TH700 turbiinilukko ei toimi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja GM4WD, 4.9.2006.

  1. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Juu onhan tästä asiasta täällä taisteltu ennenkin mutten löytänyt arkistosta selvää vastausta. Eli, auto on -83 pickup 4x4, 6.2d, loota ilmeisesti ihan alkuperäinen. Turbiinilukko ei oo toiminut koko 2 v aikana mitä auto mulla ollut. Nyt sain ajalliseksi tutkia asiaa, lootassa on 3-napainen virtapistoke, kahteen etummaiseen tulee 12V kun painaa kaasupoljinta (auto sammuksissa, virta päällä) ja takimmaiseen mustaan johtoon tulee maa SUORAAN rungosta. Mitään solenoidin naksutusta ei kuulu.

    Ajattelin laittaa tilapäisen nappisysteemin että saisi kokeiltua ajossa mutta eipä se nyt taida hyödyttää kun sinne virta kerran tulee jo.

    Eli onko siellä laatikon sisällä vielä jotain katkaisijoita/releitä vai onko tämä selvä peli että solenoidi sökö tai jotain vakavampaa?
     
  2. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    anyone? :odroll:
     
  3. capriceman

    capriceman Gearhead

    Moi!

    Voitko kertoa mikä on vaihteiston tarkkatyyppi, niin tiedetään miten alkuperäisesti pitäs toimii...
     
  4. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Näkyy olevan 3TK273N
     
  5. capriceman

    capriceman Gearhead

    A-johtimeen tulee tulla 12V
    D-nastalle maa, kun ECM syöttää maan.
    B-johdossa maa kun 3 ja TCC on päällä.

    Tarkista ensin A-johtimen jännite, sen tulee olla 12V

    Jatketaan siitä mittauksia eteenpäin 8)
     
  6. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    ECM? Eli tietokone? Mun tietääkseni tässä ei sellasta ole kun on -83 pickupista kyse?

    Ihmetyttää että tuohon D-nastalle on vedetty maa suoraan rungosta, ei tunnu alkuperäiseltä?

    Ja siihen A-johtoon tulee 12V kun kaasua painaa (auto sammuksissa virta päällä).
     
  7. capriceman

    capriceman Gearhead

    Jos A-nastalla on 12V ja D nastalla Maa niin turbiinilukko menisi jo kakkosella
    päälle ellei loodan sisälle oo tehty muutosta alkuperäisestä. Seuraavaksi pitää ottaa pohjakansi auki ja tarkistaa solenoidin johdotus.
     

Kerro tästä muillekin!