TH700 ärkl prkl romu?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jimmy, 22.3.2006.

  1. Jimmy

    Jimmy 1st gear

    Tossa askin menin ja vaihdoin,turbiinin myös. No,kaikki näytti lupaavalta on uudet ököt ja suodattimet etc. Siitä sitten kokeilumielessä kippo tulille ja vaihde kehiin,ni ei jumal.... tapahdu mitään. Ei sit niinku edes muistoa vaihteen tutusta nykäsystä päälle mennessään. Mikähän siin nyt?
    Vaihtokoneen pitäisi olla ehjä,suodattimen tiiviste on hallinnassa ja öljyäkin on koitettu saada kiertoon,ei vaan taida alkaa kiertää.
    Olisiko kenties ököpumppu kaput,turbiini loppu,jotain muuta rempan tynkää pukkaa mutta mitä? Tosiaan jos ei vaihde nykäse päälle ollenkaan niin viittaisiko se tuohon öljypumppuun?
    :mad: :mad: :mad:

    Kummonenkohan on muuten pumppu vaihtaa?

    Sit olis vielä toi vanha aski,mistä oli turbiini ainaki ryytyny,kolisee ja ököt oli aikas palanu ja sillee. Muuten olis pelaava kapine,pitäs varmaan koittaa putsaa sisukset siitä ja hommata ehjä turbiini. :eek: :eek: :eek:
     
  2. Ylli

    Ylli Gearhead

    Onhan turbiini varmasti tarpeeksi syvällä laatikossa, että se pyörittää pumppua? Ja öljyä tarpeeksi?
     
  3. Jimmy

    Jimmy 1st gear

    Luulisin,vakuuttavasti. Ei se syvemmällekkään mene. Öljy onkin eri homma ku ei se taida haluta alkaa kiertää,jotai viis kuus litraa menny ja tuli yli. Taidan yrittää arvailla jotta on öljypumppu saatu paskaks asennusvaiheessa. Vaan on kyl ollu turbiini pohjassa koko ajan ku säädettiin,mut kai se voi silti jotenkin itteensä ottaa?
     
  4. lake ender

    lake ender Gearhead

    Kuulostaa govenorin jumittamiselta/ratasvika. Löytyy hännän tienoilta sen peltipurkin alta.
     
  5. ip

    ip 3rd gear

    olisko öljypumpun hahlot antautunut turbiinia asentaessa aika tarkka pitää olla tota asentaessa että pyörähtää pohjaan! eikä sitten laatikkoa kiristäessä koneeseen niin sitten vasta painuu pohjaan ja hahlot kaputt!
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos öljyn pinta ei laske kun kone käy niin ö-pumppu on sökö ja mikään poppakonsti ei siinä enää auta. Melkein joka jenkkitomaatissa turbiini on tarpeeksi syvällä kun lootan kaavelin reunasta on turbiinin kiinnityspultin kohdalle matkaa ~1tuuma!! Öljypumpun hahlot on sen verran vahvat, että harvemmin ne katkee, mutta koneen käynnistyttyä ö-pumpun keskiosa kaivautuu pumpun runkoon aika sujuvasti. Jos noin on käynyt niin koko pumppu on yleensä paskana!!
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  7. Jimmy

    Jimmy 1st gear

    Niinpä,jos nyt sit uskottais et on pumppu sökö niin kummonen se on vaihtaa? Hintaa sil ainaki tuntui olevan riittävästi ku hieman kyselin.
    On kyl hauska homma ku kyselee neuvoja ja vinkkejä alan pajoilta/pajalta niin että se voi olla vaikeaa. Taitaa olla ammattiylpeys kohdallaan,joo tuo tänne laatikko mielummin autossa kiinni ja tonni rahaa samalla ni ehkä aloitellaan vaihtelemaan joitain osia. HLV!
    Taidan vaan kysellä riittävästi ja patentoida itte... :mad:
     
  8. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Missä hinoissa oli uus pumppu, tuli vissiin sössittyä itekkin :mad:

    Laatikkoa paikalleen laittaessa katottiin sen tuhatkertaa et turbiini on varmasti pohjassa. No homma toimi hienosti ja sai runtuakin joitain satoja kilsoja kunnes eräänä pakkasaamuna matka katkesi loivassa ylämäessä ihan itsekseen :mad: öljy ei ainakaan jäähdyttäjän läpi kierrä et pumppujuttu se on ja sano £#*//-***
     
  9. 6.2vani

    6.2vani Gearhead

    onko se turbiini passeli siihen lootaan?
     
