Tikkurilan Temacoat RM40

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Geronimo, 20.4.2011.

  1. karhu01

    karhu01 2nd gear

    ^ siitähän tuli perskutan hyvän näkööne. Joo niinpä näköjää oli sillä hintaa. Aika tollanen sopivan mattaki:)
     
  2. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Minkä kokoinensuutin sulla oli tos maalaushommas?
     
  3. Selli

    Selli Gearhead

    Helou, Vähän kesti vastata. Ruiskuna perus yläkannu Walcom- Genesi ja suutin oli 1.3mm.

    Nyt olis värimassa ja lakka tuossa odottamassa pintojen vetoa. Ikinä en ole noita sumutellut, mutta pakkohan se kokeilla :D :D
     
    DX tykkää tästä.
  4. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Joo ei se mitää. Päästelin viikonloppuna pintaa ja hyvää tavaraa tuntuu olevan. Helppo hioakki. Mä päästelin biltsun ruiskulla 1,7 suuttimella. Sai aika hyvin rapata pintaa ennenku yrittikää valua. Tuli kerrasta riittävä vahvuus.
    Sama juttu, et pintaväriä (temadur20) pitääs seuraavaksi kokeella.
     
  5. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Tiedosta, että pintamaali valuu takuu varmasti jos maalaat kuten pohjamaalin. Pari ohutta kerrosta mieluummin kuin yksi paksu kalvo.
     
    stealth ja karhu01 tykkäävät tästä.
  6. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Joo pinnankans pitää olla tarkkana. Kyhäsin valojaki enempi, et näkee varmahan missä mennään.
     
  7. DX

    DX Double Gearhead

    itelle on tullut täysin selväksi, että jos haluu X pinnanvahvuuden, on siihen helpompi saada silonen ja valumaton pinta ku suihkasee pikkasen yliohennettuna 2 x 0,5X, tai 3 x 0,33X,
    roskien määrä toki kasvaa noin 1,5 kertaisessa suhteessa.

    tossa toki montaa muutakin monessa, mutta helvetin karkeena nyrkkisääntönä.
     
    RAL9005 tykkää tästä.
  8. DX

    DX Double Gearhead

    tee jokka ette ikinä oo koittanut yms. sitten meinaatte vetästä kerralla koko auton ylitte, ootte tietämättömän, jopa tyhmän hulluja.

    ei siinä mitään, antaa palaa, mutta nykyisillä kyvyillä ei pysty suosittelemaan vaikka haluaakin,
    ku tietää miten suuri duuni hyvissä pohjissa on ja miten parissa tunnissa voi helposti nollata kymmenien tuntien duunit ruiskimalla pinta värit miten sattuu.

    mutta jos siellä lähinnä on huolellisesti matattu vanhat pinnat ja siihen päälle uutta sävyä, niin antaa mennä.

    ite maalasin monta vuotta esmes prätkien osia ja autoja osamaalasin, opettelin häippäämään yms. kikkoja ennenku vetäsin mitään isompaa kerralla ylitte
     
    Muokattu: 28.3.2019
    Rimmed762, RAL9005 ja passerby tykkäävät tästä.
  9. DX

    DX Double Gearhead

    pakkohan se eka kerta on kokeilla joskus, harjottelisin sinuna lakan käytöstä vähä johonki, sillävärimassalla niin väliä jos ei oo metallisävy
     
    Selli ja stealth tykkäävät tästä.
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ei sitä usko ellei itse kokeile. :)
     
    Dataviilaaja tykkää tästä.
  11. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Mulla on vielä sellainen käsitys, että pohjatkin kannattaa vetää mielummin kahtena ohuena, kuin yhtenä paksuna. Muuten voi tulla vähän huokoinen pinta, kun liukkari haihtuu paksun kerroksen läpi.
     
    DX tykkää tästä.
  12. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Kyllähän se niin, että oppi menee parhaiten perille kantapään kautta, tai sitten se ei mene ikinä ollenkaan. Omassa projektissa kun ei ollut metallihohtomaali, niin sai maalata osissa, eli luukut irrallaan, ja kopankin kolmena kappaleena, kun rajat sai listojen alle piiloon. Ja maalia varattu sen verran reilusti, että oli vara koheltaakin. Tekijään ja olosuhteisiin nähden olen l0pputulokseen edelleenkin tyytyväinen, kunhan loputkin vielä tulee hiottua ja myllytettyä siistiksi. Siinäkin on oppimisensa, kun lokasuojan pyöreän kantin sain jo ohennettua niin, että pohja kuultaa läpi, eli uusintamaalaus sillekin jossain vaiheessa...

    Ovet esimerkiksi, ensimmäinen pinta paraatipuolelle onnistui hyvin, siinä rinta rottingilla sitten pesin ruiskun ja aloin laittamaan maaleja pois. Ihan vaan saadakseni todeta laittaneeni ohennetta kovetteen sijaan. Ilmankos ei tarvinnut juuri ohennella. No, siitä selvittiin tinneriräteillä ja pienellä uusiksi hiomisella ennen uutta yritystä.

    Tätä se on, kun maalaamoiden taksat olisi olleet vähintään kuudesta tonnista ylöspäin.
     
  13. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Aina parempi ehdottamallasi tavalla. Teollisuuteen suunnatuilla maaleilla ei kuitenkaan välttämätöntä. Standardin mukaan ja kai tämä Tikkurilan kura pitää laskea myös teollisuusmaaliksi tässä yhteydessä. :)
     
  14. Selli

    Selli Gearhead

    Vaikka tämä nyt ei enää otsikkoon kuulukkaan mut kommentoin omia suhailuja kuitenkin. Spiessin massalla väri ja Besan kirkaslakkaa 1+1 märkää märälle vedetty tuolla samalla ruiskulla samalla suuttimella. Massa levittyi hyvin,Lakkaan luonnollisesti tuli roskaa ja vähän appelsiiniä muttei pahasti. Teippi kun tähän konepeltiin tulee,niin juttelin teipparin kanssa että siistin roskat ja hion appelsiinit pois,vedän uuden lakan ja käsittelen sen. Sitten teippi ja vielä siihen yksi lakka. Näemme sitten joskus lopputuloksen :D Sen huomasin kyllä omista pohjistani että hylkyyn meinisi jos ei tarraa tulisi häivyttämään tekemiäni virheitä. Vielä tarkempi paklaus kohdissa joissa konepellissä on pistehitsit ja niiden hionta,niin olisi melkein tyytyväinen itseeni. Laittelen kuvia sitten vasta kun on mitä näyttää.
     
  15. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Laitetaas ketjuun yksi RM40:llä maalattu auto lisää:

    [​IMG]

    Tuosta valkoinen on maalattu RM40

    Oli muuten edelleen sama maalipönttö kuin millä maalattiin sivulla 5 oleva Volvo. Maali oli jo todella paksua mutta ei täysin kuivunut ja kovete oli keltaista siirappia, mutta tuli purkista ulos kuitenkin :rotfl:

    Värilliset osat on vedetty ihan vaan spraylla.

    Esikuvana väritykselle on toiminut IMSA 90 GTO:

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!