Th350 jäähdyttimen putket

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja manha, 6.3.2017.

  1. Substitute

    Substitute Gearhead

    No miksi tuota ei voisi vielä varmistaa, on ihan oleellinen tieto. Ei kai tuon pitäisi olla mikään ongelma - odotellaan.
     
    Muokattu: 16.3.2017
  2. fennia

    fennia Gearhead

    Ihan kaikessa rauhassa..:D
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Eli ymmärsinkö fennia nyt oikein, että jos kanavan tulppaa sellaisesta laatikosta jossa by-pass kanavaa ei ole, niin käry käy ja akseli ja liukulaaeriremppa on todennäköistä. Siis sen ylilämpövaurion lisäksi.

    Eli että ainakin th400 lootassa pitää tietää missä yksilöissä sen voi tulpata.
     
  4. fennia

    fennia Gearhead

    No ei siellä ainakaan öljy kierrä jos kaikki reijät on tukossa.
     
    Substitute tykkää tästä.
  5. max

    max Double Gearhead

    Entäs "butplug"? Kannattaako tulpata ja minkä kokoisella?
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Huohotin kannattaa tulpata niin saa lisää painetta laatikkoon ja terävemmät vaihdot.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voihan vajakki, uskomatonta jänkkää tullu pari sivua lisää :rotfl: . Täytyy taas ruveta ihmettelemään onkos toi jänkkä mahdollisesti holhouksen tarpeessa kun yksinkertaisinkaan vastaus ei mene perille.
    Jos yrittäis vielä kerran.



    En tainnu väittää noin taas keksit ton ihan ite. Yritätkö oikein pinnistellä että saisit pistettyä ite keksimät houreesi mun sanomiksi?

    Kukaan ei ole neuvonut 400 toosasta tukkimaan mitään, älä sotke taas. Ja sinä ite sotkit 400 toosan tähän parodiaan mukaan.

    Aika hyvähermoista porukkaa kyllä on yrittäny parhaansa mukaan mutta ei taida auttaa.
     
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

    No et sitten varmistanut sitä mitä tarkoitit sillä että kertomani th400:n by-pass venttiilin jälkeasennus oli turhaa koska tehtaankin versioita on ilman sitä.
    Tämä liittyi siihen th350:sen öljynkiertoon ja By-pass venttiilin rooliin siinä (rajoittaa kiertoa).

    Yritit johtaa minua ja muita harhaan - jos asentaa tuollaiseen jäähdyttimen niin että by-pass kanava on auki (jätetään asentamatta kun on turha), öljy ei kerää jäähdyttimessä = lämpövaurioriski.

    Minä kerroin vaan by-pass venttiilin toiminnasta ja tarpeesta ja esimerkkinäni oli th400 ja se ilmajäähdytteinen Powerglide. Sinä aloit sekoittamaan asiaa ja lopulta jopa kiroilemaan kun huomasit että jäit ilmeisesti kiinni väärän tiedon antamisesta.

    Kysyin sinulta: Onko niissä tehtaan by-pass venttilittömissä avoimet by-pass kanavat vai ei (porattu), puhuit vaan by-pass venttilin pesän koneistamisesta, et kanavasta.

    Jos et kerran vastaa tuohon kysymykseen, niin älä kiertele.

    Se neuvosi th350:sen jäähylinjojen tukkimisesesta saa olla minun puolesta niin kuin neuvoit.
    Unohda minun mielipiteeni siitä.
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tämä kertoo keskustelun jatkon syvimmän olemuksen, siis siitä lähtien kun sitä tulppaamisohjeen järkevyyttä epäiltiin:
    [​IMG]
     
    Muokattu: 16.3.2017
    JAMANT tykkää tästä.
  10. fennia

    fennia Gearhead

    Jos sä jatkuvasti väität ihmisten kirjoittaneen sellaista mitä he ei ole ja vääristelet asioita, niin mitä sä odotat reagtioksi?
    Motiiveistasi en tiedä. Joko haastat tahallisesti riitaa, sinulla on vakavia puutteita luetun ymmärtämisessä, tai sairastat skitsofreniaa.
     