  10. Jimmy

    Jimmy 1st gear

    Oli pumppu jotai nelisensataa. :mad: :mad:

    Ja turpinius on passeli...

    Mä en kyl tajuu et miten se prkl voi hajota,meinaan vaan ku ei tuota väkinäistä valtaa tarvinnu tarjota ensinkään ja varmasti oli pohjassa...

    No,sökö se kuitenki vaan nyt on. :cry:
     
  11. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kerran itseltä unohtu vetolevyn pultit, mutta vika selvis aika äkkiä.
    Toi ei sinäänsä riko mitään.
     
  12. weripuo

    weripuo Gearhead

    ei sitä koko pumppua tarvii vaihtaa jos on ne klipsut poikki öljypumpun sisältä siitä (öö mikäs se nyt olikaan) palikasta :p
    itselle kävi kerran noin jäi auto lastentarhan pihaan ja pitkään sain miettiä missä vika mutta vaihdoin laatikon sisältä vain sen palikan joka maksoi muutaman kympin
     
  13. VMZ

    VMZ 1st gear

    Kokeilitko vetaista vaihteen välittömästi päälle käynnistämisen jälkeen? Jos nykäisee, niin silloin vetää kuitenkin ilmaa jostain suodatinjalan seudulta ja kaikki periaatteessa toimii (vielä). Jos taas ei tapahdu mitään, niin silloin on edellämainitut tragediat ajankohtaisia..
     
  14. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    Laitoitko turbiiniin öljyä ennen asennusta,jos oli kuiva niin voi vaatia vähän kiusaamista eli hanaa ennen kuin alkaa ottamaan kiinni
     
  15. Jimmy

    Jimmy 1st gear

    No mä olen sitä tossa käytelly ja huudattanu vähintään riittävästi,ja ei vaan tapahtumia vaihdepuolella pääse todistelemaan. Uskottava vaan on että risa sen on...
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Esson legendat taas lentelee :p . Tyhjä turbiini täyttyy ihan normaalisti jo tyhjäkäynnillä!! ei sen takia tarvii konetta kiusata.

    Ja kyllä noi pumput hajoo joskus ihan yhtäkkiä ilmaan mitään varsinaista syytä. Toi pumppu on siitä vittumainen, että yleensä koko paska runkoineen menee vaihtoon kun karkaistut teräslamellin uppoaa amuliiniin kohtalaisen helposti.
     
  17. Jimmy

    Jimmy 1st gear

    No legendat sikseen,ja tos ku jakso riuhtasta lodjun alas ni ököpumppenhan siellä syynä. Oli hauskasti jopa turbiiniin asettunu pieni hiusmurtuma. No,se siitä.
     
  18. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Oikee ja vanha keskusteluketju mutta itellä juurikin vastaava ongelma ja päättelin myös että öljypumppu paskana mutta tämä kommentti mietityttää, koska itellä laatikko käyttäytyy juuri noin. Heti startatessa vaihteet löytyy mutta hetipian sen jälkeen ei. Tai siis sanotaanko että kun kisuttaa niin liikkuu eteen ja ehkä paremminkin taa mutta aaaaivan lirutus vauhtia.. Onko siis vaan niin että pumppu saa ilmaa suodattimen jalanalta? Pitääpä vaihtaa heti öljyt ja suodatin kun töistä pääsee. Tuskin pumppu tuosta mitään osumaakaan on ottanut vaikka se sieltä oliskin imutellut ilmaa...?
     
  19. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Jes se se oli kuten täälä uumoiltiin. Vaihdoin uudet öljyt ja suodattimet ja lodja lyä vaihteet sisään niinko ei ikinä ongelmaa olis ollukkaan. Vanha suodatin ja tiiviste oli aivan hyvän näköinen mutta ilmeisesti se jostain ilmaailma kumminkin
     

Kerro tästä muillekin!