TH700 turbiinilukon kytkentä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja GM4WD, 26.2.2007.

  1. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Avasin öljypohjan ja löytyy seuraavaa: kaksi painekytkintä venttiilikoneiston takapäässä. Pistokkeelta A-piuha menee molemmille katkaisijoille, B-piuha vain toiseen niistä (oik.puoleinen) , ja toisesta katkaisimesta lähtee piuha solenoidille. Solenoidi maadoitettu suoraan runkoon.

    Tuota en nyt sitten käsitä miksi toiselle katkaisimelle menee vain nuo pistokkeelta tulevat johdot, ei mitään tekemistä lukon solenoidin kanssa?

    Ilmeisesti riittää kun A-piuhaan tulee virta, silloin lukko menee päälle kun katkaisija sallii?

    Kirjan mukaan tuo oikeanpuoleinen katkaisija on 4-vaihteen, ja se toinen 4-3 alasvaihto.

    Oonko hakoteillä ja kuinka pahasti? :argue:

    EDIT: Ittelleni vastaten, taisin hokata että juju on siinä että jos A-piuhaan ei tule virtaa niin B-piuhasta pääsee virta tuon katkaisimen kautta A-piuhaan ja siitä solenoidille.

    Kysyttävää olis vielä että mistä noihin napoihin pitää virta tulla? Jarrupolkimelta ja pumpulta? kummin päin?
     
  2. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Nyt sain selville että A-piuhaan tulee virta kun kaasua painaa ja katkeaa tyhjäkäynnillä tai jarrua painettaessa. Edelleen mysteeri tuon B-piuhan tarkoitus, se ei ole kytketty mihinkään (liitin irrallaan jalkatilassa).

    Mutta ilmeisesti mulla on viallinen painekytkin tai jotain vakavampaa koska virta menee laatikolle asti ja solenoidi naksuu kun antaa suoraan virtaa.

    Toivottavasti joku jaksais vastailla tähän ikuisuuskysymykseen, hakua on kokeiltu mutta juuri tämäntyyppiseen kytkentään en vastausta löytäny :oops:
     
  3. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Tilannetiedotus :D : Lukko toimii, kun laitoin A-piuhan menemään 4-vaihteen painekytkimen kautta solenoidille. Ainut vaan että lukko menee nelosvaihteen kanssa heti samalla päälle, ei normaalia? Mutta probleemi on siinä että noin 5 sek kuluttua lukkoa irtoaa. Eikä mene päälle uudestaan ennenkuin hidastaa sen verran että vaihtaa alas ja takaisin neloselle...

    Mikä mättää? Ei oikein tunnu siltä että luistais, kun menee jämäkästi päälle ja vaikka tosi kevyellä kaasulla ajaa niin irtoaa...
    Ettiskö sitä vikaa ny sähköpuolelta vai hydrauliikasta?


    EDIT: nojoo, vika löytyi, painekytkimet väärin päin eli ne kun vaihtoi keskenään niin JO PELAA! Lukko menee päälle kolmosella ja nelosella, menee melkein tyhjäkäynnillä nelosella nyt kun lukko toimii (3.08 perät) :wc: Menee tosiaan jo kolmosella lukko päällä paremmin kuin ennen nelosella ilma lukkoa, siitä tuo sekaannus aiemmin... :poff:
     

Kerro tästä muillekin!