TH700 vaihteet häviää lämpimänä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja JJ, 4.6.2018.

  1. JJ

    JJ Gearhead

    Kaverin Chevyssä outo ongelma lootan kanssa eli kun lämpenee normaalilämpöiseksi ei vaihda ykköseltä ylöspäin. Pakki löytyy kyllä. Sitten kun jäähtyy hetken, niin kaikki vaihteet taas löytyy. Löytyisikö vinkkejä mistä vikaa alkaisi etsimään?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kuvernöörin sisällä oleva venttiili taitaa jumittaa.
     
  3. JJ

    JJ Gearhead

    Mudracerille kiitokset, kuvernööri on tosiaan jumissa. Löytyiskö toimivaa tilalle?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sitä muoviratasta pitää pieni putkisokka paikallaan. Kolistele se pois ja ota venttiili pois ja brakekliinerillä puhtaaksi ja takaisin nippuun. Kun roikottaa sitä siitä rattaasta ja painelee sormilla puntteja niin venttiilin kuuluu liikkua edestakas samaan tahtiin.
     
  5. JJ

    JJ Gearhead

    Tuli putsattua, mutta aika nihkeästi liikkuu silti. Toinen puntti ei tuntuis vaikuttavan mitään.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pistä se venttiili porakoneeseen kiinni ja putsaa se vaikka 4satkusella paperilla ja koita uudestaan. Sen kuvernoorin reijänkin voi "hoonata" kun halkaiset pitkän 4mm pultin ja pistät siihen halkeamaan pienen palan 400 paprua kaksinkerroin.
     
    xarper tykkää tästä.
  7. JJ

    JJ Gearhead

    Hiukan nyt ihmetyttää miksi vain toinen noista punteista liikuttaa venttiiliä vai niinkö sen kuuluu toimiakin?
     
    Muokattu: 5.6.2018
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä ne molemmat vaikuttaa, olisko toisesta se venttiiliä painava lirpake poikki?
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eikös ne sillai vähän eritahtiin siihen venaan ottavia kuulu ollakin? Liekö sillä haettu jotain resonanssitilanteen hanskausta tms.
     
  10. JJ

    JJ Gearhead

    Nappasin tuon palasiksi ja toisesta tosiaan on lirpake poikki.
     
    Muokattu: 6.6.2018
  11. karhu01

    karhu01 3rd gear

    Moro.
    Osaisko joku laatikkoseppä auttaa.
    Otsikon mukainen vika mutta sillai, että kylmänä pelaa vaihteet moiteettomasti.
    Mutta lämpöisenä pitää olla konees vähintään 2500-3000 rinkiä, et menee kakkonen ja sit sama juttu kolmosella.
    Mutta nelonen menee nätisti päälle.
    Laatikko th700r4
    Keskipakosäädin putsattu ja liikkuu nätisti.
    Öljyä on tarpeeksi ja uutta

    Toinen juttu, et turbiinilukko menee kolmosella päälle mutta sit, ku nelonen vaihtuu tupahan niin samalla lukko pomppaa pois päältä eikä mene napista päälle vaikka kuinka räpeltää...
    Olen sitten ohittanut sen painekytkimen ja nyt tulee suoraa solenoidiin virta niin sillon se lukko kyl pysyy nelosella päällä.
    Karkaako jostai paineet ja johtuuko siitä syystä nämä molemmat sekoilut...?
     
  12. karhu01

    karhu01 3rd gear

    No Joo riipaasin pohjan auki niin oli täynnä metallimujua.
    Tuli täysremontin paikka.
    Ei ihme ettei pelannu.
     

Kerro tästä muillekin!