th350 vaihtaa myöhään?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 4.3.2005.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noista löytyy ultra harvinainen setuppi jossa on vacuun low ja vacuum high "haistelijat" jotka ohjaa jotain magneettivenoja ja sitä kautta ohjaa turbaanin lukkoa. Jos tollaiset on vielä jossain autossa niin se on sitä museota.
     
  2. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    Noni. Tarkistin lootan päästä sen modulaattorin ja kalvo vaikutti ehjältä. Ainakaan kun sitä imuttelin niin ei falskannu ilmaa mistään. Laitoin viel letkuklemmareilla liitokset kiinni ettei niistä falskaa. Laatikko toimii kuitenkin yhtä huonosti kuin ennenkin. Pitää viel hommaa sellanen alipainemittari että näkee tuleeko alipaine sinne laatikolle asti.
     
  3. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Mulla vissiin on se ultraharvinainen kun on mitä ihmeellisiä alipaine kelloja johon menee sähköö ja jos jonkinlaista alipaine pilliä ja letkua.Ei meikäläisen logiigalla ota oikein selkoo miten pitäs toimia. Kaveri värkänny näitten riisseleiten kans ja sano ettei oo ikinä tommosta letkuhärdelliä nähny.
     
  4. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    Noni nyt on alipaineet mitattu.
    Koneen ja laatikon päässä alipaineet oli samat. Kun anto vähän kaasua alipaine koneen päässä tippui, mutta ei kuitenkaan 0. Laatikon päästä alipaine tippui 0 kun anto vähän kaasua. Kun koneen sit sammutti ni alipaine pysy kuitenkin putkessa, eikä tippunu 0, eli siis linja on ehjä, mutta jotain kummaa silti.
    Modulaattorikin piti alipaineen kun asens mittarin ja modulaattorin samaan letuun ja yhestä päästä imi.
    Miksköhän alipaine tippuu 0 kun anto lämää ja mittas laatikon päästä muttei koneen päästä mitattaessa?

    Lisäks huomasin että alipaine suoraan pumpult mitattuna oli 4 kertaa kovempi kuin regulaattorin jälkeen. Onko tollanen ero ihan ok?

    Pitänee vissiin koitaa vaihtaa sitä alipainelinjaa sinne laatikolle. Outo juttu kun ei se tuntunu ainakaan falskaavan.
     
  5. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    No niin täällä taas. kokeilin vetää alipainepumpulta letkun suoraan pumpun kylessä olevaan modulaattoriin ja siitä loodalle.Perskele vaiha mitään vaihetta nytte,ennen vaihto kaiikki putkeen.Käykö se 6,2 riisselin pumpun kylessä oleva modulaattori 5,7 vai saisko 5,7 vielä uusia.Kiitoksia taas etukäteen.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Sillä on sitten väliä, kummin päin ne letkut tulee siihen regulaattoriin.
    En kylläkään enää muista järjestystä.
    Pitäis varmaan muistin virkistykseks ettiä jossain piilevä ehjä käytetty ja
    testata se.
     
  7. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    5.7 olssi:

    Siis niitten liitosten kuuluu ilmeisesti mennä siten että alipainepumpulta letku siihen ruutapumpun kylkeen regulaattorille. Regulaattorin toisesta liitoksesta letku sinne laatikolle siihen alipaine modulaattoriin.
    Niistä muista alipaine virityksistä mulla ei oo tietoo. Minullakin on niitä 2 kappaletta. Mulla menee molempiin alipaine suoraan pumpulta.
    Mahtaiskohan joku tietää että mikä niitten tarkotus on kun konehuoneeseen menee 2 anturin tyypiseen laitokseen alipainetta josta sit lähtee sähköjohdot jonnekkin.
     
  8. turenki

    turenki 1st gear

    mulla rupes pelittää ku vaihdoin öljyt.
     
  9. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    Sillä oli tosiaan välii miten päin ne alipaineletkut siihen regulaattorille tulee.
    Keulasta päin katottuna vasemman puoleiseen ku laitto alipaineen pumpulta ja oikeen puoleiseen laitto laatikolle menevän letkun ni vaihteet rupes pelaan kunnolla.

    Eli siis regulaattorin ulommaiseen alipainepumppu ja sisempään laatikolle letku.
     
