th350 ykkönen luistaa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja hlappis, 4.9.2010.

  1. hlappis

    hlappis Gearhead

    jaa,tuossa veli ajeli camarollaan kesälomalla ja ihmetteli kun paikaltaan lähtiessä d tahi lukituksella niin tuo ykkönen luistaa koko ajan ennenkuin vaihtaa kakkoselle....loota toimii ihan normaalisti muuten eli vaihtaa napakasti vaihteet ja kikkari toimii jne...ja tosiaan jos pinta kaasulla ajelee ni en ite ainakaan mitään ykkösen luistamista huomannu,mutta tuon täyskaasulla lähtiessä kyllä huomasin...lootaan joku laittanu shift kittiä tietääkseni..öljyt on kohillaan ei ole mustaa tai haise palaneelle..ehkä vähän liikaa olen laittanu kun vuotaa se stefa jonnin verran,ni tulee lotrattua pikkasen liikaa öljyä tuonne laatikkoon..mikäs tuolta nyt olisi ehkä poikinu??ei taida poppakonstit auttaa? :rotfl:
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oletko varma ettei turbiini luista? Ton lootan ykkösen pakka on joka vaihteella päällä kun mennään eteenpäin ja väittäisin että luistava pakka luistaisi myös joka vaihteella.
     
  3. hlappis

    hlappis Gearhead

    just tuota turbiinia itse epäilin...mutta mites jos pinta/puolikaasulla toimii ihan nätisti??ei ole mistään vielä turbaani hajonnu ni en tiiä oikkuja oikein..
     
  4. stealthcamino

    stealthcamino 3rd gear

    Topiccia härskisti lainaten itselläni on saman tyyppistä vikaa paitsi kolmonen luistaa rajusti pelkkää kaasua painamalla. Pakkokakkosella kyllä pitää hienosti eli saa aina sutimaan kun haluaa katukummeilla, mutta kolmonen on vedättäessä kummallinen kun tuntuu että turbiini luistaisi eikä saisi oikein mitään tuntumaa koko vaihteella, mutta luulisi kakkosellakin edes vähän antavan periksi.
    Miedommalla pikkulohkolla ei ollut mitään ongelmia ja öljyt on ok eikä haise palaneelta. Turbiini vaiko laatikko sitten sairastaa? Tarvis vaan päästä penkkiin perjantaina eikä taida luistavalla looralla onnistua.. :-?
     
  5. kohvar

    kohvar Gearhead

    Mainitsit, että öljyä voi olla liikaakin, kun on vuotoa.. ettei vaan olisi
    kumminkin liian vähän ? Capricen TH700 on aika tarkka öljymäärästä,
    mulla oli seisonnan aikana vuotanut jonkun verran, joten lisäsin käsikopelolta
    puoli litraa. Ajelin lämpimäksi ja tarkistin öljyt oikeaoppisesti ja pinta oli hieman alle puolivälin.
    N. 500 km:n viikonloppureissun jälkeen, kun seuraavan kerran lähdin kylmänä ykkönen luisti kiihhdytettäessä. Tarkistin taas lämpöisenä
    öljyt: alarajassa :oops:
    Könysin vuotoja etsimässä ja tarkistin parkkipaikan, sekä ruutu että aski & letkut aivan kuivia :lol:
    Puoli litraa lisää, pinta tikun puolivälissä ja seuraavalla kerralla pelas kylmänä. Minne lie mennyt puoli litraa, haihtumalla ?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    350 toosa on sellainen että jos direct pakka 3/pakki luistaa niin loota menee kakkoselle koska kakkonen on kytkettynä kolomosen kanssa samaan aikaan.
    Epäilen että ton pakan kolmospuolen kumit vuotaa. Siinä on pakassa kaksi "kammiota" ja pienempi kolmoselle!
    En menis penkkiin rikkinäisellä toosalla varsinkin kun penkissä ajetaan kolmosella.
     
  7. hlappis

    hlappis Gearhead

    wubdiduu...ajelin camaron tuosta hallista pihalle ja annoin käydä lämpimäksi ja sen jälkeen pomppasin hyttiin ja d päälle ja jalka jarrulta ni lähtee hiipimään niinkuin pitääkin,mutta sitten pakko ykkönen päälle ja jalka pois jarrulta ni ei mihinkään?kaasua jonnin verran ni etenee joten kuten....öljyä on pikkasen ylärajan yläpuolella..mutta lisään jonnin verran öljyä ja jossei auta niin turbiinin etsintään sen jälkeen...
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ettei vaan ole turbiinin stalli yli koneen jenkojen :odroll: .
     
  9. hlappis

    hlappis Gearhead

    mites toi stalli ois vaihtunu parina viikkona itekseen??toiminu niin kuin pitääkin viime kuun alussa...
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se oli vaan arvuuttelua kun ei oikein tekstistä selvinny että vika tuli ihan itellään :odroll: .
     
  11. hlappis

    hlappis Gearhead

    jep...vähän huonosti kirjotin..mutta oli kiire syömään :D ...lootan korjaajaa tarviisi tietää...taas olisi ainakin yksi 727 ja ehkä tuo th350 mitkä vaatisi kunnostusta...täältäpäin (mikkeli) tuo laatikon korjaus pulju taisi jo kadota..
     
  12. bjusmsix

    bjusmsix 1st gear

    Nyt olis mullakin ykkösessä ongelmaa, just just pysty liikenteessä ajamaan. Ykkönen luistaa, kevyellä kaasulla saa liikkeelle. Kun kakkoselle vaihtaa niin vetää oikein hyvin, ja pakki pelaa kanssa. Moparin 727 tuttu, tämä 350 ei. Voisko sieltä olla kytkinlevyt menny?
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Koita keppi lukkoykkösellä, jos sitten vetää ykkösellakin niin vapaakytkin sökö.
     
  14. bjusmsix

    bjusmsix 1st gear

    Mulla täytyy muutenkin käyttää pakkovaihteita, eli ns puoliautomaatti periaatteella ajan. Ei toimi pakkoykkösellä ei.
     

Kerro tästä muillekin!