TH700 ja 6.2d van

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 21.1.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Missä vika kun kolmos-ja nelos vaihde ei meinaa lukittua, ja kun lukittuu niin lukko lähtee pois pienestäkin kaasun lisäyksestä, mutta ajettaessa "riittävän" pitkään ylämäkeen , menee lukko aina päälle.
    Öljyt on tuoreet ja kick d-vaijeri uusittu ja säädetty tiukaksi polkimet osuessa lattiaan.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hyvä keino on kytkeä lukko napille, niin voit itse säädellä milloin haluat lukon päälle ja pois.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mihinkäs johdot kytketään?
     
  4. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Luepas otsikko TH700 lukko toimii/ei toimi,täälä samalla sivulla vähän alempana.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Luettu.
    Ei vaan avautunut mihin ne johdot kytketään.
     
  6. jviirret

    jviirret 1st gear

    Minkä ikäinen auto. Tuossa toisessa ketjussa mulle kerrottiin, että vanhemmissa lukko ei kytkeydy alle 70km/h vauhdissa vaikka kytkis miten piuhoja.
    Askin kyljessä on liitin jossa neljä nastaa. Näistä on käytössä 2-3kpl laatikosta riippuen. Kaksi keulan puoleista ja takimmaisista kuskin puoleinen.
    Lukon pitäis toimia kun nuihin keulimmaisiin saa sähköt. Tehtaan jäljiltä sähköt tulee jarrupolkimessa ja ruiskupumpun(uudemmissa vissiin kaasupolkimessa)kyljessä olevien kytkimien kautta.
    Kokeilu mielessä voisi vetää nuista kahdesta laatikon keulimmaisista nastoista piuhan hyttiin ja ajaessa(vauhtia yli 70km/h ja vaihde vähintään kolmosella) tökätä sen tupakin sytyttimeen, jos lukko näin toimii niin vika on joko jarru tai kaasu kytkimissä(tai hapettuneissa liitoksissa) ja jos lukko ei toimi niin vika on laatikon sisällä.
    Jos haluat laittaa lukon toimimaan kytkimestä niin kannattaa johdottaa se jarrupolkimen kautta, että jarrutuksessa lukko kytkeytyy automaatisesti pois. Kaasupolkimen kytkin kytkee lukosta sähköt pois täys kaasulla ja kaasu pohjassa.
    Joku enempi asiaa tunteva vois tästä teksistä korjata asiavirheet ennen kuin joku tekee kokeiluja tämän pohjalta.
    Mielestäni ei kannata tuommoista "nappilukkoa" laittaa jos vaan saa alkuperäisen toimimaan ilman kalliita investointeja. Tämmöinen kallis investointi on esim. tuo kaasun asennon tunnistava kytkin. Jos tämä on hajalla niin kytkimen voi kytkeä sen tilalle.

    ,_,/ukka
     
  7. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Ota se liitin irti vaihdelaatikosta ja kytke yleismittari siihen,sit virta päälle ja vihde neloselle.Pitäis näyttää 12 volttia.Jos ei,niintarkista se jarrupolkimen ylempi kytkin,että varmasti pohjaa jarrupolkimen levyyn.Sulla saatta myös olla painekytkin viallinen,kun oikein tarkasti asiaa miettii.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: mjo33400 2002-09-13 11:19 ]</font>
     
  8. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Turbiinilukosta siis kyse?
    Kyselin samaa asiaa toisen otsikon alla.
    Auto on Chevy Van -90 6,2 diesel.
    Autossa on katkaisija jolla turbiinilukko on kytketty päälle.
    Johdot olivat testerinpistokkeessa mutta missä nastoissa?
     
  9. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Mittaa nyt ensin,tuleeko laatikolle jännite.Jos ei tuu,niin tarkista,että jarrupolkimen kytkimelle tulee.Jos ei tuu,niin paina kytkintä kädellä pohjaan.On liukulukitteinen.
     
  10. jviirret

    jviirret 1st gear

    Myös kaasua pitää hieman painaa, että laatikolle tulee jännite. Tai siiten koneen pitää olla niin kylmä, että kylmäkäynti solenoidi painaa kaasua.

    ,_,/ukka
     

Kerro tästä muillekin!