Th350 jäähdyttimen putket

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja manha, 6.3.2017.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Mites esim. foordin C4? Onko väliä onko jäähdyttimen lähdöt tukossa vai kiertää?
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Minulla on 454 moottorin jatkeena TH-400 vaihdelaatikko.Ammattimies joka laatikon mulle rakensi sanoi:"Laita suurin laatikon jäähdytin minkä löydät".
    Minä tietenkin viisaampaani uskoin, ja ostin isoimman BM:n jäähdyttäjän mikä US-Partsista löytyi, sekä Davies Graigin valmistama flekti lisäksi antaa lisätehoa jäähdytykseen(laatikolle).
    Kukin tietty tyylillään,mut miks pitäis tärvellä ehjää kampetta,jos syynä on vaikkapa vaan oma laiskuus?
    Manha,mulla taitaa olla tallilla yks ylimääräinen käytetty,mutta ehjä laatikon jäähdytin(SS-454 orgis muistaakseni) jos sen löydän,niin lähetän sen sulle ilman veloitusta.
     
    Muokattu: 8.3.2017
    KajS ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Myös C4 lootia on tehtaan toimesta asennettu ilman öljyjäähyä, niissä on pelkkä kierto.
    Ja tottakait lämpö on lootan pahin vihollinen ja yhdistelmä painava auto, iso teho ja korkeastallinen turbiini on pahin yhdistelmä ja loota hajoaa takuuvarmasti kun tolla polkee kunnolla menemään. Pieni teho ja matalastallinen turbiini ei ole samanlainen lämmöntuottaja edes kesällä ja plootallakaan ei ole mitään hätää ja jos sattuu olemaan vielä lukkoturbiini niin lämmöntuottoa maantiellä ei juurikaan ole muuta kuin mitä koneesta johtuu lootaan asti.
     
  4. Substitute

    Substitute Gearhead

    Hyvä tarkennus, ihan harrastelutasollakin puuhaillessa on tullut hyvin usein eteen tilanne, että jos on ollut vaihteiston rikkoontumisongelmia, niin usein syy löytyy puutteellisesta jäähdytys/voitelupiiristä.

    Aika usein on löytynyt myös niitä viritelmiä että johonkin kohtaan jäähdytyslinjoja on asennettu taipuisat hydrauliletkut, joissa sisähalkaisija liian pieni. Samoin ruttaantuneita jäähdytyslinjoja. Aikoinaan kaverille tekemäni th700r4 korjauskin meni vituiks' kun syylärissä oleva öljynjäähdytin oli tukossa. Talvella ajoi ja taatusti rauhallisesti (Caprice sedan 305 kaasarikone). Kesti sata kilometriä suoraa ajoa, oli siinäkin se jäähdytyksen hätäohitus, mutta ei näköjään riittänyt.
     
  5. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Ex vanissa oli joku edellinen seppä laittanut 20cm pätkät jotain teräspunos hydrauliletkua putkien tilalle, poltti kitkat. Oli siinä toki muutakin ongelmaa siinä laatikossa mut tuo oli varmaan osasyyllisenä lopulliseen rikkoutumiseen
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Noita löytyy yhä aika usein vaihteisto-ongelmaisista autoista.
     
  7. manha

    manha Gearhead

    Ennenkuin heitin kysymykseni tänne,selailin vaihteisto-osiota n. 50 sivua taaksepäin löytääkseni vastauksen pulmaani.Ja tämä siksi,että tiesin saavani palautetta laiskuudestani,alkuperäisten osien säilyttämisen tärkeydestä ja puuttuvasta tietoudestani asian tiimoilta... Syy kysymykseeni oli kuitenkin,että uskallanko siirtää ajokkini omille nurkille pikavirityksen turvin vai onko remonttiin ryhdyttävä välittömästi paikkaan katsomatta.
    Nyt kun tiedän yksinkertaisen vastauksen saamisen olevan kortilla täällä,(ennen harrastaja ystävällisellä foorumilla) saatan ensikerralla kokeilla vaikka suoli 24 palvelun tarjoamia vaihtoehtoja.
     
