Toivoton tapaus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja max, 20.1.2015.

  1. max

    max Double Gearhead

    Toivottavasti ei.Jokatapauksessa 454 BBC mottiin olis nyt pensansotkija seuraavana harkinnan alla.Kansien osalta riitelin itseni kanssa hetken aikaa,mutta nyt olen tehnyt sovun.

    Haluaisin kokeilla tätä Hilbornin ruiskua katukäytössä.Motista tulee aikalailla radikaali,joten sopis hyvin sen niskaan siltä osin .Se mitä olen selannut aihetta jenkkisivustoilla,niin kaikki tyrmäävät homman.No en uskonutkaan että homma olis bolt-on ja matkaan.Tavanomaiset systeemit on kokeiltu,joten tämä olis kyllä mielenkiintoinen kokeilu.
    Mitä jenkkien kommenteihin on uskomista niin systeemi olis lähinnä ON-OFF tyyppinen ja pensaa saa heittää ämpärillä?!

    Olisko nykypäivän polttoaineen ohjauksista hyötyä,jotta olisi kadullakin toi Hilborn käyttökelpoinen?
    Kuten kuvasta näkyy,niin kanavien kanssa joutuu täyttöhommiin,kun ovat niin järkyttävän kokoiset.Mutta se on varmaan ongelmasta se pienempi.

    Kaikki neuvot otetaan mieluusti vastaan.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Impala 69 tykkää tästä.
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei elektroniikka paljon auta ellet pistä sähkösuuttimia samalla. Toi on vittumainen saada säätöön ja vaatii aika nipun niitä säätö"prikkoja", ehkä e85 litkulla olis helpompi?
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Selitäs vähän mitä ovat nämä säätöprikat?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Paluupuolella on sellainen säätöprikka, iso reikä vähän bensaa suuttimille , pieni reikä paljon bensaa.
     
  5. rb

    rb Double Gearhead

    Joo;..... By pass ja secondary By pass venttiilit.

    Saattaa osoittautua haasteelliseksi kapineeksi kun ne säätäjät taitaa olla jo vanhainkodissa... :lol:
     
  6. peltsi

    peltsi Gearhead

    Onhan toi niin hieno paketti et koneista paikat sähkösille suuttimille.
    Ei heti tuu samanlaista vastaan.
     
  7. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    Olisiko toi paketti omiaan johonkin Historic Drag-autoon?
    Voi olla isompikin homma muuttaa tuo nykyaikaiseksi ja katukäyttöön.
     
  8. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Samaa mieltä edellisen kanssa. 1000cc sähkösuuttimet ja megasquirt ohjaamaan. Johan tapahtuu..:) Kaasuläpän asentotunnistinkin lienee helppo sovittaa toisen läppäakselin päähän.. Tietysti alkuperäinen idea siinä vähän kärsii.
     
  9. coupe devil

    coupe devil Gearhead

    OUJEE toi on kerska laite. Mul on novassa samanlainen tosin sbc:n päällä, muutettiin sähkö suuttimille. Aika v-mäinen laite mut tyyli on tärkeämpää kuin helppous, jälkeenpäin voi sanoa et painimiset ton muutostyön kanssa oli sen arvoista. tsemppiä projektiin koska sitä tarvii. Ai niin ton imuäänet on sit kyrväkkäät.
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Hyvä kundit! Tieto tuntuu täällä asuvan.Niinkuin tossa alussa vähän vihjasin,niin osaaminen tuntuu joskus olevan täällä Härmässä tanakampaa kuin suuressa maailmassa.

    Mut tosiaan aina ollut tätä "Victor Jr./tuplapumppuosastoa".Jospa nyt jotain muuta.Polttoaineensuihkutus tosiaan tuntematonta maaperää.
    On se kerska laite,ja wow factor onkin osa tätä päätöntä leikkiä.Toi tosiaan vois myös olla jonkun etumoottori dragsterin kanssa komean näkönen.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla oli tollanen parikytvuotta sitten ja kuukaudenverran jaksoin koittaa sitä saada pelittämään ja sitten se sai lähteä :rotfl: . Vaikka se näyttää yksinkerteiselta niin sitä se ei todellakaan ole. Nyt se olis mekaruutalla helppo nakki.
     
