Tilatako suoraan jenkeistä vai US-Partsin kautta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Classic Chevy Club of Finland ry', aloittaja Jämä, 23.1.2013.

  1. Jämä

    Jämä 3rd gear

    Onko kukaan tehnyt tilaillessaan vertailua, että säästääkö jos tilaa suoraan Danchukilta/Classic Chevyltä verrattuna siihen, että ottais Suomesta US-Partsin kautta?

    Mulla olis tossa muutamia osia mitkä maksais US-Partsin kautta 1166€. Suoraan jos tilais Classic Chevyltä niin hinta olis euroiksi muutettuna 503.11€. Tuohonhan tulee sitten postikulut ja tullit päälle.
    Itse kun en ole suoraan koskaan tilannut tuolta niin kiinnostaisi vaan tietää kuinka liki hinta tulee. Ja jos päättää jenkeistä tilata niin lienee järkevämpää tilata kaikki kerralla mitä mieleen tulee kuin vaikka pari ruuvisarjaa ja konepellin saranat pikkupaketissa?
     
  2. brassi

    brassi 2nd gear

    Kyllä kannattaa jos tietää mitä ostaa. Ja saa rahdin osuuden kohtuuhintaan. Mut ei voi palauttaa jos tulee fiba, ja aikaa menee ennen kuin kalikat on käsissä. Mut niin menee aikaa jos US partsinkin kautta tilaa ja ne joutuu Jenkkkilästä tilaamaan. Tseggaas Finn-US logistics /Halmarin (kuljetu)palvelut. Tullaus Tepon kautta Hämeenlinnassa, kätevää.
     
  3. Sam_da_Man

    Sam_da_Man Gearhead

    Toki on muistettava sekin, että riittävän pienistä paketeista ei mene tulliakaan. Hinnasta tietysti kyse, ei koosta. USPS:n flatrate-laatikkoon pakattuina tulee toki kooltaankin pienet Suomeen erittäin edullisesti, eli tsekkaa mitä pakettipalvelua mikäkin firma käyttää. Ebaystä näkee usein suoraan postikulut Suomeenkin, etenkin just tolla flatratella. Halvimmalla tietysti pääsee, jos joku ne matkalaukussa tuo... (Nim. tilasin just ovenkahvan, pikkuikkunan veivin, shop manualin, yms. pikkusälää...) USA-osoitteisiin postikulut yleensä 0€, mikä on niille kohtuullista, meille kohtuutonta.
     
  4. Jämä

    Jämä 3rd gear

    Kiitoksia vastauksista.
    Just on yhden yksityisen kanssa selvittely menossa postikuluista yksien osien kanssa ja vastaavasti Danchukille pistin kysymystä hinnoista koskien toisia osia :)
    Mitä mä nyt olen US-Partsin kautta ottanut tavaraa niin veikkaan, että sama aika menee kun itse tilaa suoraan. Ja eikä mulla mikään kiire olekaan kun tietää, että säästää pennosia kun jaksaa vähän odotella...
    Se on toi pirun tulli vaan kun sotkee aina noita laskelmia. Jääkö paketit muuten tulliin, josta ne maksua vastaan saa noutaa vai tuleeko ne tullin laskun kera kotiin asti?
     
  5. brassi

    brassi 2nd gear

    Tuosta tulliasiasta. Itellalta tulee kirje, jossa tarjoavat palvelua et tullataan ja toimitetaan kotiin korvausta (n 25 eeroo) vastaaan. Tullauksen voi tehdä ITSE, TULLIN SIVUILLA. Siellä maksetaan nettipankilla maksut, ja sen jälkeen tavara tulee postissa kotiin. Eka kerta opettelua, mut kyllä se onnistuu.
     
  6. Jämä

    Jämä 3rd gear

    Tänks!
     

Kerro tästä muillekin!