TH350 preppaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja iikka-, 23.12.2011.

  1. iikka-

    iikka- 2nd gear

    Tapetilla olis siis tuollainen, ja vähän vinkkiä kaipais mitä tuolle TH350 kannattaa tehdä kestävyyttä silmälläpitäen. Auto on pikkukoppanen camino, moottorina sbc 383 stroker vähän piristeltynä 444hp/618nm. Perä tulee jossain välissä todennäköisesti vaihtumaan. Nykyinen välläri lienee aika pitkä.

    Loota on tipautettu alas ja sisuskaluiltaan todennäköisesti aivan vakio. "Lievää" luistoa oli havaittavissa ainakin 2. vaihteella. :) Ajatus olis pitää koneisto vielä automaattisena, eli D pitäis löytyä, mutta jos 1 ja 2 saa muutettua oikeiks pakkovaihteiks niin ei sekään huono olis tietty. Shift kit siis ainakin ja kuluneet osat uutta tietenkin, mutta kannattaako levyjä tai pantoja vaihtaa parempiin, tai jotain muita kilkkeitä? Itsellä ei silleen ole tietoa noista GM:n lootista.
     
  2. GMC Sprint 76

    GMC Sprint 76 1st gear

    Tohon on olemassa kirjakin. mut en muista kyl nyt kenen tekele kato alfamerin sivuilta. Mulla 76 GMC Sprint (camino). : suositelen sen perän päivittämistä vähintään 3.5 huitteille niin säästyt laatikko remonteilta. Itellä oli 2.41 välitys ja pari kertaa hajotti lootan 406cid mosan perässä. Fordin leveämpää helaa ja shift kittiä . Ja jos vaan mahdollista niin lisä kitalevyjä pakkoihin. En kyl muista mihin niistä. tais olla 1/R ja 2. Tosta kirjasta sen näkis. Voin tarkistaa sen nimen ja mihin pakkoihin ne lisä kitkat tulee.. Männistä voi joutua sorvaamaan vähän pois. Mut sit kestääkin erilailla.
    :argue:
     
  3. Ade62

    Ade62 3rd gear

    Jos haluut kestävän 350 laatikon , laita yv:tä nimimerkille 383, saat todella hyvän laatikonrakentajan yhteystiedot. Mutta hyvä ei ole halpa. Toki pks seudulta löytyy myös valmis laatikko tohon kombinaatioon.
     
  4. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Mikäs se olis paras preppaussarja tohon lootaan???
    Siis semmonen jossa tulee uudet levyt jne. ja niin että tehojakin vois kestää?
    Transgo? B&M? Mikä? Kokemuksia?!?
     
  5. tha022

    tha022 Gearhead

    Noita shift kittejä on todella paljon erilaisia, ei muutaku selaamaan ja ettimään se mikä on käyttö tarkotusta vastaava.
    Lisälevyt on hyväksi, männän alta "jalkoja" matalemmaksi ja mittaamalla ohuempi lukkorengas notta välykset pysyy.

    http://www.tciauto.com/tc/transmission- ... embly.html

    Tuo on ainaki TH400:sen heikko lenkki, siis vakiona, linkissä parempi malli.
    Ehkä syvempää öölipohjaa = enemmän öljyä mukaan.
    Itte oon TH:n kanssa suosinut TCI ja Turbo Action tavaraa.

    Olis mullakin TH350 paljon luistava paskakasa tossa nurkas, kun vain keksis mitä sen kans tekis :rotfl:
     
  6. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    En tarkoittanu pelkkää shiftkittiä,vaan siis semmosta overhaul master kittiä yms. vastaavaa,jossa tulis just lisälevyjä ym. laatikkoo vahvistavaa kamaa.
    Ajatuksena et loota kestäs kadulla(ja ehkä joskus sripillä) armotonta rankaisua.

    Asiasta kolmanteen,jos haluaa mittarin laatikon lämmöille niin mihin se anturi pitäs laittaa,öljypohjaan?!? :eek:
     
  7. kapteeni

    kapteeni 1st gear

    intermediate (kakkonen) kehä kovametallimalliseksi, itse voi tehdä shit kitin, mutta esim ite hain suosiolla 90e maksaneen high performance kitin. tyytyväinen olen ollu. kyllä tolle koneelle riittää vakiohelat kunhan helat on hyvät, painetta se vaan laskee jos on välystä, ei ne usein ihan rikki asti mee(puuta koputan...) tosin öölipumpun kohdalta se kapea hela kannattaa vaihtaa leveämpään ku siinä tilaaki on.
    turpaani kantsii olla joku pienempikehänen, seki säästää jonku verran. 350 laatikolla 3.23 perä alkaa olla aika maksimi mitä on järkevää käyttää jos ajat maantieta/motaria. riippuen kumeista 2500+ kiekkoja satasessa.
    ite ajan 3.73 välityksillä ja se on tyhmää. 3000/100kmh ja 30L/100km maantiellä just siks. pikkulohkolla.
     
  8. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Mulla on HPBook:sin Turbo Hydra-Matic 350 Handbook,aika hyvä opus
    kattaa seuraavat laatikot: 73-77 250,79-84 250C,69-81 350,79-84 350C ja 74-76 375B
    Sit on lainassa Haynesin GM Automatic Transmission Overhaul
    kattaa seuraavat:THM200-4R,THM350,THM400 ja THM700-R4
     
  9. ceevu

    ceevu Gearhead

    hp books 511,Ron Sessions.Ainakin alottelevalle askin korjaajalle vakuuttavaa tekstiä.
    Tosta lodjusta on varmaan netti pullollaan,mutta ite sain rikki spragin,sisäänmenoakselin ympäriltä rummun(ilmeisesti bm oli mokannu akselin vaihdossa koska vakio kesti...),ja vikana meni turbiini ennenkun siirryin nelisataseen.
     
