Th350 lukkoturbiini

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Ponu84, 26.4.2021.

  1. Ponu84

    Ponu84 2nd gear

    Tuossa öljypohjaa aukaistaessa tuli yllätys eteen että onkin lukkoturbiinillinen aski kyseessä,Nyt siis kiinnostaakin tietää haitat ja hyödyt ja mitenkäs tuon pitäs toimia?pistoke on kyllä kiinni mutta eroaako turbiini tavallisesta jotenkin jne jne?kysessä 84 pitkäkatto
     
  2. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Turbiini lukitaan sähkösolenoidin avulla, joka ohjaa öljynkiertoa. Yleensä solenoidia ohjataan vielä 3-vaihtee öljynpaine kytkimellä. Lukkoturbiini tiputtaa koneenkierroksia n.200-300 rpm. En muista mikä oli tehonkesto mutta n.300hp ja sisäänmenoakseli antautuu.
     

Kerro tästä muillekin!