Th700R4-fiksaus vai ylihuolto?

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja janiluo, 30.7.2014.

  1. janiluo

    janiluo Gearhead

    K1500:sen laatikko on toiminut pitkään hyvin ja vaihtanut nätisti mutta ylivaihde rupesi tänään pidemmän ajon jälkeen oireilemaan. Satunnaisesti ei vaihda pienemmälle tai hyppii kolmosen ja nelosen väliä eestaas.
    Öljyä on ylämerkkiin asti eli ei ainakaan vajausta.

    Ajattelin Forssaan sillä mennä kärry perässä mutta pitääkö reissu nyt jättää väliin ja vaihtaa masterkitti eli laatikolle täysremppa ennen kuin jättää tielle?

    Mitään järkeviä ajatuksia?

    - Jani -
     
  2. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Re: TH700-R4 - aika rempata vai täyshuoltaa???

    Vois koittaa mettäremppaa ja ottaa kyljestä 2-4 servohässäkä pois ja hitsata migilla sitä tappia pari millii pidemmäksi. Jos se ei auta niin ei kannata ajaa kun sileä panta syö reverse input rummun paskaksi.
     
  3. janiluo

    janiluo Gearhead

    Re: TH700-R4 - aika rempata vai täyshuoltaa???

    No just,
    jos näin on niin täytyy vaan sovinnolla ottaa laatikko irti ja rempata.
    Jos ongelmaa siirtää niin ei olis syksymällä kuitenkaan aikaa sitä remppailla.
    Just kun sain tekniikan paikalleen, hytin ja lavan rungon päälle ja auton ajoon.

    t. Jani
     
  4. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Re: TH700-R4 - aika rempata vai täyshuoltaa???

    Kyllä ite ekaks koittaisin pidentää sitä tappia ja se on ihan normi hitsattavaa tavaraa. Jos sinne on viime rempan jälkeen menny nippanappa pituinen tappi niin pannan kuluessa noin voi käydä.
    Tota pystyy testaamaan silleen että painat sitä servon kantta sorkkaraudalla tms, sisäänpäin ja jos se menee jotain yli 5mm niin tappi on liian lyhyt.
     
  5. janiluo

    janiluo Gearhead

    Re: TH700-R4 - aika rempata vai täyshuoltaa???

    Se kansi on niin jumissa ettei se liikahda mihinkään. Ei varmaan ole ihan just rempattu tuota laatikkoa (autolla ajettu n.260 tkm).

    Jos sokan ja kannen kaivaa ulos niin noinkohan niitä enää takaisin kiinni saa?
    :odroll:
    - Jani -
     
  6. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Re: TH700-R4 - aika rempata vai täyshuoltaa???

    Saa, siellä ei ole mitään pikkuosaa joka vois hävitä. CRCeetä tai muuta litkua siihen pervon kanteen ja aamulla varovasti kolistaa sitä kantta sisäänpäin.
    Se ulompi O-rengas hajoo tai pitää katkaista yleensä mutta niitä saa lakrukaupoista.
     
  7. janiluo

    janiluo Gearhead

    Re: TH700-R4 - aika rempata vai täyshuoltaa???

    Laitoin CRC:n penetrointiöljyä siihen "pervoon" :lol: ja viritin ison vinkan laatikon kylkeä vasten.
    Ei liikkunut mihinkään ja lukitusrenkaastakin sai vain pään väännettyä esiin. Saa nähdä lähteekö aamulla liikkumaan, katalysaattori on niin lähellä ettei pysty vasaran kanssa paljoa heilumaan...

    - Jani -
     
  8. paja1

    paja1 Gearhead

    Re: TH700-R4 - aika rempata vai täyshuoltaa???

    sitä servon kantta ei kannata hirveän kovalla väkivallalla muksia. halkee aikas herkästi tai painuu keskeltä kupille.
     
  9. janiluo

    janiluo Gearhead

    Re: TH700-R4 - aika rempata vai täyshuoltaa???

    [​IMG]

    No lähtihän se irti kun lukitusrenkaan väänteli pois välistä.
    Kun paketin painaa ilman vihreää O-rengasta paikalleen niin sorkkaraudalla saa liikettä varmaan sen 5mm...

    paljonko tuohon kärkeen nyt arvaa knööliä hitsailla?
    :odroll:
    - Jani -
     
  10. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Re: TH700-R4 - aika rempata vai täyshuoltaa???

    Ainakin 3 milliä. Jos kartaani ei pyöri käsin pakin suuntaan niin sitten se on liian pitkä ja mirkelillä pikkasen pois. Ja kannattaa koittaa ilman sitä ulompaa o-rengasta.
     
