TH700:n öljy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 12.5.2002.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    mites toi f type toimii 4l80e lootassa?Olen kyllä varmaan aikaisemminkin jo kysellyt,entäs jakolaatikossa?
     
  2. maddis

    maddis Gearhead

    Joo, se on selvää, että öljyjä vaihdellaan. Nyt on juurikin vaihtomenossa samalla kun tekniikka vaihtaa autoa. Arvon vaan mitä öljyä laittaa tilalle, mutta näiden juttuen perusteella taidan dexron III:sta laittaa.
     
  3. purkki

    purkki 3rd gear

  4. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Hyvin tuo king öljy on ainakin superturpo mersun automaatissa toiminu. Yksi remppa piti tehdä kun oli planeetta ratkennu niittaukista ja etupannasta pinta irti (ilmastoinnin lauhdevesi valui suoraan laatikon huohottimeen puuttuvan letkun seurauksena :poff: ) ja vesi ei tunnetusti tee hyvää kitkapintojen liimauksille.
     
  5. HT

    HT Gearhead

    Puuilosta lähtee 20 litraa alle 90 €. Hinta kohallaan sanoisin. Ja eiköhän tuolla perusajot ajele. Taidan kääntyä tuon puoleen laaatikon osalta.
     
  6. jake81

    jake81 Gearhead

    Voitelukeskus tampereella 20L DX3:sta 75e.
     
  7. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Pelastin tuossa 12 vuotta osapuilleen seisseen Pontiacin, jossa TH700. Mites raati tekisi laatikon öljynvaihdon tässä tapauksessa? Haluaisin että kaikki vanha öljy tulee ulos eli lauhduttimelle menevä putki irti ja auto käyntiin? Ok, pitäiskö raadinmielestä vielä pienen ajon jälkeen vaihtaa uudestaan? Riittäkö suodattimen vaihto kerran? Auto on seissyt lämpimässä ainakin 12 vuotta, ehkä pitempään-leimattu viimeksi 12 vuotta sitten- ja viime syksystä kylmässä. Mitä kosteus/ pitkä seisonta tekee tossa tapauksessa?
     
  8. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    mää ottaisin öljypohjan irti ja putsaisin ennen käyttöä,siellä kuitenkin mömmöä pohjalla ennenku lähtee kiertoon.
    ja mahtaako tossa olla turbiinissa tyhjennystulpaa? sille tekisin samoin.
    ja sitten uudet öljyt ja pikkasen käyttöä ja sen jälkeen suodatin vaihtoon ja vielä uudet öljyt.
    saattaa kuullostaa öljyn tuhlaukselta mutta jos sillä säästää remontin niin mun mielestä kannattaa.
    mitäs muut meinaa?
     
  9. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Tuollain itekin suunnittelin. Joku rajahan noissa seisoneissa laatikoissakin varmaan on minkä jälkeen remppa edessä. Täytyypä selvittää onko proppua turbiinissa. Oli joskus ajatuksissa ostaa 23 vuotta seissyt -77 Mercury farkku 460+C9. Jäi sitten kun alko pelottaa tuo loota remppa. Siellä se seissee edelleen...
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ole proppua alunperin ja ikä lootat tappaa eikä niinkään kilometrit. Jos se on tosiaan seissy lämpimässä niin ei muuta kun käymään ja ajoon. Jos lämpötila on vaihdellut useasti niin loota ei tod.näk ole pitkäikäinen vaikka teet mitä temppuja öölin kanssa kun kosteus lootan sisällä irroittaa kitkapinnat pikkuhiljaa.
     
  11. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Ok. On seissyt tosiaan lämpimässä p-hallissa 12 vuotta viime kesään. Sen jälkeen säiden armoilla ja nyt kylmässä tallissa ja elvyttelen hiljalleen ajoon. Noilla Mudracerin teemoilla kosteus ei ole päässyt tuhoja tekemään vrt. auton normaali seisotus ulkona. Näillä lähdetään liikkeelle.
     

Kerro tästä muillekin!