  10. Substitute

    Substitute Gearhead

    Keskipakosäätimen pesän heloitus ja kovemmilla kierroksilla tapahtuvan vaihtamisen kestävän intermediate spragin asentaminen varmaan kannattaa tehdä vaihtamiseen liittyvien säätelyjen ja muutoksien lisäksi.
    Jos keskipakosäätimen pesä on kulunut, niin muut muutokset ja vahvistelut on mielestäni turhaa touhua.

    Tässä ATI direct clutchissa on asennettuna spragimallinen vapaakytkin ja siihen mahtuu viisi kitkelevyä.
     
  11. 383

    383 Gearhead

  12. Substitute

    Substitute Gearhead

    Voi olla noinkin, mutta eikös tuo ole vähän vaihtokierroksiinkin ja pitoon liittyvä juttu.
     
  13. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Spragin kuori tai sen lujuus ei taida liittyä vaihtokierroksiin vaan kestävyyteen, näin olen antanut itseni ymmärtää. Jossain kohtaa vakio antaa periksi ja siksi noita parempia sinne vaihdellaan edellä mainittujen modausten lisäksi.
    Paljonko muuten vakiokuoret TH350:ssä kestää, vai tuleeko niistä edes ongelmaa jonkun muun paikan prakatessa ensin? Breikittömästä lootasta puhun... :odroll:
     
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    Liittyy se silleen että kovemmilla kierroksilla se kartioiden tai rullien isku ulkokehää kohtaan on voimakkaampi ja se isku nimenomaan sen kehän hajottaa.
     
  15. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Nojoo, tollein ajateltuna.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jaa että iso moottori jossa paljon woimaa pienillä kierroksilla ei tarvii mitään ihme osaa :odroll: .
    Ei noi kuoret ole ongelma, kyllä sisältä ennen paikat pettää.
     
  17. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jos alkuperäisen kysymyksen mukaan mennään, niin perusrempan, vaihtamiseen liityvien asioiden kohdalleensaattamisella ja vapaakytkimen jonkinlaisella vahvistuksella pääsee kohtalaisen pitkälle.
    Tuo vapaakytkimen hajoaminenkin kai tulee vastaan äkkiämmin sitten kun on manuaalikoneisto ja pidot kohdallaan. Mutta isku sen (vapaakytkimen) ulkokehän hajottaa eikä tasainen voima, kovemmilla kierroksilla helpommin ja isommalla moottorilla alhaisemmilla kierroksilla.

    Tarkoitatko Mudracer tuolla kuorien hajoamisella lootan kuoria? Ainakin minä kirjoitin tuossa vapaakytkimen ulkokehästä, en laatikon kuorista.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä iso kone aiheuttaa ihan samanlaisen iskun pienillä kierroksilla kuin pieni kone isoilla jenkoilla.
    Kokemusta tosta lootasta 9, 10, 11, 12, 13 ja up sekunnin vehkeissä. Yhteen täyskisaplootaan tuli joskus hommattua 36 elementtinen spragi rumpuineen. Muissa on riittänyt parempi ulkokehä.
    Siis tollanen [​IMG]
    Toi antautui viime kesänä matalan 11 sekan katuvessassa, epäilen huonoa laatua enemmän kuin liikaa tehoa.
    Kuorilla tarkoitin kuoria kun joku niiden kestosta kysyi. Yks Comppiukko rikkoi kuoria urakalla kun kone oli norsunkorvalla edestä kiinni ja loota kiinteesti, siis ilman kumia takaa kiinni. 6000 rpm jenkaa ja breikkinappulasta irti väänsi kuoret halki.
    Jos se panta on siellä lootassa ja käsin isompaa vaihtaa niin perkeleesti toi tavis 8-rullanen tsydeemi kestää, paljon enemmän kuin mitä saa kadulla tehoja siirtymään asfalttiin.
     
  19. iikka-

    iikka- 2nd gear

    Eli siis normaali remppa, kuluneet osat uusitaan, ja ilmeisesti kitkalevyt ja pannat olis ihan perusteltua vaihtaa parempiin? Tähän lisäksi shift kit, hoituuko sillä nuo kaikki vaihtokohdat vai vaatiiko jotain muita muutoksia? Tässä vaiheessa siis ajatus olis vielä pitää automaattina..

    Tuo ATIn kytkin vaikuttas ihan budjettiin mahtuvalta jos on kerran lootan heikon lenkki niin parempihan se on silloin uusia. Coanin versio taas tuntuu vähän ylimitotetulta noin äkkiseltään.. Tarkotus kuitenkin lähinnä kiusata "nopeita" euroautoja liikennevaloissa.. :D

    Mites tuo öljypumpun leveempi hela? Saanee ihan kysymällä vauhtikaupasta? Syvä aluöljypohja hiluineen löytyykin jo hyllystä.
     
  20. GMC Sprint 76

    GMC Sprint 76 1st gear

    Toi helahan on fordin hela. Saataa löytyäkkin. Eri asia jos on jossain helasarjassa niin myykö irrallaan. Noista laatikko puljuista ainakin saa. JN-trading ja Koskisen Kari myy ainakin irrallaan. Ton spräkin vaihtaisin ihan suosiolla,ei se niin paljon kustanna.Ilkeä sitä alkaa sitten myöhemmin vaihtamaan ja jossittelemaan et olisko pitänyt sittenkin.Itsellä oli alkujaan ulkokehällä halkeama tossa spräkissä ja koneena silloin 305,nyt 406. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!