th400 temppuilua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ceevu, 30.4.2005.

  1. ceevu

    ceevu Gearhead

    hyviä arvauksia syystä?
    oireena "muuttuva stall speed" kylmänä toimii oikeen, noin 15km ajon jälkeen alkaa liikkeelle lähdössä kierrokset nousta ekaks n3000 täysin ilman vastusta ja sit se päättää iskeä pykälän sisään ja pitää sen luistelematta yhtään. mitä kuumempi sen korkeemmalta ottaa.pieni ravistus varovasti liikkeelle lähdössä oli ensi oireena. oma veikkaus on toinen sprageista. tai venttiilikoneisto?
    turbaani on tci,toinen spragi on tci 16?elementtinen(jos nyt muistan oikeen) pakat jne ok ,shift kit on.
    miten turbiini oireilee jos se olisi tarvinnu antiballooning platen? elikkäs päittäisvälys kasvaa liian isoks?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  3. ceevu

    ceevu Gearhead

    vahvistuskiekko turbiinin etupinnalla joka estää muodon muutosta jos koneessa on PALJON ruutia. nos käyttöön tehdyissä yleensä.
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Varmaan tyhmä kysymys mutta onko öljyä oikea määrä. Eihän saisi ilmaa suodattimen putkesta.
     
  5. ceevu

    ceevu Gearhead

    öljyn vähyys oireilee luistamisena etenkin kylmänä.jos ei oo paljoo alle minimin niin voi lämpösenä toimia ok.(ja mutkissa temppuilee;)
     
  6. VesaR

    VesaR 1st gear

    Mitäs oireita tulee jos öljyä on liikaa?
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Liian öljyn oireista ei niin tarkkaan tiedä, mutta näkyyhän se toki tikusta jos on liikaa.

    Liika öljy pyrkii useimmiten laatikosta ulos, eli stefat pettää ja alla on länttejä, useimmiten kuulemma tunkee ulos yoken päästä ja vaihdevipujen läpiviennistä.

    Joskus on raportoitu myös, että kosla ei tahdo pysähtyä, jos on oikein paljon liikaa öljyä, eli vaihde ei lähde pois päältä tai turbiini vinoilee tai jotain. Ja lämpöähän se kehittää, kun öljyä on jokapaikka täynnä.

    Liikaöljynä 0,5 - 1 litraa useimmiten menee vielä mukinoitta, vaikkei siitä mitään hyötyä ole.
     
  8. VesaR

    VesaR 1st gear

    Aha, kiitos tiedosta eli ei hätää...
     
  9. ceevu

    ceevu Gearhead

    vihdoin pääs tekemään diagnoosin eli pumpun kaulan tiivisterenkaat jumissa. kylmä öljy ei kerenny vuotamaan vielä niin paljoo välistä että olis oireillu mutta lämmin on niin paljon ohkasempaa että ei toiminu enää.piti vaan varmuudenvuoks purkaa kuitenkin kokonaan...
     

Kerro tästä muillekin!