  8. skipi56

    skipi56 3rd gear

    o_O:rolleyes::oops::eek::D:p;) Valitettavasti oon huomannu saman ku manha:(
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Sorry omasta puolesta kun tuli liian syvällisesti asiaa puitua, mutta toisaalta, eipä tuosta kysymyksestäkään tullut kovin selvästi esiin että kyse oli siirtoajosta.

    Halusin vaan painottaa jäähdytyksen merkitystä.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ne on ihan tehtaan laittamat pätkät eli ei ehkä olleet mitenkään syyllisiä.

    Se on näköjään aina jonkun ulkoisen osan vika kun loota on turattu päin vittua. Koskaan käyttäjässäkään ei ole mitään vikaa:rotfl:.
     
  11. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Mitä luokkaa ne on sisähalkaisijaltaan alkuperäiset vaihdelaatikon jäähdytyslinjat GM:n tuotteissa?
     
  12. north

    north Gearhead

    Käyttäjiä on erillaisia.
    [​IMG]
    Jotkut saa jopa tälläistä aikaiseksi.
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Sitä ei sitten voinut sanoa että kyseessä on siirtoajo eikä jatkuva käyttö?
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kaikkiko ne hydrauliletkunpätkät on tehtaan laittamia:rotfl:

    Minä ainakin olen nähnyt monia jotka ei ole. Mitä mieltä olet siitä että 6mm (oikeastaan 7mm noissa alkuperäisissä) sisähalkaisijainen putki muutetaan hydrauliletkussa 4mm halkaisijaiseksi?

    Edit, ne tehtaan joustoletkut ei ole varsinaisia tässä keskustelussa tarkoitettuja hydrauliletkuja liittimineen.
     
    Muokattu: 9.3.2017
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tämä jäljestäpäin saatu tieto siirtoajosta muutti käytännössä koko topicin täysin hyödyttömäksi ja eritoten ulkopuolisen silmissä vittumaisen turhaksi... mutta joo, jos kyselee "tyhmiä" niin sillon kannattaa varautua siihen että toiset jotka tykkää että vermeet toimii jatkossakin ni provosoituu siitä että toiset tahallaan rikkoo vehkeet...

    Mitä tästä opimme.... todnäk. Emme mitään mutta joskohan edes manha oppisi muotoilemaan kyssärinsä paremmin ensi kerralla ni ei tulis tätä turhaa suoli24 efektiä... :wc:
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mitä opimme?

    Sen että aloituspostauksessa ongelma ja tilanne kannattaa määrittää tarkemmin.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead


    Tavaa ihan rauhassa noi tekstit ja kerro sitten missä kohtaan sanoin että kaikki on tehtaan laittamia. Se että jos sinä et tiedä että noita on chevyvaneihin ihan tehtaalla laitettu tarkoittaa just sitä että sinä et tiedä, ei ihme että naurattaa.
     
  18. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ne tehtaan joustoletkut ei ole niitä hydrayliletkuja joista tässä on kyse. Tehtaan joustoletkuissa on iso sisähalkaisija, toisin kuin hydrauliletkuissa.

    Älä nyt enempää sekoita ihmisiä tuossa asiassa, niitä hydrauliletkuja ei kannata asentaa tuohon eikä niitä putkia tulpata poistamatta sitä hätä-ohituksen jousta ja kuulaa.

    Hydrauliletkut on tarkoitettu koville paineille, siksi niiden liittimien sisäreiät on pieniä verrattuna ulkomittoihin. Vaihtaeiston jäähdytyksessä ja voitelussa tarvitaan suuri virtausvolyymi.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onko joku väittänyt että on?

    Tavaa taas uudelleen toi ja mitä siihen vastasin.
    Pikku vinkki jos haluat jänkätä niin etsi ekaks väite ja sitten voidaan aloittaa.

    Ja kuvalla on ihmeellinen vaikutus, ne tehtaan alkuperäiset "hydy"letkut on just ton näköisiä.
    [​IMG]
     
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Jos aikoo ajaa auton pihalta talliin, niin kannattaa ehdottomasti kysyä täältä tietäviltä, voiko lauhduttajan korvata letkunpätkällä,ja olla kertomatta, ettei koko kesää cruisaile näin, ja kun saa vastauksen, tuomitsee koko alueen suomi 24.:seksi. Saattaisi olla parempi, kuin kysyisi vastedes neuvoja sieltä :(
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!