Tierp

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja impala ss 66, 10.10.2013.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Pisteissä Tero on nyt neljäntenä ja hyvät saumat sarjan kakkoseksi. Mattias Wulcan taitaa olla jo kyllä karannut muilta tavoittamattomiin.
     
  2. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tero tiimeineen on todella lähellä hoitamaan Eurooppaan nopeusennätyksen, pari mailia perässä ennätyksestä.
     
  4. kede -57

    kede -57 3rd gear

    Koskaan tiedä kuin käy, eli avoin kirja vielä kovasti. Onhan tuolla Wulcanilla kyllä kaulaa, mutta nytkin kävi niin, että Saksan kisan finalisti (Vegter) jäi jopa ulos kaaviosta Ruottis, niin ei niitä pisteitä vielä oo jaettu.
    Tokihan voidaan itsekin pudota/jäädä helposti ulos mitskuilta, mutta suomalainen Sisu kehiin ja kampoihin kunnolla ja jos kaadutaan, niin ainakin saappaat jalassa hyville tiimeille.
     
  5. jknR

    jknR Gearhead

    Tarkoitat kait maailmanennätystä? :wink:
    Euroopan ennätyshän siirtyi suomeen jo viikonloppuna. 405.41kmh / 251.91mph.

    Edit. Otin silmän käteen, join kupin kahvia ja opettelin lukemaan.
    Siis Eurooppaan, ei euroopan... :oops:
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jep :wink:
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Hyväksyykös nuo NHRA:n pojat Euroopassa tehdyt ennätykset kirjoihinsa?
     
  8. nova 76

    nova 76 2nd gear

    No ei ne ainakaan voi väittää, et euroopassa 1/4 mile on lyhyempi kuin siellä.
     
  9. jknR

    jknR Gearhead

    Eipä ne vissiin hyväksy kuin omissa kisoissaan ajettuja ennätyksiä. Eihän niiden sivuiltakaan löydy kuin National Record Holders-lista.

    Draglistillä näkyy ympäri maailman ajetut ajat, mutta eihän se tietysti mikään virallinen lista ole. Esim. toi Jonnien loppunopeus ennätys on rankattu sielä ykköseksi. http://www.draglist.com/draglist/catego ... CYEAR%2CET
     
  10. Putte

    Putte 1st gear

    Ei voi todellakaan väittää, mutta eivät hyväksy mitään ennätyksiä, jotka on tehty NHRA ratojen ulkopuolella eivätkä ole NHRA:n katsastusmiesten tarkistamia autoja.
     
  11. homer

    homer Double Gearhead

    Suomessahan taidettiin ajaa useampia (epävirallisia) ennätyksiä muinoin stockissa kun Suomeen tuli "laivalasteittain" kalustoa Ameriikasta.
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    No eipä se miljoonaa maksaisi semmoinen ukko tänne lennättää pientä tsekkiä tekemään.
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Niinhän sitä ajettiin ja syystä, että täällä on yleensä kisoissa happirikaampi ilmasto kuin jenkkilässä.
     
  14. Putte

    Putte 1st gear

    Ei niitä kiinnosta Eurooppa eikä täällä ajetut ajat.
     
  15. TBO552

    TBO552 3rd gear

    Toi Teron aika on kyllä todella hieno ja varmasti paranee tuosta.
    Mutta eikös NHRA;N pm turboihin tullut jokin ahtopaineisiin oleva sääntö?

    No oli säännöt mitkä hyvänsä niin tämäkään ei näemmä ole mahdotonta.
    https://www.youtube.com/watch?v=q9rnDwrgpek
     
  16. jknR

    jknR Gearhead

    Onkohan tossa turbojen lisäksi kaasut ja mitäköhän laite painaa?
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Oot kyllä melkoisen väärässä tuossa asiassa, Lindbergien toilailuista olivat kovinkin kiinnostuneita rapakon takana ja varmasti ovat kiinnostuneita Personett:n avittamasta tiimistä mikä pyyhkii (toivottavasti) Amerikan kusinin ennätyksil pyrstönsä.
     
  18. xo

    xo 1st gear

    minkä takia euroopassa ajettuja aikoja nyt nhra listoille täytyisi kirjata,en tajuu
     
  19. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    En minäkään tajuu, siks mä kysyinkin.
    Ne kun ajaa samoilla säännöillä ja samoilla spekseillä siellä kuin täällä.
     
  20. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tuolla Tierpissa oli muuten hienoa neppailla, rata oli aivan ensiluokkainen, ei tarvinnut tiimien taistella siitä kuka saa +3000 kaakkisen säksättimen miedonnettua alkuun stokkeriksi ja loppua kohti taas omaksi itsekseen.
    Sai pistää alkuun voimaa ja kytkimeen punttia ja nauttia ennätystensä rikkomisesta.
    Vaikkei se kaikkien nettikehujien mielestä olekaan oikeaa kilvanajoa silloin.
     

Kerro tästä muillekin!