Thunderbird alumiinisten venttiilikoppien valu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja hot1930, 9.12.2012.

  1. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Onko täällä linjoilla ketään, joka olisi halukas valamaan alumiiniset venttiilikopat?
    Ja jos jollakin löytyy 1955-1957 Thunderbirdin venttiilikoppaa malliksi, että saisi muotin tehtyä.
    Ideana olisi saada aikaiseksi Thunderbird kopat, jotka menee letukan sbc:n kansiin.

    Soittele jos taitoa löytyy ja kiinnostusta moiseen "pyhäinhäväistykseen". :oops:

    -Masa-
    o5o 4o6 66 66
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Eikös y-lohkon kopat käy pikkuletukkaan ihan suoraan.kunhan porailee reunoihin pultinreiät.
     
  3. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Olisko noin?
    Toinen helppo tapa olis tietty tehdä tälläiset kopat siten, että tekisi valumuotin siitä ukkoslintu logosta ja tavallisista tiheään rivoitetuista sbc:n alukopista hioisi rivat pois sen kogon muotoiselta alueelta pois.
    Tämän jälkeen vaan valettulogo epoksiliimalla kiinni koppaan ja kiillottamaan.
    Toimis varmaan muotin mallina jos haluaisi tehdä sarjatyönä näitä, uskoisin että ebayn kautta voisi muutaman parin saada myytyä ?
     
  4. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Mitä tuossa lueskelin mielenkiinnosta juttua niin kaiketi Lincolnin Y-lohkon venakopat kävisi suoraan Chevyn pikkulohkoon, mutta ne on suuremmat kuin T-birdin Y-lohkon kopat.

    Minusta järkevintä olisi tehdä adapterit niihin T-birdin koppiin. Hommaat vaikka T-birdin kopat ja jotkut huonot SBC kopat ja muokkaat niistä adapterin?
     
  5. B 50

    B 50 Gearhead

    Tällainen pyhäinhäväistys on rikos joka ei vanhene koskaan. Vrt, ennakkotapaus `55 Buick jossa se pukinsarvinen "naulapää". Tää vitsi on jaksanut fanaatikkojen pientä sisäpiiriä naurattaa kerta toisensa jälkeen:
    [​IMG]
    Vaikkei mulla tietenkään asiaan äänioikeutta asiaan olekaan niin entä ihan vaan hyvännäköiset oman disainin mukaiset kopat Chevyyn. Saa niissäkin jotain siipilogoo olla jos siltä tuntuu. Nimimerkki Hai on menestyksellä valattanut jossain laatutavaraa, ehkä saattais kysyttäessä jakaa tietoaan?
     
  6. hot1930

    hot1930 Gearhead

    On se hyvä, ettei ole tuttuja sellaisista sisäsiittopiireistä.
     
  7. B 50

    B 50 Gearhead

    Onhan autonrakennus vakava laji. :rotfl:
     
  8. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    B-50, käy ostamassa Prismasta vähän löysempi pipo.
     
  9. B 50

    B 50 Gearhead

    Joo, pipo tosiaan tuntunu pesussa saaneen ihan uutta napakkuutta. Se tosin alkaa näyttämään jo siltä että jos se naulakosta putoo, niin se käy jalkaan kiinni. Ne Prisman akryyliseosteiset olis varmaan käytössä oikein hyviä ja nykyaikaa, muttakun mä olen niin kiintynyt tohon vanhaan villaseen Alpha Industriesin valmistamaan. Tai voishan sen vanhan ommella sen uudemman päälle.. Mutta tämä pipomaailman frankenstein olis vähemmän kuin osiensa summa. Kuten T-birdin, rocketin tai Hemin venakopat sbC:n päällä. Onko kukaan koskaan sovittanut johonkin Hemiin, rockettiin, naulapäähän, tms Chevyn venakoppia ja itsekseen tallissa supissut että wau, näyttää ihan pikkulohkolta. Eihän se väärin ole mutta tulee vaan sama fiilis kun tofun, vai mitä se kasvistöhnä on, syöjät sanoo että maista, tää maistuu ihan lihalta. Kirjattakoon tämä totinen venttiilikoppasääntö rodinrakentelun kirjoittamattomien sääntöjen kirjaan. Ja poikkeuksena säännölle Cadillacin kopat joissa ei lue Cadillac saa käyttää Studebakerin koneessa. Korinvaihdot ja kuitukopatkin on ok, mutta venttiilikoppa on pyhä asia. Suomesta on jopa ulkomaille myyty venttiilikoppien muotteja ja valmistusoikeuksia ja tämä taas on enemmän kuin osiensa summa. Positiivisenkannustuksenhymiö.
     
  10. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Taivaspaikka taitaa olla muutenkin menetetty, joten ei yksi venttiilikopasta tuleva synti siinä listassa meinaa mitään.
    Nyt vaan alkoi vituttaa, kun en oo Hemeihin älynnyt niitä letukan koppia laittaa :mad:
     
  11. B 50

    B 50 Gearhead

    Koskaan ei ole liian myöhäistä. Ja ylijääneille Hemi-venakopillekin varmaan riittää ottajia. :wink: On muuten pirun hyvän näköinen rojekti, mikäli nyt oikein muistan.
     
