th350 vaihtaa myöhään?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 4.3.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    niin semmonen juttu kun pistän kaasun pohjaan niin kone kiertää rajottajaan ja sitten vasta vaihtaa isommalle kone on 6,2d+th350.
    onko ominaisuus vai vika?
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Ominaisuus..
     
  3. chevyII

    chevyII 1st gear

    Alipaineletku ahdistaa..?
     
  4. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Th-350

    Ota alipaineletku kokonaan pois, mikäli se on paikallaan ja kokeile. Dieselissä se pitäisi korvata joko mekaanisella alipainekellon korvaavalla systeemillä tai ainakin ottaa liitäntä alipainepumpulta. Toinen mahis on, että dieselistä vain loppuu kierrokset kesken. Keskipakovaihtajan jouset voi vaihtaa löysemmiksi, niin vaihto aikaistuu. Liian vähäinen öljymäärä saattaa myös aiheuttaa myöhäistä vaihtoa tai jopa aiheuttaa odottamattomia pienemmälle vaihtoja.
     
  5. sportfury59

    sportfury59 Gearhead

    mulla hiukan saman tyypinen vika/ominaisuus??
    täytyy vedättää korkeille kierroksille ennen vaihtaa vaihteen.
    kakkoselle vaihtaa n.40km/h ja kolmoselle jossain 65-70 kohdilla vasta, onko normaalia??tuntuu että kone huutaa hiukkasen ja turhaan ennen kun vaihtaa.
    edellinen omistaja sano että laatikko on säädetty niin,jotta laatikon voitelu paranisi.kuulostaa hieman kaukaa haetulta??
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: Th-350

    :soosoo: jos kuitenkin vaihtais vähän jäykempiä jousia että saa vaihdot pienemmille kierroksille.
    Ja sitten vielä vois koittaa säätää sitä pumpun kyljessä olevaa "mutikkaa" jotta saisit lootalle pikkasen enemmän imua!

    Eikä nimenomaan saa ottaa imua suoraan alipainepumpulta. Äläkä ota sitä letkua kokonaan pois!!

    Mistähän tuo anti-midas keksinyt tuon nimmarin :odroll: . kaikki mihin koskee muuttuu p....... vai 8) .
     
  7. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear

    Oiskohan Kick Down vaijeri liian tiukalla ?(tai mikä ihmeen TV vaijeri se nyt onkaan) kuulostais sille jos pitää vinguttaa kaameesti jengaa ennenku vaihtaa isompaa !? 8) :eek: :-? :pinup:
     
  8. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Vaihda bensakone niin toimii.
    Ei vaiskaan säädöt vaan kohdalle niin pitäis pelata.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    voiko kickdowni vaikuttaa siihen että kun ei suostu vaihtamaan kolmoselle kaasupohjassa ajettaessa, mutta heti kun höllää kaasua niin laittaa isomman.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voi mutta kun toi 350toosa käyttää modulaattoria, keskipakosäädintä ja vielä sitä kikkarivaijeria vaihtohetkien "määräämiseen", niin siellä saattaa olla joku muukin pielessä.Kick-down toiminta pakkovaihtaa alaspäin vain jos nopeus on riittävän pieni ja alipainetta paljon silloin kun kaikki on kohdallaan muuten, mutta kun vauhti kasvaa niin noi muut kumoaa sen vaijerin vaikutuksen. Toi toosa ei hajoa ihan heti jos ajelee vaijeri löysällä ja sitä voi koittaa löysätä! mutta vika on alipaineessa tai keskipakosäätäjässä!
    Jos sulla ei ole säädettävää modulaattoria niin sellainen kannattaa hommata.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Voisin yrittää vähän selventää tuota Mudracerin esitystä...

    1. Jos on jälkiasenteinen th-350 loota, niin ei ole huomioitu ollenkaan, että
    se vaatii alipaineen tunnistaaksen moottorin kuormituksen. Ja dieselissä
    pitää olla erillinen alipaineregulaattori ruiskupumpun kyljessä.

    Tai
    2. Alipainepumppu rikki tai juuri se ruiskupumpun kyljessä oleva regulaattori
    ei toimi oikein.

    Sehän menee niin, että kun lootan alipainemodulaattori ei saa ollenkaan
    alipainetta, se luulee että kiihdytetään lämä tiskissä (eli juuri silloin bensa-
    pelissä on hyvin niukasti alipainetta imusarjassa) ja vaihdot tulee myöhään.
    Vastavasti taas kun kevyellä kuormalla ajetaan, on modulaattorille reilusti
    alipainetta tarjolla, niin loota toimii pienillä paineilla ja vaihtaa isompaa
    jo varsin pienillä nopeuksilla.

    Suoraan alipainepumppuun sitä modulaattorin letkua ei tosiaan saa
    kytkeä, paitsi ehkä kertakokeilua varten, missä sitten ei kaasutella muuta
    kuin kevyesti tasamaalla ja todetaan vaihtoiko isompaa helpommin.
     
  12. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Tuli tossa mielee itteltä umpeen sulanut alipaineletku meni turhan läheltä putkia. Tarkasta,että kaikki on kiinni ja eheitä.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    kiitos! täytyypä tässä joku päivä tutkia.
     
  14. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    Nostetaanpas tätä aihetta hiema.

    Eli 350dx + th350 kyseessä ja samat oireet kuin yllä, eli vaihdot isommalle pykälälle myöhäisiä.
    Tutkin asiaa sen verran että että laatikolta tulee alipaine letku imusarjassa olevaan muovihäksättimeen kiinni, mutta kun letkun ottaa irti, ja tuikkaa sormen muovihäksättimelle niin siinä ei tunnu alipainetta juuri ollenkaan, ei tyhjäkäynnillä eikä kovemmilla kierroksilla.
    Mistäs kohtaa laatikkoa se alipaine modulaattori löytyy?
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ota alipainelutkuttimesta letku irti ja koita imeekö.
     
  16. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    Kyllä se vanhaks eläminen on kivaa kun oppii kaikkee.
    Täänään opin että diesel kone ei itsellään tuota alipainetta joten tarvitaan alipainepunppu eli lutkutin, jota minulla ei luonnollisestikkaan ole. Voi muna. Ehdotuksia ongelman ratkaisuksi?
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ajelin joskus kotiin kun lutkutin hajos, silleen että vedin modulaattorilta letkun hyttiin ja siitä imppaamalla sai vaihteet päälle. Se olis kyllä emännän hommia mutta ei ollut silloin mukana :rotfl: .
    Kyllä sinne pumppu tarttis saada jotta loota toimii niinkuin kuuluu.
     
  18. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Eiköhän sunkin koneessa ole lutkutin. Pitäisi kyseinen aparaatti sijaita moottorin takapäässä keskellä. Samassa paikassa kuin bensakoneessa on virranjakaja.
     
  19. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    Jooh. Tulin itekkin tohon tulokseen.
    Ilmeisesti tollanen http://info.rockauto.com/getimage/g...://www.cardone.com/Imagesftp/64/641200-01.jpg
    laite.
    Luulin että se on sellanen ilmapunpun tapanen hihnalla pyöritettävä kapistus.
    Pitää mennä tutkimaan.
    Ilmeisesti pitäis mennä siis siten että siihen ruiskupumpulle tuleva alipaine ohjataan kaasun asennosta riippuen sinne laatikolle. Mitähän noi muut alipaineella toimivat häksättimet on? Pitää ottaa kuva ku meen tutkimaan.
     
  20. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    Joo ei tuu alipainepumpulta alipainetta.
    Pumppukaupoille siis.
     

Kerro tästä muillekin!