  12. max

    max Double Gearhead

    Tos olis vielä etuviistosta yksi kuva.Ei ole myöskään tarvinnut koskaan kanavia täyttää.Kannet ovat kanavaltaan jostain ovaalin ja rectumin välimaastosta,joten rappu on aivan liian iso,vai mitä?

    Millä olette täyttäneet/muotoilleet kanavia,ja miten olette sen tehneet?

    P.S Imutorvi on tosiaan niin iso,että se imasee norsun aivan helposti kitaansa.

    [​IMG]
     
  13. ViLU

    ViLU Gearhead

    Mitään tiedä, mutta oli tossa Roadkillin jaksossa juttua uudemmasta vastaavasta kapistuksesta, kannattaa vilkasta.
     
  14. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kohokammio"viritys" munkin satsissa tuli mukana mutta se oli vaan "päivä"tankki jota vakiolutkutin täytti, pruutta otti siitä omalla pumpulla ja paluu meni siihen.
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hieno! Mulla ei oo tommosta valitettavasti, vaikka slanttia vartenkin Hilborn on jokusen rakentanut. Mä yrittäisin säästää tommosessa omat suuttimet mikäli mahdollista ja sen mekaanisen neulaventtiilin oheen yrittäisin tehdä propoventtiilillä tai vaikka nykyruiskun isolla sähkösuuttimella tarkemman säädön. Orkkissysteemi mekaanisella venttiilillä veis vehkeen alueelle ja piilossa oleva sähköllä ohjattu säätäisi seokset kohdalleen. Lambdalla viimeisteltynä ois siisti.
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei mitään sähkösuuttimia!!!

    Onks tossa joku barrel-valve mikä toimiii annostelijana?
    Säätää normaalisti täyskaasulle suuttimet.
    Pummaa jonkun mestarin tekemään ohjelman millä voi ohjata säätöventtiiliä paluuputkessa.

    Haisteluna MAP, TPS, lämpö, rpm,
    sen vois saada noilla jotenkuten pelaamaan ja pysymään orkkis tyyppisenä.

    Känytiinlähtöhän pitää tuolla toimia niin että on se huikkapullo mistä tirauttaa joka kurkkuun huikat ja sitten käyntiin.
     
  18. Masa71

    Masa71 Gearhead

  19. Mutku

    Mutku Gearhead

    Aivan mahtava. Just tommonen se on ihan parasta!

    ISO stroukkeri (tarvii ja hyväksyy ton juottolan jo luonnostaan annostelemat reippaansairaat polttoainemäärät), reippaasti puristuksia (käsikädessä terveensairaan nokan + E85-gason tarpeet), löysä turbiini (ei ole se liikkeellelähtökiekkojen prötäys ja yskähtely ihan niin juttiinsa...), E85 alkoholigaso ja ennenkaikkea Megasquirt.

    --> ei mitään täyttöjä kanaviin! Isompi litratilavuus kehiin vaan (alle litran mukit ei kuulu tähän leikkiin, heh), löysä turbaani ja sitä rataa.

    Menikö vaikeeks? Vanhempaa tieteenharjoittajaa lainatakseni: "noo, jos tää olis helppoo ja halpaa, niin kaikillahan näitä olis".

    Heh.

    Peukkua ja respect: jos tommosen nään liikenteessä, niin hattua nostan heti.
     
  20. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kanavien täyttö onnistuu kanavakitillä, kunnollista tavaraa saa ainakin Simolta (SCE Engineering).

    Se on sellasta 2-komponenttista aika jäykkää tavaraa jota voi aivan sormin painella kanavan seinämille ja kun kostuttaa välillä sormiaan niin se helpottaa muotoilua. Kovetuttuaan sitä on helppo työstää millä vaan.

    Ennen työhön ryhtymistä kannattaa huomioida että lämpö notkistaa kittiä ja helpottaa sen sekoittamista. Myös kappaleen lämpötila saisi olla aika reilusti plussalla ja ehdottomasti puhdas niin silloin tarttuvuus on todella hyvä.
     
    Impala 69 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!