Th700 turbiinilukko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Junnu83, 17.2.2019.

  1. Junnu83

    Junnu83 1st gear

    Chevy van g20 6.2d - 90 eli turbiinilukko toimii, menee 3vaihteella n:60-65 päälle ja kun nelonen menee päälle ni menee myös tb lukko päälle samantien eikä lähde pois vaikka painaa kaasua reilusti. Eilen tein testiä ja volttimittari kytkettynä ni kolmonen päällä lukko irtoaa kun vauhtia hiljentää tarpeeksi. Kuuluuko olla noin ettei od päällä lukko irtoa ollenkaa? Tps säädetty 0.48
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mites tps jännite kaasutellessa? Sen pitää nousta pätkimättä vähintään 4,6V arvoon, joka dieselissä tulee jo noin puolikaasun kohdalla.
    Onko se sulla ennen toiminut oikein? Eli voisko olla tehty omia kytkentöjä, jos ei ole sulla koskaan toiminut oikein...
     
  3. Junnu83

    Junnu83 1st gear

    Unohimpa muutes mitata et miyä näyttää täys kaasulla.. Pätkimättä se kyllä nousi ku syksyllä vaihdoin toisen tps anturin... Tosta autosta ei hirveesti ole tietoa kun seiso yli 6v entisellä omistajalla.. Mut lukon sain pelaamaa tps ja kierrosnopeusanturin vaihdolla.. Pitäiskö lukon lipsahtaa pois päältä kun kaasua painaa ja mikä on oikea arvo mihin se säädetää? Jostain luin et toi 0.48 ois oikea?
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Lukon pitäs irrottaa tyhjäkäynnillä ja vähän reilummin kaasuttaessa. 0,48V on varmaan riittävän lähellä oikeeta tyhjäkäynnillä.
     
  5. Junnu83

    Junnu83 1st gear

    Nyt testiajolla huomasin et od päällä reippaammin kiihdyttäen risteyksestä ni ni törkkää lukon päälle reilu 6kympis vaikka ei oo nelosta viel vaihtanu eikä irrota vaikka nostaa kaasun kokonaan.. Onkohan muute eroa ku toi tps on g30 vanista?
     
  6. Jooli

    Jooli Gearhead

    Mikähän tuossa omassa turbiinilukossa on vikana kun se ei tahdo pysyä päällä pintakaasulla ajaessa, ihan pienellä kiihdyttämisellä pysyy päällä mutta lähtee pois kun hiukankin nostaa kaasua.
    Pitäiskö sitä tps. kääntää hiukan vai onko joku vaijeri löysällä.

    edellinen omistaja oli hypyttänyt diagnostiikkapistokkeen nastat nappulan kautta niin sitten pysyy päällä koko ajan :(
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Sulla se tps luultavimmin pätkii.
    Ihan oikein menee muuten, muttei tottele sitä tps arvoa näköjään. Nouseeko se jännite siinä tps lähdössä ollenkaan?
     
  8. Junnu83

    Junnu83 1st gear

    Joo.. Tps nousee pätkimättä noin 4.5v kun painaa kaasun pohjaan. Äsken säädin tps arvon kaasu ylhäällä noin 0.6v mutta ei muuttunu yhtään. Äsken kokeilin od/4vaihde päällä 65vauhtii ja polin lattiaan, tiputti kyl kolmoselle mut ei aukassu lukkoa..
     
  9. perru85

    perru85 3rd gear

    Itse huomasin sellaisen asian tuo TPS anturia mitatessa, että samalla kun mittaa nouseeko arvo tasaisesti kannattaa naputtaa anturia kokoajan. Kone käynnissä kuitenkin pikkusen värinää tuohon syntyy. Minullakkin näytti ihan ok:lta tuo anturi, mutta sit naputtelu testissä luku pomppi mihkä sattui.
     

Kerro tästä muillekin!