Th700R4-fiksaus vai ylihuolto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja janiluo, 30.7.2014.

  1. janiluo

    janiluo Gearhead

    No laitetaan pari täsmäkysymystä jos se kirvoittaisi keskusteluun:

    1) Paljonko on hyvä välys per levypakka?
    2) Paljonko saa olla painetta kun testaa paineilmalla kytkimien toimintaa ettei riko mitään?
    3) Mistä tietää milloin aivojen välilevy on käyttökelvoton ja oiotaanko se vasartamalla?
    4) Mikä on helpoin tapa tunnistaa välipaperit?
    5) Kertooko keltainen raita paperissa mitkä ovat parit vai voiko raidattoman laittaa raidallisen toiselle puolelle?
    6) Uskaltaako sisuskaluja pestä pesutinnerillä vai jollain miedommalla tavaralla?
    7) Amerikkalaiset käyttää tiivisterasvana "Petroleum Jelly":ä mikä on täällä euroopassa huulirasvaa.
    Mitä olette käyttäneet tai mitä pitäisi käyttää (muissa kuin huulitiivisteissä :D )?

    - Jani -
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kun vakio osilla korvataan vakio osat niin väärää välystä ei ihan helpolla saa aikaiseksi.

    Painetta saa olla senverran mitä normi ilmakompurasta lähtee mutta pakkojen pitää olla täynnä levyjä, eli nipussa.
    Sisukalut on metallia ja kait ne tinnerin kestää, ite pesen höyryllä.

    Vertaa vanhoja papruja uusiin ja laita samanlaiset.
    Jos sulla ei ole transjellyä niin käytä tomaattimehua.

    Pannan välys on hyvä kun panta liikkuu aabaut 10mm pituussuunnassa pervo paikallaan, se kannattaa koittaa ilman ulompaa o-rengasta.
     
  3. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joissain osissa näkyi vasaranjälkiä tms. niin tulin siihen tulokseen että laatikko on jo joskus rempattu eikä alkuperäinen kokoonpano.
    Kun sanoit että aiemmin mainitut oireet vois johtua 3-4 pakkojen kulumisesta niin eikö se voi johtua myös liian isoista välyksistä edellisen rempan jälkeen?
    Siksi ajattelin että vois tarkistaa ainakin 3-4 pakan välykset?
    Vai mitä olet mieltä ja mitkähän ois hyvät arvot?

    - Jani -
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Liian pieni välys tappaa kitkat, varsinkin pikkasen enemmän kiertävän pensakoneen persiissä.
     
  5. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Petroleum jelly = vaseliiniä
     
  6. tabs

    tabs Gearhead

    Lainaan topiccia, mikä aiheuttaa pakin luistamisen 700:ssa?
    Loota on peruskorjattu joku 30 tuhatta sitten, mutta pakki oireilee.

    Mikään eteenpäin vievä vaihde ei luista, pakille vaihtaessa laatikko "jurnuttaa" hetken kunnes kytkeytyy.
    Muuten autolla voi peruuttaa, mutta jos pakkia joutuu kuormittamaan esim. ylämäkeen niin alkaa luistamaan.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tää on siitä harvinainen toosa että vaikka pakki hajois kokonaan niin eteen löytyy kaikki vaihteet. Epäilen että reverse input pakka luistaa.

    Niin se 3-4 pakan välys 0.070" on haiperffikäyttöön ja taviskäyttöön 0.045"-0.050" on ihan jees.
     
  8. janiluo

    janiluo Gearhead

    [​IMG]

    juurikin sitä huulirasvaa kuten mainitsin.
    - Jani -
     
  9. janiluo

    janiluo Gearhead

    [​IMG]

    Low&Reverse roller:issa muutamat laakerit ovat kuluttaneet ulkokehään kuopat joihin jäävät vinoon kanittamaan.
    Pitäiskö laittaa uudet vai onko tuo ihan nordaalia?

    - Jani -
     
  10. janiluo

    janiluo Gearhead

    Niin oliko tuohon sprägin kulumiseen mitään kommenttia?

    Auto on 4,3 V6 mutta puuttu se alumiininen välyslevy eli input drum:ssa on V8 pakat. Voiko olla ollut jo tehtaalta?

