TH350 toimii kuin manuaali ilman kytkintä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja veksi, 6.9.2006.

  1. veksi

    veksi 1st gear

    Elikkä ostin -81 Regalin, josta oli kone hajotettu pitämällä kaasua pohjassa niinkauan että kiertokanget katkesi. :soosoo: Auto seisoi 5 vuotta ja nyt vaihdoin koneen. Mutta : Heti, kun pistää vaihetta silmään moottori sammuu. Kun antaa kierroksia hieman, että kone jaksaa käydä niin pyörät sutii. Eli toimii kuin manuaali ilman kytkintä. Onko koneen laukeaminen tehnyt selvää lootastakin, vai muuten jumissa pitkän seisonnan takia? Oisko vippaskonstia testata vian aiheuttajaa ennen koko lootan vaihtoa?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Forward clutch leiponut kiinni!! ja se ei irtoo sitten millään enää ja voi olla että joutuu vaihtamaan koko hässäkän kun ne leipoo joskus niin piukkaan ettei saa ehjänä purettua.
     
  3. veksi

    veksi 1st gear

    Kiitos neuvosta Mudracer.
    Ja eikun remppa jatkukoon. (loota vaihtoon, kun en taida osata korjata)
     
  4. rrauta

    rrauta 3rd gear

    turbiinin lukko jäänyt päälle.
     
  5. veksi

    veksi 1st gear

    Voisko sitä lukkoa jotenkin "nytkytellä" irti?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Otetaas komento takas, kun tuli luettua toi vähän silleen nopeesti :oops: . Lootassa ei ole välttämättä mitään vikaa, mutta koneessa/kaasarissa voi olla sen verran että se ei vain jaksa käydä vaihde päällä. Meneekö pakki päälle??
     
  7. veksi

    veksi 1st gear

    Menee pakki päälle. Olipa mikä vaihde tahansa kytkettynä ja pitämällä kaasua senverran että pysyy käynnissä niin vaihteisto vetää jatkuvasti täysillä. Tosin se yrittää löysätä vetoa nykimällä jatkuvasti.
     
  8. rrauta

    rrauta 3rd gear

    jos siinä laatikossa on oikeesti lukkoturbiini, ei oo mitään kikkakolmosta.
    öljypohja auki ja lukon solenoidi irti ja (uutta tilalle) putsailla hyvin.
    solenoidi kerää helposti metallia joka jumittaa venttiilin kiinni.
    toiminta on niin että sulkee öljykanavan jonka jälkeen lukko saa paineen ja kytkeytyy., eli venttiili on jumiutunut niin että reikä on kiinni.
     
  9. veksi

    veksi 1st gear

    Nyt on öljypohja aukastu. Kaikki näytti olevan kunnossa sinneasti mihin öljy on ylettänyt. Solenointikin pelas. Mutta sieltä ylempää pilkisti puhdas ruoste. Amatöörinä löin hanskat lattiaan ja tilasin th200r4:n. Varmempi vaihtaa koko loota, kun yrittää tehä semmosta mitä ei osaa ja tuskin kannattaisikaan.
     
  10. PauliP

    PauliP 1st gear

    Varmista samalla että saat siihen 200 4R:ään sopivan häntäkiinnikeen poikkiraudan, ei sovi siihen th350-mallin alkuperäiseen muutoin kuin oikein urakalla muuttelemalla. Itse sain se laitettua siihen kun madalsin rautaa laatikon hännän kohdalta. Leikkasin rälläkällä raudan ylpinnasta puolet pois ja hitsasin 2mm raudasta siihen uuden yläpinnan. Sitten häntäkiinnikkeen talla oikeaan kohtaan rauta, ei hyvä.

    Samoin jos siinä regalissa on 2:41 perävälitys, niin vaihtaminen saattaa mennä vähän mitensattuu ja nelonen on liian pitkä jos se laatikko on piilofarmarista. Ainakin itse jouduin muuttelemaan keskipakosäädintä.

    Millä koneella se Regal on alunperin ollut? itselläni on 3.8l V6-kaasutinturboversio.

