TH350 jupinaa, remonttia ja osasia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Volvo_5.7, 27.1.2011.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Elikkä blazerin th350 hukkasi kolmosen puolentunnin mittaisen kilpa-autoilun jälkeen, vaikka tossa rallatessa käytettiin vain 1-2 vaihteita.

    No loota levälleen ja pakat on kaikki suht ok näköset, toki laitetaa uutta tilalle. Sitte löyty ihme muovin palasia ja silppua. Ulostuloakselin sisäpää hieman syöty, niinkuin joku ois tönkiny sitä. Ja akselin sisällä oleva muoviholkki aika entinen.

    Ja lootan pers osasato oleva "anti clunk spring" oli menny kuoren ja ykkösen/pakin asioiden luokse (= reaction carrier, hieno nimi, mut mikäköhän se on suomeks) ja siihen ulkopintaan on sorvautunu ny ura. Haittaakohan tuo ura kitkalevyjen toimintaa, korjausoppaassakin on kuva missä kitkalevyt on ilmeisesti sutassu ton rummun ympärilla ja karmeet jälet. Mulla se ura ei vielä mahdollista kitkalevyn pyörähdystä, mutta kait se on ny heikompi?

    Eli ainaki toi ihme 3mm rautalangasta tehty anti klunk jousi pitäis löytää ja mahdollisesti toi reaction carrier.

    Ja sit toi muovisilppu, siellähän on jotain muovisia painelaakereita, joista toinen oli ihan palasina. Saako näitä painelaakereita mistä kun ei B&M masterkitissä ollu. Myös se nelisakarainen metallinen painelaakeri oli kulunu ja pyöriny paikallaan, ilmeisesti ne sakarat olis pitäny edellisen kasaajan taivuttaa planeettapyörästön koloihin jolloin se ei pyöri.

    Voishan sitä hommata varaosalaatikon jos tohon ei noita osia helpolla löydy, mut riski on niissäki että on kulumaa. Ja ennenkaikkea askarruttaa mikä ton on aiheuttanu. Ihan kun ois ylimääräistä päittäiskuormitusta? tai sitten vaan tuli tunnit täyteen? (tolla on offattu pitkään ennen mua ilman lootan kunnollista jäähytystä ja lämpömittaria, joten paikat on varmaan paistunu huolella.)
     
  2. GMC Sprint 76

    GMC Sprint 76 1st gear

    Kysyppä osia Kari Koskiselta Hartolasta, 0400843083
    Varmaan löytyy..Monet kerrat ostannut siltä osia th350seen,
    :rotfl:
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No osia näyttää ainakin löytyvän, kiitos vinkeistä.

    Onko tosta viasta ja sen aiheuttajasta arviota? se etummainen muovinen päittäislaakeri oli tosiaan hävinny kokonaan, mikäköhän sen on särkeny vai onkohan se vaan kulunu pikkuhiljaa? Voiko väsähtäny vakioturbiini tehä tollasta kiusaa? Ja se irralleen päässy anticlunk jousi ilmeisesti esti kolmosen kytkeytymisen jos oon tulkinnu oikein.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mikä jakoaski siinä on persiissä?
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    NP203
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oukkei, sitten ei ole ainakaan siitä kiinni että jakiksestapäin tulisi jotain voimaa tomaatin suuntaan.
     
  8. JCE

    JCE 2nd gear

    Ikä/lämpö varmaan tehnyt tehtävänsä. Samanlaista vikaa esim 4L30 askissa. Muovinen hela hajoaa ja sitten alkaa sorvaus. Siihen saa metallisen helan tilalle. TH 350 en osaa sanoa. :eek:
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tutkin äsken tallilla tarkemmin... se on sorvanny varmaan pari milliä input shaftin ja input ring gearin painelaakeripinnoista. Oli senverran nätisti lähteny ettei heti edes huomannu, kun ei oo ehjää osaa vieressä. onneks ei osat oo hirmu kalliita.
     
  10. JCE

    JCE 2nd gear

    Mulla on pari noita 350 tossa lattialla, odottamassa purkua. Jos tarviit jotain palikkaa.... :)
     
  11. sonie

    sonie 3rd gear

    mulla olis pari ylimäärästä th350 lodjua, toinen vois mennä purkuun ja toiselle tarttisin vahviketta joten tietääkö kukaan hyvää paikkaa tässä uusimaa alueella kuka vahvistas kohtuu hinnalla`?
     

Kerro tästä muillekin!