  12. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    No tää meni mullakin silloin vähän yli hilseen. Ei ne pienetkään nailheadit niin hankalia motteja ole, etteikö pystyisi vielä järkevällä summalla remppaamaan jos on tarvetta. VS se, että aletaan pujottaa paikalle letukan tekniikkaa joka vielä yritetään naamioida naulapääksi :lol:
    Vielä uunommaksi asian tekee se, että jos letukan tekniikka on vaihdettu vain vaihtamisen ilosta, ja sit laitetaan siihen nailhead wannabe kopat :rotfl:

    Tietysti jos haluaa rodiin tai johonkin kustom huussiin halvalla paljon ruutia,niin silloinhan toi letukan tekniikka on lyömätön, ja sekavenakopat on mun mielestä ok. Koska vanhasta FE:stä,Rocketista tai Nailheadistä on tunnetusti aika paljon kalliimpaa taikoa koneja ulos. Eikä siltikkään päästä samoille teholukemille.
    Jos taas pitäydytään vakio tehoissa, tai budjetilla ei olis niin väliä,niin ite kallistuisin siihen kattilaan minkä ulkonäköä halajaa :)
    Mut jokainenhan mutustelee keksintönsä sille mallille kuin huvittaa 8)
     
  13. Otto

    Otto Gearhead

    Ei muuta ku teet! Toi olis helpoin lähestymistapa jos kerran kiinnityskin passaa suoraan Fordista Chevyyn. Toinen vaihtoehto vois olla ton kuvailemallasi tavalla saadun mallin käyttäminen muottina (niinkuin ehdotit.
    Hankit tollaset sbc venakopat, eikös niitä kauko-idässä tehtyjä saa n. 150 euroon? Siinä on sulle lähtökohta. Ukkoslintu-logon saat netistä, teet sellasen siihen venakopan päälle vaikka vanerista, plexistä, metallista, tai vaikka perunasta. Viet valimoon tai valat itte.

    Valumalli tehdään haluttua kappaletta suuremmaksi, alumiini kutistuu prosentin verran. "Ei se oo paljoa". On se jotain silti, esmes sbc:n venakopassa n. 4-5 mm pituussuuntaan. Kannattaa ottaa huomioon koska sisäpuolella on liikkuvia osia...

    Toimii, toimii.
    Venakopan valaminen valimossa maksaa jotain euroa ja haluat ehkä hilloa siihen päälle? Dollarin kurssi on meille suotuisa, jenkeille ei.
    Siksi jo pelkälle venakopalle tulee hintaa, lisäksi ostajalle tulee kuluiksi postitus. Laske mitä kaikki tulee yhteensä maksamaan ja muuta se dollareiksi päivän kurssilla.
    Mieti asiaa ostajan kannalta;
    Paljonko vastaava tuote maksaa (esim. Oldsmobile Rocket over sbc-kopat), oletko lähellä samaa hintaa vai huimasti kauempana?
    Paljonko olet itse valmis maksamaan venakopasta?

    Kyllikki Saari, Bodomin surmat ja Letukan naulapää.
    Ajjettä! on se vaan aina yhtä hauskaa... :D

    Siis NIIIIIN hieno konsepti! Pikkulohkon venakopat pitkittäin kahtia ja peltiä väliin että saa leveämmän siitä! :rotfl:
    Wannabe-sbc hemi! (Now that didn't sound right...) :-?


    Hyvin suunniteltu on hyvin suunniteltu, sanottiin koulussa.
    Enää se ei tartte ku tehdä, joten ei muuta ku nyt kaikki tytöt ja pojat ja isoisät kans tekemään vaan! :D
     
  14. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Onhan se käynyt mielessä vaihtaa Aakkoseen kompaktin kokoluokan early Hemi, tai edullinen ja luotettava Lincolnin V12 tylsän ja tavallisen sbc:n tilalle. Mutta, kun ei näinä epävarmoina aikoina viittis enää alkaa hakemaan muutoksia AKE:n myöntämiin vanhoihin lupiin.

    Niin, ja seuraavaksi voitais kai vetää nää samat keskustelukierrokset So Calin etujarruista :wink:
    Näyttää Buickilta, pelaa kuin Buick, mutta kun ei sitten kuitenkaan ole Buickin :cry:
     
  15. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Joo,ne so-calit on niin nähty.Siksi pitikin hankkia oikea buicki, ni pääse hinkkaan rumpuja... ja rotteloon meinasin vaihtaa b-kadetin rummut eteen.Sopii paremmin tulevan vanteen kanssa :lol:
     
  16. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Mitäpä niihin So-Calin jarruihin rahojaan laittamaan kun purkaamot on pullollaan volvoja!
     
  17. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    :lol: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!