Tilisiirto Venäjältä Suomeen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Larry, 29.7.2020.

  1. Larry

    Larry Double Gearhead

    Sanotaan että mrA Suomesta on myynyt Venäjälle mrC:lle Zastavan kardaanin hintaan 200e posteineen.
    C hoitaa maksun tilisiirtona omasta pankistaan Venäjältä A:n pankkitilille Suomeen.
    Koituuko tästä jotain ylimääräistä kulua tai muuta harmia A:lle? Eli joutuuko kauppasumman päälle vaatia jotakin ekstraa että tuo 200e jää käteen? Jospa jollain täällä olisi kokemusta kun ei muualtakaan oikein tietoa löytynyt.
     
  2. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Se tilisiirto kulkee monen valityspankin kautta, ja esim. Suomesta USA:an siirroista yleensa puuttuu $40 perille saavuttuaan, tama riippumatta siita maksaako maksaja molempien pankkien kulut. Jos jaa pari ruplaa uupumaan niin loput paypalilla jne.
     
    Larry tykkää tästä.
  3. Larry

    Larry Double Gearhead

    Justiinsa. Kiitos infosta.
     
  4. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Ainakin omalla kohdalla vastaavissa siirroissa on tullut raksi ruutuun kohta, että kumpi maksaa nuo siirtokulut kokonaisuudessaan. Että jos tuo $40 puuttuu niin se on ihan lähettäjän tekemä valinta. Sehän tuossa on harmillista kun niitä kuluja ei ilmoiteta suoraan, vaan ne löytyy jostain yleisistä ehdoista.
     
  5. HV

    HV Gearhead

    Entäs Western Union ?? Ei pitäs olla kulut niin kovat. Euroissa käsittääkseni kulut.
     
  6. karra

    karra Double Gearhead

    PayPal. Minä olen myynyt osia ausseihin sekä Etelä-Afrikkaan. Paypal ottaa vaan komission ko maan mukaan nin se pitää ottaa huomioon.
     
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Juuri laitoin känädään 55$. siihen päälle vajaa 2$ joka meni Paypalille. Jos ostaa tavaraa niin myyjä maksaa sen Paypalin osuuden.
    Itse asiassa tuotteen minäkin ostin mutta laitoin epähuomiossa ruksin väärään ruutuun.
     
    karra tykkää tästä.
  8. Larry

    Larry Double Gearhead

    PayPal varmasti on hyvä, mutta A:lla ei ole sitä käytössä, ei ainakaan vielä.
    C kyllä lupasi hoitaa maksusta koituvat kulut, kun tätä myöhemmin on tiedusteltu, jotta A:n tilille jää sovittu summa.
    Ja C:lle kyllä pitäisi tämän olla tuttua touhua. Katsellaan.
     
  9. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Jos sulla on paypal, sa pystyt lahettamaan money requestin kenelle tahansa jolla on sahkoposti. Jos maksajalla ei ole paypalia han voi klikata "pay as a guest" ja maksella pankkikortillaan, itse kaytan sita nettikaupoissa aina.

    Edit: muistat vaan lisata requestin summaan sen paypalin komission niin saat sen pari hunttiasi taysimaaraisena.
     
  10. Karck

    Karck 3rd gear

    Suosittelen Transferwise palvelua maksoin sillä itse just auton USaan ja paypalia halvempi.

    Tässä suosittelu linkki ni saa vielä vissii ekasta siirrosta kulut pois kokonaan.

    https://transferwise.com/invite/u/kallea12
     

Kerro tästä muillekin!