TH700r4

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kttopar, 9.9.2019.

  1. kttopar

    kttopar Gearhead

    Chevy Fleetside Silverado 6.2 L diesel -89 ei vaihatnut enää neloselle. Epäilen TV-kaapelin säätöä ja löysinkin sen molemmat päät. Pumpulla on toinen pää eräänlaisessa hahlossa mutta ei siinä ole säätömahdollisuutta.
    Meinasin kiristää kaapelia ja ehkä sitten vaihtaisi neloselle. Onko kaapelissa jossain välillä säätö ?
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kaapelissa on säätö yläpään kuoren kiinnikkeessä. Mutta ei nyt ekana siihen kosketa.
    Erotatko turbiinilukon ja nelosen? Lukko katoaa paljon helpommin ku nelonen.

    Jos -89:ä ei ole jo korjattu, niin tps-potikka on loppu ja moottorin kierroslukuanturi saattaa katkoa. Kumpikin hukkaa lukon.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. kttopar

    kttopar Gearhead

    Sain sen verran selville, että 1, 2 ja kolmonen toimii mutta nelonen ei kytkeydy sillä moottori huutaa isoilla kierroksilla, jos ajaa satasta. En kyllä erota lukon kytkeytymistä. Jollain maasturilla olen seurannut kierroslukumittaria miten turbiinin lukko kytkeytyy. Varasin ajan CarMaticilta Kiuruvedeltä laatikon korjaukseen. Mikä on TPS potikka ?
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onko siinä joskus ollu nelonen? Kun seiskasatasen TV-kaapelissa harvemmin näkyy samanlaista "hahloa" ku esim. 350 kikkarissa on...
     
  5. kttopar

    kttopar Gearhead

    Huomaan sellaisen eron aikaisempaan toimintaa, ettei ole moottorijarrutusta ollenkaan elikkä kun löysää kaasun niin moottorin kierrosluku putoaa tyhjäkäynnille. Turbiini ei siis lukitu. Voiko tästä johtua nelosen puuttuminen ?
     
  6. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Pikemminkin se kaapeli on liian tiukalla jos nelonen hukassa...

    Palautuuko TV-vipu laatikon päästä lepoasentoonsa kun kaasu ylhäällä? Ettei vaan ois vaijerista säie poikki ja estää vaijerin vapaan liikkumisen.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Oikeassa toiminnassa sen kuuluu irrottaa lukko tyhjäkäynnillä joka tapauksessa, eli se "jarrutus" pitäisi tuntua vain hetken. Nelosella se on muutenkin heikkoa, keppi kolosella jo selkeetä.
     
  8. kttopar

    kttopar Gearhead

    Kyllä kaapeli palautuu alkuasentoonsa pumpulla. Pumpulla on nippa, joka on ja liikkuu kaapelin päässä olevassa hahlossa. Kaapelin sisusvaijeri on yksi teräslanka, joten ei voi rispaantua.
     
  9. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Tämä hahlo asia saa vahvasti tämän vaikuttamaan 3 vaihteiselta th350 vaihteistolta..
    Tämä on vaan villi veikkaus, mutta olisiko kysessä th350c lukkoturbiini vaihteisto minkä lukko olisi nyt lakannut toimimasta jostakin syystä...
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä kuuskekkosen/700toosan kikkaritsydeemissä on pumpun päässä "hahlo" .
    [​IMG]
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Hyvin voipi olla, olen vain nähnyt sellasia muovinappeja, josta vaijeri menee läpi.
     
  12. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Niin siinä onkin,mutta siit eteenpäin voi olla tai on semmonen hahlorauta joka muistuttaa 350 vaijerinpäätä
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Totta muuten, jossain on pätkä sellasta "aputankoa".
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pumpusta lähtee metallitanko, pumpun päässä hahlo ja vaijerin päässä samanlainen "nasta" mikä on kaasareissa. Sen takia sama vaijeri käy bensaan ja tirsseliin.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  15. kttopar

    kttopar Gearhead

    Juuri tuon kuvan mukainen vaijerisysteemi on pumpulla ja moottorin etupäässä on sitten säätö. Säätöä varten pitää painaa säätöosassa olevaa painiketta niin vaijeri liikkuu eteen ja taakse ehkä 20 millin matkan. Vaijeri kiristyy kun kuori pitenee säädössä. Kireä vaijeri antaa luistamattoman vaihdon mutta samalla nostaa vaihtokohdan nopeutta. Onkohan TH700 laatikossa erillistä peruspaineen säätöä niin mersulla ?

    Sain houkuteltua nelosen päälle silleen, että paikaltaan lähdin kiihdyttämään niin paljon kuin moottorista lähti ja sitten se meni neloselle normaalinopeudessa. Huomasin kuitenkin, ettei vaihtanut sitten kolmoselle kun pykälsin normi D-asentoon.
    Samoin kun vauhti hiljeni ja pienempää, niie ei enää vaihtanut neloselle vaan piti lähteä liikkeelle taas alusta.
    Chevy taitaa lähteä ykkösellä kun painaa kaasun pohjaan lähtiessä muuten lähtee kakkosella ihan niinkuin mersu.
     

Kerro tästä muillekin!