th400 turbiinin kiinnitys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja p0ks, 20.7.2016.

  1. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Elikkä tuleeko th400 laatikon turbiini(vakio) vetolevyyn kiinni ilman mitään prikkoja tai shimmilevyjä vai laitetaanko pulteilla kiinni niin paljonkuin menee, jostain luin että tulis välys mut kyseessä oli siinä tapauksessa uudempi diesel kone.
    Mulla koneena 454 vm.-73 ja vakio vetolevy jos merkitystä.
    Rupesi vuotamaan jostain vaihteiston ja turbiinin välistä vedätyksen jälkeen, tai voisin veikata että vuotaa vain P:llä kun pihalla ei näy mitään vanaa vaikka tosi hiljakseen siihen valuttelin.
    Kun purin tuon niin en muista että siellä olisi välissä ollut mitään ja laitoin samat pultit eikä se aikasemmin ollut vuotannut, korkeintaan ehkä vähän tihkuttannut jostain mutta nyt tuli ihan norona sitä öljyä sieltä kun pysähyin.
     
    Muokattu: 20.7.2016
  2. Ade62

    Ade62 Gearhead

    Ei sinne kuulu mitään prikkoja. Mulla kävi kerran vähän vastaavasti. Oli laatikosta hela siirtynyt paikaltaan ja painoi turbiinin kaulan tiivistettä mikä aiheutti vuodon.
     
  3. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Jaa että turbiini irti vetolevystä ja työntää turbiinin lootan sisää ja takasin kiinni? Luulis ongelman toistuvan jossei mitään muuta tee.
    Jos oikein muistan niin kun vetolevyn ja turbiinin kiinnitti toisiinsa niin vetolevy tuntu vähän vedättävän turbiinia pois päin lootasta kun oli rakoa siinä.
    Eli uskosin että toi kaipaa jotain siihen väliin että rako pienenisi.
    Kellään minua viisaammalla mielipidettä asiasta tai että paljon pitäisi olla rakoa kun turbiini työnnetty lootan sisään?
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Sellasta ohjetta olen kaikissa laitteissa itse toteuttanut että turbiini pohjaan, ja mittaa raon vetolevyyn, laittaa prikkaa senverran että turbiini on 2-3mm pohjasta.
    Yhdistelmiä on niin monenlaisia(lohko, kampura, turbiiini, vetolevy, vaihteisto, ym) että käytännössä jotain on väliin joutunut laittamaan.
    Jos prikkoja joutuu laittamaan niin laita ihan samanlaisia keskenään, eikä olis huono niitä punnitakaan asian toteamiseksi.
     
  5. El 60

    El 60 Gearhead

    Tossa yks TCI vetolevy.. joku vahvempi sfi.. Mukavat välit kun painaa turbiinin lootaan sisään mutta vetolevy sen verran kupera että kun pultaa kiinni niin suoristuu ja välys käytännössä o. Eli kannattaa mitata myös lootan ja turbiinin etäisyys pohjassa ja pultattuna vetolevyyn että ei nojaa öljypumpun rattaaseen.
     
  6. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Turbiiny työnnetty lootaan kiinni, pyörii nätisti ja väli turbiini ja vetolevyn välis n.4-4.5mm.
    1.5mm prikka väliin niin hyvä tulee?
     
  7. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Välys nyt 3mm lootan ja turbiinin välissä kun P kytkettynä. P päällähän tämä pitäisi kait mitottaa?
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Muokattu: 23.7.2016
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En laittais prikkoja tohon väliin kun originaalit vahvistamattomat turbiinit elää siellä välissä pituussuuntaan melkosen paljon kun kengittää. Sen takia se väli siellä on tehtaan toimesta. Ja toinen syy on se että turbiini keskittyy kampuraan, liikaa prikkoja niin ei enää keskity.
     
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    En myöskään ole koskaan törmännyt prikkoihin tuosssa välissä.
     
  11. SauliK

    SauliK Gearhead

    ja jotkut jopa kieltävät niiden käyttämisen.
    itsekin tosin käyttänyt kahtena kesänä enkä ole varma pääsikö ne hieman luistamaan vai näyttikö vaan siltä kun viimeksi purin tekniikan
     

Kerro tästä muillekin!