Tiukkasäteisiä 90 asteen rosterimutkia ja saman halkaisijan putkea (noin 15mm)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Slant Sickness, 3.2.2022.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Menisi yhteen projektiin muutama mutkakappale + joitakin metrejä suoraa putkea samasta materiaalista. On aie tehdä putkilinjaa rosterista tiggaamalla liitokset, hiomalla ja kiillottamalla lopuksi tuotos. Voi olla kuljetuksen vuoksi tehtävä 2:sta palasta.

    Vastavuoroisesti jos joku kaipaa tekemistä korvausta vastaan, voin teettää kyseisen putkiston. Ei tule, eikä mene autoon, mutta autoharrastajan oleskelutiloihin ja on teknisestä olemuksestaan huolimatta tulevan olemaan silmää miellyttävä osa erästä laitetta.
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No siinähän niitä. JOS tekisin itse, niin pitäisi ostaa TIG kamat. Voi tulla paljon vastauksia, mut jos haluaisin vekottimen, jolla hitsaa tavan peltiä, rosteria, alumiinia, niin mikähän hintaluokka koneella mahtaisi olla? Mikä kone? Aloitetaan nyt tuosta rosterista. Jos vesijohto onnistuu, niin seuraavana varmaan tulee tekoon turbon pakosarjat.

    Menisi TIG keittiörempan kuluihin. Tallipuolelle saisin jämät vailla sijoituksia.
     
  3. Make500

    Make500 Gearhead

    Mä olen ainakin hitsaillut kaikkia noita Minarc Migilläni:)

    EDIT: Mutta tuo 15mm halkaisija saattaakin olla haastavaa:rotfl:
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ehkä menen sieltä, missä aitaa ei ole. Kromattu kupariputki ja taivutin. Asennusfirman poistoputki ilmalämpöpumpun kondenssille oli tarrallinen johtokouru. Ei jatkoon meillä.
     
  5. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    https://www.stahlwerk-schweissgeraete.de/schweissanlagen-wig-ac-dc-200-puls-st
     
    White Elemant tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!