    Ja eikös ihan pelkkä turbiinivikakin voi tehdä tuollaista että heti vetää, näin ainakin joku mulle väitti joitain vuosia sitten, ei ole omaa kokemusta tästä.
     
  11. veksi

    veksi 1st gear

    No, liian hyvin se olisi mennyt, jos kaikki passaisi valmiiksi. Pitää kysellä vielä perään, jos sattuisi löytymään. 350:n mittasin, se oli lyhin malli eli samanpituinen kuin 200. Kone on sama kuin sinulla, mutta ilman turboa.
    Joye vai mikä lienee lootan perässä on varmaan sama molemmissa?
    En viitsi kokeilla turbiinin vaihtoa, kun samalla vaivalla menee koko loota. Varsinkin kun ei oo takuita lootankaan pelaamisesta (ruostetta).
    Tuskin oli pahanhintainenkaan laatikko sis. turbiini+vetolevy yht. 130€.
    Kuljetuksen saan vielä ilmaiseksi n.300 km. :D
    Kävisköhän esim. piilofarmarin th200:n kiinnike Regalin reikiin ja mitenkäkö sitä keskipakosäädintä muutetaan jos on tarvis?
    Johtojen kytkemistä luinkin jo yöllä 04.00 asti. :-?
     
  12. PauliP

    PauliP 1st gear

    Totuudennimissä tuo vaihtamisen säätötarve saattoi johtua siitä minun auton vaihteistosta, se oli rempattu "sekasikiö". Sehän saattaa sinulla vaihtaa ihan hyvin, etenkin jos perävälitys on paremmin kohdallaan. Tuskin tuota 2:41 välitystä on ollut ilman turboa olleissa versioissa. Kokeilin STW:n keskipakosäätimen muokkaamista toisessa autossa vastaavassa tilanteessa, laita yv. jos on tarvetta muokkaamiselle. Kyllä sen kiinnitysraudan saa muutettua jos on hitsaustaitoinen tekijä mukana hommassa, näet muutostarpeet kun laitat lootan paikoilleen. Syynä muutoksille on se että takakiinnitystyyny on taaempana th200 4R:ssä ja raudan päälle pitää jäädä tilaa että saa laatikon ölypohjan irti mm. öljynvaihtoja varten.

    Muutoin tuo 200 4R on oikein hyvä laatikko etenkin tuohon autoon, tiuhempi ykkönen ja ylivaihde lukkoturbiinilla, oikein hyvä.
     
  13. veksi

    veksi 1st gear

    No niin. Loota vaihettu ja vika jäi. :( Mudracer "veikkasi" oikein - moottorissa vikaa. Jakajasta kun otti isoimman liittimen irti, niin alkoi pelittää eli kone pysyy käynnissä vaihde päällä. No, ei se loota huonompaan vaihtunut. Toivottavasti tästä jutusta on hyötyä jollekkin toiselle - uskokaa suosiolla viisaampia. :oops:
     
  14. ag74

    ag74 1st gear

    Hei, siis mikä irti jakajasta? Itsellä ilmestyi samanlainen vika tässä vuoden aikana kun auto oli seisokissa/kansi rempassa. Itse tein ja säästin :odroll: ! Kyseessä siis 250 kutonen+th-350
     
  15. veksi

    veksi 1st gear

    Mulla on tietokoneohjattu jakaja, siihen menee semmonen isompi johtonippu. Omassani lopullinen vika oli tulpanjohdoissa ja kaasarissa.
    Olin vaihtanut uudet johot, mutta vanhat oli paremmat. Se selvisi ajotuslampulla kokeilemalla joka pyttyä erikseen. Myös kaasari holvas pensaa ja kasteli osan tulpista pimeiksi. Kannattaa kokeilla ajotuslamppua
    normaalisti tulpanjohto paikallaan ja johto irti tulpasta, niin selviää kumpi mättää tulppa vai johto. Myös automaattiryyppy voi olla liiaksi kiinni, jolloin oireet samantapaisia. Eliskäs, jos tulppia pimeenä niin vika kaasarissa. Ehkä, en mie tiiä. Ai niin, osaathan varmasti säätää venttiilit?
     

Kerro tästä muillekin!