  11. janiluo

    janiluo Gearhead

    Re: TH700-R4 - aika rempata vai täyshuoltaa???

    Se kardaani oli todella nahee toiseen suuntaan jo nyt mutta tarkoittaako se että kunhan vaan pystyy kääntämään molempiin suuntiin yhtään niin on ok?
    :odroll:
    - Jani -
     
  12. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Se on pakin suuntaan jäykempi ihan normaalistikin mutta sitä pitää pystyä käsin pyörittämään myös siihen suuntaan. Jos panta on liian piukka niin ei enää pysty.
     
  13. janiluo

    janiluo Gearhead

    Männän kärki oli 37mm pitkä, hitsasin siihen tavaraa ja sorvasin 40mm:iin
    Kun laitoin paikalleen niin kardaania ei jaksanut kääntää kuin toiseen suuntaan. Purin uudestaan, sorvasin 39mm:iin, laitoin takaisin ja nyt pyörii kardaani käsin kääntämällä molempiin suuntiin. Puolen millin pois-sorvauskin olisi varmaan riittänyt.

    Ei ollut paha metsäkorjaus, kiitos vinkeistä.
    Täytyy testailla oireileeko laatikko vielä ajossa vai joutuuko sen vielä purkamaan atomeiksi...
    :D
    - Jani -
     
  14. janiluo

    janiluo Gearhead

    Ei auttanut näköjään tämä korjaus.

    Kolmonen ja nelonen saattaa irrota kesken vedon ja kytkeä uudelleen.
    Välillä vekslaa eestaas ja toisinaan taas toimii ok, ihan kuin ois roskaa jossain.
    Öljyjä on valuteltu ulos ja lisäilty mutta suodatinta ei ole vaihdettu.
    Vaikuttaako roskat siellä hännän kyljessä olevassa keskipakohässäkässä näin?
    :odroll:
    - Jani -
     
  15. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Sitten taitaa olla 3-4 pakan levyt sileänä. Olisit heti sanonu että myös kolonen oikeilee niin ei olis tarvinnu mettäremppaa edes yrittää.
     
  16. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo huomasin sen vasta perjantain ajeluissa... no tulihan opittua taas jotain uutta. Viimeksi kun laatikko oikutteli vastaavasti (yli 10v sitten ) niin ajoin kunnes renkaat meni vauhdista lukkoon, muistat varmaan kun avasit sen laatikon?

    Yritin tällä kertaa vähän ennakoida ettei tulis rikottua mitään enempää.
    :lol:
    - Jani -
     
  17. janiluo

    janiluo Gearhead

    [​IMG]

    No nyt on laatikko purettu pöydälle hirveessä räkätaudissa
    Kaikki muut kitkat näyttää ihan ok:lta paitsi ne alumiinirummun sisällä olevat ovat aika tummia niin kuin olisivat luistaneet muita enemmän...
    Panta näyttää ihan hyvältä, tekstipainatuksetkin näkyy kulutuspinnassa eika rummussa ole naarmuja.
    Yritin katsella muita vikoja mutten oikein tiedä mitä katsoa.

    - Öljypumpun puoleinen kartiofiltteri ei ollut paikoillaan vaan oli lähes kokonaan ulkona.
    - Yksi kuulista oli kuluttanut välilevyn reiän kartioksi ja purkaessa se oli toisen kuulan vieressä.
    - Se yksi iso jousi minkälie männän alla oli painanut välilevyyn syvän painauman.

    Onko neuvoja mitä kannattaa tsekata ennen kuin lyön masterkitin sisään?

    - Jani -
     
  18. janiluo

    janiluo Gearhead

    Aika hiljaista on...

    Pitääkö siitä päätellä ettei kukaan tiedä laatikon remppaamisesta mitään vai onko se niin salaista ettei voi kertoa?
    :odroll:
    - Jani -
     
  19. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Et kyllä edes kysynyt juuri mitään.
     
  20. janiluo

    janiluo Gearhead

    Kysymys neuvoista oli lähinnä yleisellä tasolla kun en tiedä tarkkaan mitä kysyä.
    Luulen että täällä on muitakin laatikontekijöitä ja jos saisitte keskenään keskustelua aikaan niin voisin kysellä täsmäkysymyksiä aina kun en ymmärrä.
    Veikkaan että 700:sen niputtaminen kiinnostaa tällä palstalla monia muitakin.

    - Jani -
     

Kerro tästä muillekin!