Th350 jäähdyttimen putket

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja manha, 6.3.2017.

  1. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ainiin, unohdin tämän ihan ensimmäisen harhaanjohtavan väittämäsi.

    Niissä tehtaan ilmajäähdytteisissä on vapaakierto voitelulla, sitä by-pass kuulaa ei ole vaan jäähdytyskierron ohituskanava on avoin. Tätä väittämääsi oikaisinkin myöhemmin - mutta huutoahan siitä seurasi.

    Tästä tulee vielä pitkä ilta....
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tässä vaiheessa alat jo sotkemaan asiakeskusteluja vetämällä henkilökohtaiset solvaukset mukaan (verenpaineen nousua).
     
  3. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Pysyn kannassani: En tulppaa kumpaakaan mutta toisen jätän auki.
     
  4. fennia

    fennia Gearhead

    Jos tulppaa molemmat pakoputket, niin laatikko kestää tosi pitkään.
     
    palontie tykkää tästä.
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tässä väität vastoin parempaa tietoa että kyseessä on tehtaan asentamat taipuisat jäähdyttimen putket. Myöhemmin kirjoittaja vielä painnotti, että olivat jälkiasenteiset ohutsisäreikäiset hydrauliletkut (kuten oletinkin).
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Älkää nyt tunkeko väliin, yritän löytää Mudracerin pyynnöstä nyt ihan järjestyksessä sen th400 by-pass asennuksen turhuus kommentin.

    Vai pitäiskö lopettaa, tässä näyttää olevan niin paljon kaikkea ei niin kovin hyvin harkittuja juttuja, että voishan tämän jättää tähänkin ja tehdä jotain kivempaakin
     
  7. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Tulppaa molemmat, jätä toinen auki.
     
  8. Ratrod34

    Ratrod34 3rd gear

  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Niin just, älkää häiritkö rakastavaisten lemmenleikkejä!
     
    Substitute tykkää tästä.
  10. Kalu

    Kalu Gearhead

    Ei täällä kukaa herneitä oo vetäny, ukoilla on by-pass venttiilin kuulat vedetty nenää...
     
  11. Substitute

    Substitute Gearhead

    Sulla kävi lainauksessa joku virhe:eek:

    By-pass kirurgia on ihan eri asia, sekään ei liity anukseen vaan ihan toiseen päähän rööriä.
     
  12. manha

    manha Gearhead

    Subilta lainattu:

    Mä voin nyt samalla keräillä näit sun harhaanjohtavia väittämiä tähän kun etin pyynnöstäsi sitä kommenttiasi.
    1. Tässä perustelet putkien tulppaamista sillä että niitä on tehtaalla yhdistetty jo alunperin lussuvehkeiden laatikoissa. Tämä johtaa harhaan tässä asiyhteydessä.
    Mudracer sanoi:
    Jos on suhkot "laiska" kone, matala stallinen turbaanos eikä aja koko ajan kaasu pohjassa niin ei se ööli siellä välttämättä liikaa lämpene. Kaikissa automaateissa ei ole ollut tehtaan jäljiltä jäähdytystä vaan putket on yhdistetty.

    Itse ymmärsin Mudin tarkoittaneen kohtaa tässä vain kierrätystä, ei tulppaamista...
     
  13. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    ^^Jos joku on vielä viimeviikolla luullut että olet ihan terve nuori mies niin ei taida luulla enää.
     
    atobee tykkää tästä.
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    Eihän siinä mitään sairautta ole kun ymmärtää että jos ensin puhuu putken tulppaamisesta ja perustelee sitten tuplaamisen viisautta sitten että niitä on joissain muissa malleissa yhdistetty tehtaalla toisiinsa - kyse on ihan eri asiasta.

    Minun mielestä tuo eron ymmärtäminen ja esiin nostaminen osoittaa ihan terveyttä.

    Tämä ketju on pullollaan noita sinun sekavia väittämiä ja perusteluja, nuo poimimani löytyivät parilta ekalta sivulta. Jatkan jossain välissä kun etin pyynnöstäsi sitä "By-pass ventiilin takaisinasennus oli turhaa hommaa"
     
  15. fennia

    fennia Gearhead

    Itse itseä harhaan johtaen...kukaan ei ole tulppaamista suositellut . Todettiin että sen voi joissain tapauksissa tehdä. Tämän hyväksyit jo itsekkin ja nyt jatkat uudelleen asian vääntämistä. Kuka sekoittaa ketä?
     
  16. fennia

    fennia Gearhead

    Kun jaksat maltilla keskittyä lukemiseen niin sinulle ehkä selviää sekin milloin se by-pass venttiili siellä avoimessa kanavassa on turha ja milloin ei. Sinun by-pass asennuksiasi ei täällä kukaan tainnut turhaksi sanoa? Itselle toi mudin selonteko oli ainakin uutta ja hyödyllistäkin tietoa, toivottavasti jaksaa kaiken tämän parodian jälkeen vielä meille vaihteisto noviiseille vinkkejä antaa.
     
  17. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tätä keskustelua retrospektiivisesti lukiessa ja läpikäydessä tulee selkeästi esille, että minulle se by-pass venttiilin ja kanavan rooli ja merkitys on ollut koko ajan ihan selvä.

    Eli joissain vanhemmanmallin vaihteistoissa on öljynjäähdytyspiirille ohituskanava joka huolehtii laatikon voitelusta jos jäähdytyspiiri tukkeutuu ja silloin jos öljy (vanhanmallin atf:t) on jäykkää kylmänä esim. pakkasella.
    Uudemmissa sitä ohituskanavaa ei ole, kun öljyt ovat kehittyneet ja sen kanavan poisjättäminen tehostaa vaihteiston jäähdytyspiirin toimintaa (kun kaikki öljy pakotetaan kiertämään jäähdyttimen kautta).

    Tuo on ihan oleellinen asia huomoida jos jäähdytyskierto tukitaan.
     
    Muokattu: 17.3.2017
  18. fennia

    fennia Gearhead

    Huomaatko kirjoittavasi taas asian vierestä? Et?
    Autetaan vähän: huomaa kohta "AVOIMESSA KANAVASSA". Ja tässä yhteydessa kanava tarkoittaa avoimeksi koneistettua by-pass kanavaa.
     
  19. rb

    rb Gearhead

    Oisko tää asia nyt loppuun käsitelty.

    Jätettäs tää tekniikkapuoli niin ku tekniikkapuoleksi ja kinattaisiin tuolla yleistä puolella.
     
    palontie ja Substitute tykkäävät tästä.
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Fennia, sulla ainakaan ei näytä olevan tähän itse asiaan liittyen mitään sanottavaa eikä kykyä muodostaa edes kuvaa asiasta.

    By-pass venttili ei ole koskaan turha siellä avoimessa kanavassa kuten tuossa esitit. Silloin kun halutaan että jäähdytyskierto toimii, se on tarpeellinen.

    Silloin jos halutaan että jäähdytyskierto ei toimi (tulpataan kierto) se on siellä kanavassa liikaa, kannattaa poistaa se silloin. Eli tehdä ihan just silleen niinkuin tuossa minunkin kisalaatikossa oli tehty.
     

Kerro tästä muillekin!