Th350 remppa tulossa!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kime2, 2.3.2019.

  1. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuommonen olis mitä ilmeisimmin tulossa työn alle ja hyviä vinkkejä kaivataan!
    Veljenpojan autoon olis tulossa,viritetyn 305:n jatkoksi.
    Tuo kellari voi vielä tässä vaihtua tulevaisuudessa isommaksi et sitä silmällä pitäen lootaa sais myös vahvistaa..
    Kymmeniä koneita oon tehnyt ja muutamia periä,mutta lootat on aina joku guru tehnyt mutta nyt olis aika kokeilla itse tehdä tuommonen loota.
    Kyseessä on ihan perus th350 ei lock up luultavasti ainakaan.
    3kpl toosia on tuolla romujen takana,että jos niistä yhden sais rempattua teidän avustuksella.
    Toki jos joku teistä täällä tekee edullisesti lootan niin siirrän tätä opiskeluvaihettani hamaan tulevaisuuteen...
    Mistä kannattais osat tilata ja mitä kaikkea tilaan?
     
  2. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Itte just elämäni ensimmäisen automaattivaihteiston (TH400) läpikäyneenä voin muutaman suosituksen heittää. Ihan ekana kannattaa kirjallisuuteen satsata hiukan, tuon herran kirja tuohon mun askiin oli tosi hyvä joten varmaan tähän "pikkuveljeenkin". https://www.amazon.com/gp/product/1613251890/ref=dbs_a_def_rwt_bibl_vppi_i2

    Jos löytää vertailun vuoksi jonkun muunkin, niin aina parempi. Ei tarvitse paljoa erilaisia kuvia olla, kun jo tajuaa jonkin asian paremmin. Youtube on monenlaisia videoita täynnä ja joistakin on jopa ihan hyötyäkin. Itselläni oli lisäksi tukena Summitilta löytynyt opas-DVD, joka hitusen turhan kalliista hinnastaan huolimatta auttoi kyllä kovasti eräässä jutussa jossa näki miten asian voi tehdä erilailla.

    Mahdollisimman kattava ja laadukas setti kannattaa osien suhteen ostaa, kuten tuollainen https://www.summitracing.com/int/parts/mcl-88015k Itselleni tuli Jegsiltä McLeodin setti silloin kun heiltä tuli sellainen markkinoille, hiukan tietty ylimitoitettu pussihousuautoon kun jälkeenpäin halvemman setin tullessa markkinoille mainostivat sitä 1000 heppaan asti riittäväksi, halvemman ollessa vain 500 heppaan asti... Uskoisin että riittää tuo parempi Pontiacin stroukkimyllyllekin. Kattava ja hyvä setti mielestäni. Neulalaakerisetti tuohon tarvi lisäksi ostaa, spragi tai oikeastaan kaksikin kun mulla oli tuollainen ylläriaski.
    https://www.overdrive.fi/forum/threads/th-400-kysymys.309308/
    Säädettävä alipaine modulaattori ja Governöörin säätösetti tuli kans ja pitihän se TCI:n syvä alumiiniöljypohjakin saada.

    Jotain pientä voi vielä lisäksi joutua ostamaan, riippuen siitä mitä tulee purkaessa vastaan. Tietty shift kitin jos vähänkään pirteämmän motin jatkoksi tulossa.
    https://www.summitracing.com/int/parts/trg-350-1-2/overview/

    Ihmisen tekemiä nuo lootat on, joten rohkeasti vaan tutustumaan automaattivaihteistojen ihmeelliseen maailmaan !
     
    kime2 tykkää tästä.
  3. zuinula

    zuinula Gearhead

    Rotten ja kime2 tykkäävät tästä.
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    En ole tehnyt automaattilaatikkoremppaa kuin yhden ainoan 904 moparin verran. Tässä tapauksessa paras opas oli mun mielestäni tehtaan service manual. Toki rinnalla internet ja shift kitin asennusohjeet. Tehdasmanuaalissa oli kuvia tarvittavista työkaluista niin että pystyin valmistamaan ne itse.
     
    xarper ja kime2 tykkäävät tästä.
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos itellä olis 305 kone ja siihen tarveis 3 lovinen toosa tehdä niin se oli TH-200 pikku modauksella. Kevyemmät sisukalut ja tiheämpi ykkönen on mannaa jos tehoa on vähän. Ja tarvittaessa senkin saa kestämään sen 500 kaakkia ihan helpolla.
     
    speedy tykkää tästä.
  6. speedy

    speedy Double Gearhead

    Kokemuksena pikkuviri 305 persiistä Th200-350 ja muutos oli ramaattinen tehonmenetys, siinä muuttu auton luonne täysin .
     
