TH700 Vahvistelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Van_83, 5.9.2012.

  1. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tossa nyt vaan alettiin vertailemaan noita kahta mosaa, tuo päästörajojen ero on oleellista. Etenkin siksi että Oldsin mosassa oli jopa vähäpäästöisyyskaudella enemmän tehoa kuin Chevyssä vapaalla kaudella. M.O.T.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niin aloitit ja tosta sbc 307 koneesta tehdas ei ole koskaan edes halunnut yhtään enempää. Ja miks oliskaan kun pienemmässäkin oli jo enemmän kuin mihin olds on koskaan pystynyt tossa koossa. :rotfl: .
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Seliseli, Oldsin 307:ssa on enemmän tehoa vakiona kuin Chevyn 307:saa, eli se aikaisemmin väitetty juttu on myyttiä...
     
  4. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    :eek:

    justhan tos todettiin, et oldsissa oli vähäisemmistä päästöistä huolimatta enempi potkua.

    ihme jankuttaja. ei sil oo mitään merkitystä mein loppukäyttäjien kannalta, et mitä tehdas halus tehdä tai ei halunnu.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tota et usko edes ite :rotfl: .
     
  6. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    :eek:

    no okei.. kyllähän se nyt vituttaa, et ne halus tai ei halunnu. ja ne toiset kans. viiden litran moottoreita, ei helkkari.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onks 5litraa itkevälle mermaidille liian paljon tai vähän :wink: .
     
  8. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    aivan liikaa
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sou vots tö proplem :rotfl: .
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Nythän vois tosiaan kysyä miksi laittaa rahaa ja pulata 307 kanssa jos tavoitteena on "raju katukäyttö" (mitä se sit vanilla onkaan) kun perus 350 koneen saa pikkurahaan, 250-300 hp ja ihan oikealla väännöllä. Harrastaa tietenkin saa ja silloin ei kysellä järjen perään :lol:
     
  11. country gt

    country gt 3rd gear

    Onks tää off topic of the year?
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Taitaa olla ja muutenkin keskustelu kulkee jo aika surullisella tasolla...

    Vieläköhän tää kääntyis TH700-aiheeks kun tossa on itselläkin työn alla 417-Sbc jonka jatkeeks olis yhtenä vaihtoehtona kyseinen laatikko.

    Toivottavasti tulis asiallisia vinkkejä ja kokemuksia.
     
  13. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kyllä tuossa viestiketjun alussa on ihan asiallista keskustelua tuosta laatikosta. Sitten tuli se myyttiin perustuva ootee: "Chevyn 307 on tehokkaampi kuin Oldsin 307", ja se myytti sitten osoitettiin myytiksi :rotfl: . Joillekkin sen tosiasian hyväksyminen vaan kesti vähän pidempään.

    Eli yksi suositus oli Tci:n constant pressure valve bodyn asentaminen ja pyörivien osien vahvistaminen tarvittaessa vuosimallierot huomioiden. Uudemmissahan ne vahvistukset on jo vakiona. Samoin jäähdytyksen maksimointi, etuvapaakytkimien ehostaminen, paremman pantaservon vaihtaminen ja keskipakosäätimen pesän kunnon varmistaminen on varmaan hyvä tehdä. Sitten näiden jälkeen voikin alkaa tarvittaessa race-osia hommailemaan.
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Onks tässä viestissä sit joku lootavinkki mikä ei vaan mun näytössä näy?
     
  15. Substitute

    Substitute Gearhead

    Montakin, ja kyllä ne varmaan näkyy.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kun kattelee LS koneen persiissä olevan 4L60E koneen sisukaluja niin ne ei poikkea juuri mitenkään vanhan 700 toosan kaluista, kitkalevymääräkin sama. Kuitenkin noissa LS koneissa on voimaa jo vakiona melko paljon ja ploota sen kestää.
    Perusrempalla ja hyvällä shift kitillä pärjäilee melko pitkälle.
    Jos kuitenkin haluaa vahvempia sisukaluja niin saa raottaa lompsaa aika seljälleen kun esim. 5-rattaiset planeetat on melko kalliita. Vahvimmat "kovat" osat tekee hintaan noin tonnin lisää :odroll: .
     
  17. Substitute

    Substitute Gearhead

    Eiköhän tuo "th700 vahvistelu" ole usein firmojen rahastamista kuin todelliseen tarpeeseen liittyvää. Toki niissä vanhimmissa versioissa voi olla jotain hyötyäkin jostain, mutta tärkeintä kai on se peruskunto ja jäähdytys. Sekä oikein toimivat vaihdot.
    Viritetyt vehkeet on tottakai eri asia, mutta silloin kai pitää olla jo tiedossa että mitä haetaan ja mikä on laatikon vuosimalli ja minkä moottorin perässä se on alunperin ollut.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei sen aihion vuosimallilla ja missä se on ollut ole mitään merkitystä. 700 loota täytti jo 30v ja monet on korjattu jo useaan kertaa tai laitettu vaihtolaatikkoja orkkiksen tilalle.
    Mulla on 3tonnin keijukaiskäyttiksessä -82 blatserista otettu ploota, oli jopa sen orkkis ja hyvin se kestää turbolla kiusaamisen.
     
  19. Substitute

    Substitute Gearhead

    Lähinnä ajatelin tuota "vahvistamisen" perustelua, vanhemmissa tai pienemmän moottorin perässä olleissa varmaan löytyy jotain sellaista jota voi perustellusti tehdä, kun taas uudemmissa ei juurikaan.

    Huvittava esimerkki asiasta. Yksi kaverinkaveri etsi 90-vuosimallin dieselvanin th700 laatikolle korjaajaa. Laatikko piti ehdottomasti vahvistaa vaikka auto oli ihan normikäytössä. Kyselin että mitä siihen pitää vahvistaa kun se on uusimpia malleja jo muutoinkin. No kukaan ei tiennyt että mitä pitäisi vahvistaa, mutta sellaisen tekijä olisi pitänyt löytää joka sen vahvistaisi. Toivotin onnea etsinnälle ja totesin että varmaan sellaisiakin firmoja on jotka niitä "vahvistelevat". Ja kyse ei ollut turbiinin vahvistamisesta, vaan laatikon.
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä sitä vahvistettavaa löytyy vuosimallista riippumatta ja joku nyt vaan haluaa luotettavamman toosan ja sellaisen tostakin saa tehtyä kun hommaa sellaiset osat.
     

Kerro tästä muillekin!