleva by-pass venttiili pakottaa öljykierron jäähdyttimen kautta koska siinä on öljyn kertoa rajoittava kuula ja vastajousi.

    Nyt on puhuttu niistä laatikoista joissa sitä By-pass venttiiliä ei tehtaalta lähtiessäkään ole. Kysyin että onko niissä se kanava avoimena.

    Aika lyhyt ja yksinkertainen vastaus riittää, on avoin tai sitä kanavaa ei ole edes porattu avoimeksi. Mulla kelpaa kumpi tahansa tieto,
     
  18. fennia

    fennia Gearhead

    Minä? Katsoppa uudelleen ja ota ihan oma aika siihen lukemiseen. Jos ei kerralla onnistu, niin rauhassa uusi yritys.
     
  19. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kuulisin mielelläni vielä varmistuksen tälle.

    Sehän tarkoittaisi silloin että jos noissa öljynjäähdytyskierto tulpataan, öljyä ei kierrä silloin mistään voiteluun.
    Tämä taas liittyy siihen kun kerroin että jälkiasensin uuden by-pass venttiilin siihen katukäyttöön palautettuun th-400 kisalootaa josta se oli poistettu ja yhteen ilmajäähdytteiseen Powerglideen joka oli amerikassa jätetty kasikoneen perään (ja palanut). Siihen vastattiin että turhaa hommaa koska sitä-by-pass venttiiliä ei niihin kaikkiin ei ole tehtaallakaan asennettu.

    Nyt on enää epäselvää että onko niissä by-pass venttiilittömissä se ohituskanava vapaasti auki.
     
  20. fennia

    fennia Gearhead

    Mu
    Mudracer jo vastasi ettei by-pass kanavaa ole porattu auki. Sitten kun opit yhdistelemään eri viesteissä olevan informaation ja ymmärrät yhtäläisyyden koneistuksen ja poraamisen välillä niin tämä saattaa avautua myös sinulle.
     

Kerro tästä muillekin!