th350 lukko vai ei??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja vani91, 7.7.2007.

  1. vani91

    vani91 Gearhead

    mistähän tunnistas helpoiten onko toi laatikko lukkoturbiinilla vaiko ei?
    kertokaapa viisaammat :oops:
     
  2. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Jos lootan kyljessä (kuskin puolella) on pistoke johon menee johtoja (tai pitäisi mennä) on loota lukollinen.
    Tai siis lukkoturbiinilla...
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ja jos kysessä on sellainen lukkoturbiinilla alunperin ollut loota, josta lukko on poistettu, voi sen varmistaa siitä että turbiinin etupuoli (vetolevyä vasten) on lukottomassa turbiinissa pyöreäpintainen (vähän niikuin munkkirikilä). Lukollisessa on osa renkaan pinnasta sileää.
     
  4. vani91

    vani91 Gearhead

    jep eli laatikosta löyty toi sähköpistoke ja turbiinikin on sellanen missä on osa sileetä.
    mitään johtoja ei kyllä laatikkoon mene eli toimiiko toi nyt muuten ihan normaalisti vaan se lukko ei toimi?
    vai hajooko koko loota kohta?
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    Toimii normaalisti ilman lukkoa. Jos lukon kytkee toimintaan, käy loota vähän viileämpänä matka-ajossa.
     
  6. vani91

    vani91 Gearhead

    no hyvä jos toimii noin :rotfl:

    sitten toinen asia tossa laatikossa ihmetyttää kun tuntuu että täyskaasu vaihdoissa pukkaa isompaa vaihdetta kovin aikaisin.
    saakohan tota jostain säädettyä?
     
  7. PauliP

    PauliP 1st gear

    Löysennä Kick Down -vaijeria hiukan.
     
  8. vani91

    vani91 Gearhead

    no nyt on kickdown säädetty niin että kaasu on lattiassa ja kick varppi on myös tapissa.
    silti vaihtaa täyskaasulla edelleen kakkoselle jo 3 tonnissa.
    mikäs vielä mättää?
     
  9. PauliP

    PauliP 1st gear

    Lukihäiriö iski edellä. Tiukatahan sitä pitää jos haluaa nostaa vaihtopaikkaa (luulin että vaihtaa liian korkealla). Jos tuo ei "löysät pois" auttanut, niin kannattaa tarkastaa, että onko modulaattorissa säätö, eli letkuliittimen sisällä pikkuinen uraruuvi.
    Vakiona kuulemma hyvä lähtökohta on se, että ruuvin ulkopää on noin 4mm liittimen sisällä.
    Kokeile säätää ruuvia tiukemmalle ja kokeile mitä vaikutti.
     
  10. vani91

    vani91 Gearhead

    siis vaikuttaako toi modulaattori täyskaasu vaihtoihinkin?
    kumpaan suuntaan se kiristyy :oops:
     
  11. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kick Down -vaijeri, modulaattori ja keskipakosäädin kaikki vaikuttavat vaihtoihin. Joskin jokainen eri osuudella/tavalla erilaisissa kaasuasennoissa ja nopeuksissa.
    Modulaattoriventiiliin kohdistuu erilainen pre-load erilaisilla modulaattorin jousipaineilla. Kun alipainetta ei ole (täyskaasu), painaa modulaattorin jousi modulator valve -mäntää detent-painetta (kick down) vastaan.

    Voin toki olla väärässäkin, mutta itse kokeilisin säädön vaikutusta.

    Ruuvin sisemmälle kiertäminen (myötäpäivään) nostaa vaihtoja. Mutta säätö vaikuttaa eniten välikaasukiihdytyksessä.
     
  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Vanha ketju mutta onkos kellään kuvaa th350:n pistokkeesta ja mihin nastaan pitäisi 12V laittaa, että lukko toimisi?
    Mitä varten ne muut on? Jos niitä on, ainakin th2004r:ssä muistaakseni oli enempi nastoja kuin tarpeeseen.

    Kyseessä 1985 vani, josta saastelaitteet poistettu. Jos siinä on ollut sähkökaasari, niin on kai siinä lukkoturbiinikin ollut.
     
  13. kepuri

    kepuri Gearhead

    Jos on tuo profiilikuvan vani kyseessä niin on lukkoturbiinilla.muistaakseni mittatikunputken vieressä on se pistoke.
     
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Sehän se.
    Tutkaillaan sieltä.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kattoo ennemmin vaihdevivuston puolelta niin löytyy helpommin. Jos siellä on 4-karvainen liitin niin etummainen ulompi on yleensä se johon menee 12v.
     
    toyopet tykkää tästä.
  16. kepuri

    kepuri Gearhead

    Mikäs pistoke se on se tikun puoleinen?
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joissain "kalifornia"toosissa on 3 pykälän painekanavassa anturi, se liittyy saastevehkeisiin.
     
  18. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tuleeko se alkujaan jostain jarrupolkimen katkaisijan kautta? Olisiko siellä kaksi katkaisijaa? Tässähän ei kyllä mitään vakkaria ole ollut koskaan.
    En ole vielä laitosta tutkinut sen tarkemmin.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä ne alunperin menee jarrupolkimen kautta vaikka vakkaria ei olekkaan.
     
  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Pistoke löytyy ja piuhakin tulee, mihin lie menee. Rochester on korvattu edelillä ja kaikki rojut siihen liittyen poistettu.
    Lukon ohjaus alunperin lienee moottorinohjausboksin kautta?
    Missähän se tuonikäisessä (1985) on sijainnut? Varmaan se johto saattaisi edelleen sinne suuntaan mennä.
    Voisi hyvällä tuurilla käyttää sitä alkuperäistä johtoa.
     

Kerro tästä muillekin!