    Jaakko Susimies tykkää tästä.
  11. fennia

    fennia Gearhead

    Kumpi noista kahdesta siilistä luulet itse olevasi?
     
  12. Substitute

    Substitute Gearhead

    En ole jatkuvasti väittänyt ihmisten kirjoittavan sellaista mitä he eivät ole enkä vääristellyt asioita.
     
  13. manha

    manha Gearhead

    [​IMG]
     
    FuryIII '71, Substitute ja Fuselage tykkäävät tästä.
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Laitahan kuva niistä tulpista! Nähdään millaisen itkupotkuraivarin muutamat saa ja millainen paskamyrsky siitä seuraa? :rotfl:
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voi herra jumala sentään nyt on ekovillat menny sinne pipon alle eikä torpan seinään, en ole puhunut että jotain on koneistettu vaan että EI OLE KONEISTETTU ovat KONEISTAMATTOMIA sekä pesä että kanavat.
    Tässäkin topiikissa vaan melkein joka postauksessa olet keksinyt väitteitä joita kukaan ei ole esittänyt.

    Ja toi mustattu on kyllä niin järjetön kysymys että huh huh.
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Monissa isoissa Mopareissa ja Police versioissa on ohjaustehostimen öljylle jäähdytys.
    Eikös jossain isossa Bentleyssä ollut kanssa vesiruiskutus jarruille, muistaakseni siinä oli jopa 2 x jarrusatula edessä per puoli.
     
  17. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Onhan niitä ohjaustehostimen jäähyjä myös ratuksessa, seprinkis ja voikkariskii.
     
  18. Substitute

    Substitute Gearhead

    Hienoa - KIITOS! kun vastasit vihdoin kysymykseen että "mites ne kanavat - onko porattu auki" kommenttiisi että by-pass venttilin pesä on koneistamatta.

    Eli puhuit paskaa siinä sössötyksessäsi että sillä by-pass venttilillä ei ole merkitystä jäähdytys- ja voitelukierron kanssa. Siis koska väitit, että tein turhaa työtä asentamalla sen by-pass venttiilin takaisin katukäyttöön palautetussa kisalaatikossa.

    Vähän epäilinkin että se by-pass venttiili on ihan oleellinen juttu jäähdytyksen öljynkierron kanssa. Se rajoittaa virtaamaa jos jäähdytyskierto tulpataan ilman että se venttiili poistetaan.

    By-pass ventiili on samanlainen th350 ja th400 lootissa. Kuten kerroit, joissain th400 lootissa sitä ei ole, mutta silloin ei ole sitä kanavaakaan vaan kaikki öljy menee jäähdyttimen kautta.

    Tuo itsesi ristiin puhuminen selittää sen kiroileva siili reaktiosi.

    Ja vielä kerran, jos sun kanta on, että käyttöauton th350 laatikossa jäähdytyskierron voi tulpata ilman ongelmia, niin siihen en enää puutu. Tuo oli minulle uutta.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead


    Missä olen noin väittänyt?

    Olenko noin väittänyt, koska?

    Tässä nyt vaan nylpytät edelleen omia olkiukkojasi.

    Koita nyt löytää joku väite joka on kerrottu äläkä kinaa ittes keksimien väitteiden kanssa.
     
    DX tykkää tästä.
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Mä voin nyt samalla keräillä näit sun harhaanjohtavia väittämiä tähän kun etin pyynnöstäsi sitä kommenttiasi.
    1. Tässä perustelet putkien tulppaamista sillä että niitä on tehtaalla yhdistetty jo alunperin lussuvehkeiden laatikoissa. Tämä johtaa harhaan tässä asiyhteydessä.
     
    Muokattu: 16.3.2017

Kerro tästä muillekin!