  10. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    No niin kiitosta taas ,mulla vissiin se regulaattori hajalla,kun ei vaihda vaikka laittaa sama miten päin ne letkut.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Itseasiassa, jos siinä on niitä Mudracerin maineitsemia alipainekytkimiä,
    niin kaksi niistä kuuluu haaroittaa samaan lähtöön lootan kanssa.
    Niiden kuuluisi ohjata lukkoa samoin kuin uudempienkin lukonohjausvehkeiden.
    Eli tyhjäkäynnillä ei lukkoa, vähän kaasua - kaasu puolessa on lukko ja sitten
    taas paljon kaasua ei lukkoa.

    Yhden sellaisen regulaattorin olen aikoinaan ehjännyt, se toimii ihan samoin
    kuin paineenalennusventtiili, mutta "nurinpäin". Ja saattaisi jostain laatikosta
    löytyä ainakin yksi ehjä käytettykin. Se ainoa uusi, joka mulla oli, on nyt jo
    jonkun foorumilaisen Platserissa.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tohon tuli jälkeenpäin pikkasen "viisaampi" tsydeemi ja pumpun kyljessä olevaan säätimeen lisättiin lukon ohjauksen vaatimat sähköt suoraan ja ne alipaineen haistelijat sai lähteä.
     
  13. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Tuntuu sielä jyväskylässä olevan tietämystä Jussi ja Pauli laitteletteko muittenki vehkeitä,jos olis sinnepäin kulkua ni sais ton mun olssin looran pelittään niin kuin pitää.Perkele tästä mitään tuu ku ei oikee käsi osaa ja vasen vielä vähempi.Helevetti sain jo hukkaan sen kumitsyydeminki mikä kuulu siihen regulaattoriin ku päivällä värkkäsin.Sais ne alipaine haistelijat lähteen multaki,
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Joup, sen muistan, että mulla -80 CustomCruiserissa oli jo se kytkin siinä
    alipaineregun kanssa. -79 tais olla vielä niitä alipainehaistelijoita. Eipä niitä
    lukkojakaan paljon aikasemmin isommin ollut...
    Vähän myöhemmin siihen pumpun kylkeen lisättiin vielä kytkin EGR/EPR-
    vehkeillekin.
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Löyty yksi ehjä, siinä lähdöt vaan erilailla kun muistin. Niitä on siis ainakin
    kahta fyysisesti erilaista. Tässä lähdöt on peräkkäin auton pituussuunnassa ja
    toinen korkeampi(keskellä pyöreätä osaa). Korkeampi on tulo pumpulta ja
    lyhempi reunemmassa sitten lähtö lootalle. Säätää näköjään tasaisesti
    noin välillä 10-30 inHg.
     
  16. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Jussi hei käykö se sun regulaattori 5,7 riisseliin.Kävin just kattoon mun regulaattorissa on ne alipaine tulo/lähtö pitkittäin auton suuntasesti.Eli kysymys kuuluu ,rupeeko mun loota vaihtaan normaalisti jos ostan sen sun motikan.Tällä hetkellä mulla alipainepumpulta regulaattorille ja regusta vaihteistolle eipä vaiha ollenkaan,jos laitan alipaineen suoraan lootalle vaihtaa kaikki vaihteet perään.Olihan se kumitydeemiki siinä regun päällä mistä pirusti lähtöjä ,mutta eipä oo enää muuta ku hukassa.
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kuulostaa siltä, että vaihteiston modulaattori toimii kuten pitääkin, eli vika
    jäänee juuri siihen regulaattoriin. Toi mun on juurikin viisseiskasta, joten
    sillä pitäis toimia. Mittasinkin sen toiminnan, on ehjä.
    Olis se silti hyvä selviä niiden muidenkin letkujen paikat, ja jos siinä on lukko,
    ei sen toimintaan laittaminen ainakaan autoa huononna.
     
  18. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Lukko on laatikossa ja pistokkeet auton päässä valmiina ,pitää vain tehä jotkut piuhaliitokset ,ku liitin on vissiin sille 200 looralle on ainaski erilainen ku,eli ei mee suoraan 350 looraan,se pistoke nimittäin.Eikös siihen tuu vaan virta ja maa siihen looran lukko liitimeen.Mitä piät Jussi regulaattorilla hintaaa.
     
  19. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Perskele rupes olssin loota toimii vaihtaa kakkosen n 30-40km/h ja kolmosen n 60-70 saa ollaki vähän kiekkoja ku diisselistä 5,7 kyse, jotta vetää kolmosta vähän kierroksilla.Kiitos Jussille regulaattorista jonka johdosta rupes pelittään.
     

Kerro tästä muillekin!