  7. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minäkin olen miettinyt, että tuohon vaniin olisi mukava TH2004R tuon th350:n tilalle.

    Olisi myös se neljäs vaihde ja kävisi aikalailla suoraan paikalleen. Hännän kiinnityksessä taisi olla pieni ero?
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tai seiskasatanen vaniin kun-80 luvun palkki sopii -70 lukulaisiinkin.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja th700stahan niissä ollut. Saatavuuskin lie eri luokkaa kuin 200r4 nykyään?
     
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No niin, miksei sekin mutta eikös se ole vähän erimittainen eli pitäisi olla kardaani, palkki ja loota sitten samasta vehkeestä?
     
  11. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Yhden täysremontin olen TH350:een tehnyt. Ihmisten tekemiä ne on, mutta kannattaa olla järjestelmällinen ja hankkia hyvät oppaat sekä katsoa youtubesta alan videoita muutamaan kertaan. Itse ostin sen Ron Sessionsin kirjan sekä sähköisenä tuli hommattua ATSG:n ja Haynesin oppaat. Yhdelläkin pärjää, tuo kirja paras, mutta nuita laatikkomanuaaleja on tullu hankittua ihan silkasta mielenkiinnosta muihinkin lootiin. Työkaluja tein moottoripukkiin kiinnitettävän standin vaihelaatikolle, sorvailin vähän palikoita liukulaakereiden vaihtoon sekä takimman männän irroitukseen askartelin tuollaisen "painajan": https://www.overdrive.fi/forum/threads/sbc-307-th350-peruskorjaus.309292/page-6#post-3487013
    Jotain sopivia palikoita käytin myös prässin kaverina lukkorenkaan asennuksessa kun kasailin kytkinpakat rumpujen sisälle.

    Ebaystä ostin kaikkein kattavimman löytämäni master kitin jossa oli Alton punaiset levyt lisälevyineen sekä säädettävä modulaattori mukana. Varsinaista shiftkittiä en laittanut, mutta porailin vähän syöttöjä isommaksi netistä löytämieni ohjeiden mukaan sekä tein dual feed -modin. Kaikkiin mäntiin sorvasin tilat lisälevyille sekä vaihdoin vahvemman spragin. Liukulaakerit vaihdoin kaikki, osan ehkä turhaankin, jonkun niistä korvasin leveämmällä ja jonnekin laitoin kaksi peräkkäin - nämäkin kirjasta tai netistä löytämieni ohjeiden mukaan. Syvä öljypohja (Hai) Teivon swapistä.

    Tässä hyvä opetusvideo:
     
    kime2 tykkää tästä.
  12. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Tosiaan kuten Petri R. tuossa sanoikin, moottoripukkiin kiinnittyvä teline on ehdoton apu ! Todella kätevää pyöritellä askia sopivaan asentoon. Heloihin kävi hyvin bilteman työkalu ja ne "erikoistyökalut" mitä tarvitsee on helppo soveltaa itse tehden. Asennusrasvoja (trans gel) paria eri vahvuutta tuli tilattua Ebaysta, kun kotimainen verkkokauppa ei saanut toimitettua yli kuukauden tilauksen käsittelyn jälkeenkään.
     
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Asennusrasvasta sen verta, että kirjoissa puhutaan asennusrasvoista, ja yks vaihtoehto mitä tarjotaan, on petroleum jelly. Oon käyttäny tuota petroleum jellyä kaiken muunkin kasaamisessa. Suomeks petroleum jellyä saa naisten osastolta, tunnetaan nimellä vaseliini. Vaseline Petroleum Jelly ( tuotemerkki) ainut ero normi asennusvaseliiniin on ettö se on suodatettu moneen kertaan epäpuhtauksien poistamiseks. Iso purkki maksanee siinä nelisen euron hujakoilla..
     
    zuinula tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!