    - Jani -
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olisko rullat vinkasahtanu pois ottaessa? Ja mikä alumiininen välyslevy?
     
  12. janiluo

    janiluo Gearhead

    Niin mä käänsin ne rullat tohon asentoon mutta niitä ei ole kuin 4 kpl jotka on kuluttanu kolon sivurenkaaseen että jäävät vinoon. Ihmettelen vaan kuinka ne voi kulua epätasaisesti kun muut osat on ok ja pitäiskö tuo sovinnolla vaihtaa?

    Kaikki dokumentaatio viittaa että V8 malleissa Forward Clutch:in pohjalevy on paksu ennen aaltolevyä.
    V6 malleissa pohjalevy on ohut ja lisäksi tulee paksu alumiininen välilevy ennen aaltolevyä.

    - Jani -
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ole alumiinista koskaan löytyny noista.
     
  14. janiluo

    janiluo Gearhead

    Noniin menin tietenkin kokeilemaan mäntien liikettä ilman pakkoja ja sylkäs huulitiivisteet ulos.
    Ainakin sen muistaa jatkossa olla tekemättä.
    Eikai ne käyttökelvottomiks menny, ei ainakaan jäänyt näkyviä jälkiä?

    - Jani -
     
  15. janiluo

    janiluo Gearhead

    ATSG-kirja sanoo 0.060"-0.080"
    Uudet välilevyt on pari kymppiä ohuemmat ja 6 kitkalevyllä mitattuna välykseksi jää 1.95mm mikä on kirjan välyksissä.
    Oletko tehnyt yleensä 5 kitkalla ja 6 välilevyllä vai 6:lla kitkalla ja 5 välilevyllä vai oletko sekoittanut vanhoja ja uusia välilevyjä?

    - Jani -
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En ole jättäny koskaan viittä kitkaa yhteenkään toosaan. Ja toi välys menee silleen että mitä raikkaammin kone kiertää niin sen enemmän. Rieselissä riittää se pienin. Tilaan jenkkilästä satseja joissa ei ole peltejä kun ne saatanat painaa ja nostaa rahtihintaa :rotfl: . Jos ei ole silleen kulahtanu että kitkoista on pinta kokonaan pois niin vanhat pellit kelpaa vaikka olis pikkasen sinistäkin.
     
  17. janiluo

    janiluo Gearhead

    Testasin vanhoilla välilevyillä mutta eipä niillä tullut enempää tai vähempää tilaa joten laitoin 5 uutta ja 6 kitkaa. Välys on nyt n. 1.8mm

    Oletko käyttänyt niitä jousirämmäleitä siellä ulkokehällä. ATSG käskee poistamaan ne aina ja Mr Shift sanoo taas että ne pitää käyttää aina koska niistä on hyötyä???

    Ostin Sk 700-JR shift kitin jossa on aika paljon korjauksia liittyen juuri tässä laatikossa ilmenneisiin ongelmiin. Ootko käyttänyt kyseistä tuotetta vai jotain muuta merkkiä?

    - Jani -
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niillä jousirämmäleilläkin on oma funktio ja jossain niitä ei "saa" olla ja jossain ilman niitä pakka on sileenä hetkessä. Ei ole sellaista ohjetta kuin pois tai ei, riippuu aina koko paletista.
     
  19. janiluo

    janiluo Gearhead

    Nyt on venttiilikoneisto purettu, putsattu ja kasattu shift kit-muutoksineen.

    Minkäslaisia kohdistintappeja olet käyttänyt venttiilikoneiston ja välilevyn paikoitukseen ja onko siihen jotain erikoiskikkoja?

    - Jani -
     
  20. Rockapina

    Rockapina 1st gear

    Do diin, nyt kävi silleen et vedin kylälle parkkiruutuun ja kun olin lähdössä pois niin ei enää löytynyt laatikosta kun 1 ja 2. Joutu odotteleen tovin että seuraava auto lähti pois. Kaikilla vaihteilla myös vapaa/pakki auto menee eteen päin. Jotenkin tuo P asentokin tuntuu ihmeelliseltä. Oliskohan pakkoja hajonnut vai mikä neuvoksi ?
     

Kerro tästä muillekin!