th700 laatikon toiminta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja juke80, 5.8.2016.

Tags:
  1. juke80

    juke80 1st gear

    eli auto on g20 vani -89. Aamulla kun lähtee ajaamaan laatikko toimii ok, vaihtaa kolmoselle asti normaalisti, sitten kun laittaa isoD menee turb lukko päälle ja käsittääkseni nelonen heti perään?? Mutta jonkun matkaa ajettua tuntuu kuin hyppäis nelonen kolmoselle ja saattaa taas hypätä neloselle vähäksi aikaa....
    lukko on varmaankin päällä koska jos tiputan pikku deelle kierrokset nousee....
    Lämpimällä laatikolla ei kyllä nelosta enää ota päälle...... toivottavasti tajusitte tuosta jotain ja
    olisko jollain jotain heittää tuohon....???

    Kiitos jo etukäteen....
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ota ihan ekaks se sähkötöpseli plootan kyljestä irti ja käy testaamassa. Aja vielä silleen että keppi ykköselle ja siitä testaat neloselle asti. Jos nyt toimii ilman humppaa niin vika taitaa olla plootan ulkoinen. Jopa rieselissä jostain syystä on "tietokone" joka ohjaa turbaanin lukkoa ja EGR venaa ja varsinkin rieselin TPS on yks mikä antaa sille "tietsikalle" sekopäistä tietoa jota turbaanin lukko tottelee.
     
  3. juke80

    juke80 1st gear


    Juu kokeilin yhden töpselin lootan kyljestä ottaa irti mutta ei ollut vaikutusta mihinkään..(kuskin puolelta kyljestä).
    Muita johtosarjoja en nähnyt... piru vie......
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Seuraava jumppa on ottaa 2-4 servot ulos plootan kyljestä. Hitsaa siihen tappiin pari milliä tavaraa lisää ja taas testaamaan. Ja siihen päähän joka menee plootaan sisälle.
     
  5. juke80

    juke80 1st gear


    Voisko olla mahdollista että tuo turbiini lukko hyppää pois päältä.
    Kylmänä ajaessa siis kaikki toimii hyvin, laatikko ei luista kun kierroksia laittaa maantienopeudessa. Sitten kun lämpiää tosiaan tapahtuu jotain, hyppääkö sit kolmoselle vai mahdollisesti lukko pois päältä koska silloin alkaa hieman luistamaan. Jos oon ymmärtänyt oikein niin turblukko päällä ei pitäis luistaa oli sitten kolmonen tai nelonen pykälässä!?!?
     
  6. juke80

    juke80 1st gear

    Kävin juuri aamulenkin heittämässä, otin laatikon kyljestä johdot irti ja eipäs nyt toiminutkaan "viimeinen vaihde" niinkuin on aina yön jälkeen kylmällä ajaessa toiminut. Eli ison D kun matkanopeudessa laitoin niin vaihto vaan todennäköisesti nelosen mutta ei lukinnu turbiinii..?
    Mikä liitin siis laatikon kylessä kuskinpuolella.. kaksi piuhaa siihen menee taitaa vähän vihertävä olla se liitin.... Saanko miten testattua turb lukkoa manuaalisesti...
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se liitin on juuri se josta menee lukon ohjausvirrat sisään. Kun se on irki niin lukko ei tietenkään mene päälle. TPS anturi vikaa veikkaan syylliseksi.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Moottorin kierroslukunturi on kanssa hyvä ehdokas tuohon käytökseen. Lämmetessään alkaa katkomaan, ja kuumana lopettaa pulssin kokonaan. Sitten ei tule enää lukko päälle.
     
  9. tabs

    tabs Gearhead

    Ja turbiinilukon saa manuaalisesti lukittu laittamalla hyppyjohdon aldl liittimen ylärivin reunimmaisiin pinneihin. Lukko on tällöin päällä vaiheilla 2-4 kiinteästi.
     
  10. juke80

    juke80 1st gear


    Joo kiitos.. mistä löytyy kyseinen liitin?? :)
     
  11. tabs

    tabs Gearhead

    Kojelaudan alareuna, kuskin paikalla oikealla. Eli normi gm ns. Diagnostiikka portti.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En kyllä suosittele jos ei sitten halua aikaistaa turbaanin laukeamista.
     
  13. juke80

    juke80 1st gear


    juu kerkesin jo löytää sen... hyppyjohdoilla sitä testasin ajossa ja meni hetki ennen kuin nappas lukon päälle mutta otti kuitenkin ja pysy. Kiitos vinkistä!!!!!!
     
  14. juke80

    juke80 1st gear

    Niin parempihan se aina olisi että kaikki olis ns alkuperäistä.. Laitan katkaisijan toistaiseksi mut pitäähän se selvittää mikä siinä on....
    Eli TPS anturii koittaa paikallistaa ja yrittää saada jostain lainaan kokeiltavaksi... ja vissiin se kierrosluku anturi kanssa vois olla... Mutta paljon kiitoksia jo tähän astisista neuvoista kaikille ja pitää infota heti jos jotain selviää jos vaikka jollain muullakin vastaavia ongelmia!!!!
     
  15. Kartsu

    Kartsu Double Gearhead

    Tuossa kuva potikasta. https://www.dropbox.com/s/z66pcemqu0coubh/TPS.jpg?dl=0Kätilön kätöset ja pääsee Vanissa joten kuten käsiks... Joskus tein ite kunnon pelle-peloton korjauksen ja vedin potikan ympäri kax kierrosta mikkilankaa ja surrasin tongeilla tiukkaan... Toimi sen aikaa loistavasti kunnes e-pay ostos tuli postissa...
     
  16. juke80

    juke80 1st gear

    joo kiitos pitää joku ilta koittaa tutkia sitä... ja jos sieltä iipeistä kattelis jos uutta...!?
     
  17. juke80

    juke80 1st gear

    Sitten vielä sellainen juttu että kyseinen laatikko siis vaihtaa vaan kolmoselle asti kun ajaa pikku deellä, nelonen tulee mukaan vasta kun laitan ison deen.. onko normaalia? kun muistaakseni aikaisemmassa vanissa näin ei ollu vaan isolla deellä otti turblukon...
    Voinko siis ajaa isolla deellä kaupunki ajoa??
     
  18. J.J.

    J.J. Gearhead

    On normaalia. Ei kaupunkiajoa loikkarilla.

     
  19. Mothertrucker

    Mothertrucker 3rd gear

    Mulla on lukon kanssa myös ihmettelyä vanissa. Perstuntumalla lukko menee päälle heti kakkoselle vaihtaessa, oli pikku- tai isoD pesässä.

    TV vaijerin säätely ei tähän ole vaikuttanut.
     
  20. J.J.

    J.J. Gearhead

    Onkohan pistetty manuaalisesti lukko päälle jollain hyppyjohdolla tms kikkakolmosella.
     

Kerro tästä muillekin!