Toivoton tapaus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja max, 20.1.2015.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Hieno projekti!
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Joo,siis kyllähän noi tuomiopäivänpasuunat kuuluisivat johkin Gasseriin kuin nenä päähän.Muutaman kerran spotannut tämän 55-Chevyn pääkaupunkiseudulta,jossa on ilmeisesti vastaavanlainen systeemi;on kyllä tosi räväkkä rakennelma.
    Nämä ovat myös bensaa heittäneet Mclaren/Chevrolet Can-Am kilpureissa,ja ovat kyllä tosi eksoottisen näköisiä vehkeitä.
     
  3. rb

    rb Double Gearhead

    Kaikkee muutahan voi kokeilla, paitsi isoisää ja kansantanssia.

    On mekaanisen spruutan kanssa varmaan haastetta mutta aikansa kun touhuu sen kimpussa, niin tiedä kuinka hyvän siitä saa.

    Oli niitä Crowerin settejä Off Shore paateissakin stroukatun 454:n päällä vielä 80- luvun alkupuolellakin ja niissä kaasussa on sentään muutakin kun vain kaksi asentoa...
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Siis toi ruisku paketti antaa tavaraa kaasun asennon ja koneen kierroksien suhteessa eli jos pumpun muuttaisi kierroksista riippumattomaksi, niin säätö helpottuisi


    Ainakin näin järkeilisin, eikös vanhemmat mekaaniset ruiskut laske polttoaineen määrän kierroksien ja kaasun asennon mukaan tää vaan antaa soppaa kierroksien mukaan kaasun asennosta huolimatta?


    Saako siihen asennettua kaasun asennon mukaan säätyvää ylivirtaus venttiiliä paineputkeen, silloin kierroksien mukaan seilaava polttoaineen määrän sais säädettävämmäksi?
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ennemmin ohjaa ohivirtausta, menopuolen paine nousee muuten taivaisiin ja riskinä myös venttiilin liika sulkeutuminen.

    Mutta hienoltahan nuo tötteröt tulevat näyttämään, toimii ne sähköllä tai vieteriltä.. Pojot kotiin.
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kun tuon saa ensin käymään tyhjäkäyntiä ja toimimaan täydellä kaasulla niin sitten voi yrittää jalostaa sitä osakaasualuetta.

    Ensimmäisenä tuli mieleen alipaineohjattu laihennuspiiri joka olisi auki kun mennään tasavauhtia alipaineen ollessa korkea ja sulkeutuisi rasituksen lisääntyessä ja alipaineen tippuessa.

    Toinen kohde voisi olla polttoaineen määrää säätävä metering valve, joka on aika on/off tyyppinen. Siinä olevaa lovea josta soppa tyhjäkäynnillä virtaa voisi muokata hieman pitemmäksi ja kapeaksi jolloin seos ei hurjasti rikastuisi heti pintakaasulla.

    Aika helppoo teoriassa :)
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Niinpä, lähtökohtaisesti kun suunniteltu täyskaasulle, on se osakaasu täysin arvaamaton. Mutta lambda ja alipaine ohjaamaan laihennuspiiriä, luulis edes jotain tolkkua tulevan.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos toi laite olis helppo saada toimimaan läpi kierrosalueen ilman ulkoisia haistelijoita ja antureita niin sellaisia olis ollut myynnissä jo vuosikymmenet.
     
  9. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Netissähän onnistuu mikä vaan,etevimmät hoitaa jopa naimisenkin virtuaalisesti:)
    Tosta gasserista (55)vielä,minäkin sitä ihastelin ja siunailin,kunnes tutustuin "ruiskutötteröihin" lähemmin Keravan häppeningissa.Oli vähän pettymys kun kurkisti siitä etulokarin raosta isolohkon varustusta...
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos tarvetta, voin olla ihan livenäkin auttamassa, jottei jää vain netissä huuteluun.

    Mikäs sen Boschin menaanisen ruiskun nimi oli? On sekin saatu toimimaan ja polttoaine tulee siinäkin ilman sähköisiä suuttimia.
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu ja siinä oli kuitenkin sähköpumppu jonka paine ei muuttunut jenkojen myötä ja eräänlainen ilmanmäärä"mittari" ja tuli siihen jopa lambdaohjauskin kalivieteriä varten. Mutta siitä vaan rakentamaan se tollasenaan omalla pumpulla ja siittimillä toimivax, luulen että joku muukin on koittanut.
     
  13. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Onhan sitten Bosch kugelfischer...se on ainakin riittävän mekaaninen.
     
  14. mpower

    mpower Double Gearhead

    PRKL,mää kans,Kugelfischer-ruisku on kyllä kova juttu ainakin neloskoneessa,kutosiinkin sitä on tehty,kasista en tiedä,tuolta voi tonkia lisää jos rahat riittää.http://www.koller.de/oldnew.pumpen,103_ ... 39975.html
    Mainittakoon tässä ohimennen,että tommosella Kuularuiskulla(=Kugelfischer)
    varustetulla BMW M3 1578cc turbomoottorilla on vieläkin EE-aika Compin
    luokassa FT/D,höh,ja aikaa siitä on yli 20vuotta.Samaa systeemiä käytettiin BMW F1 turbokoneessa 80-luvulla,ei kai se ihan huono sitten kuiteskaan ollu vai mitä TÄH!!Kyllä sakemanni-insinööri on sen hienosti miettinyt,toimii tyhjäkäynniltä läpät auki asti nikottelematta!
    Vähän kallista tommonen hienomekaniikka on,mutta tunteeton sähköhäiriöille ja kuun asennolle,siinä kun Hestec räkis niin mää olin jo maalissa.Semmonen nostalgiapläjäys! :rotfl:Niinjuu,ja reiluna miehenä
    annoin vielä 500 kuutiosenttiä tasoitusta!
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olihan noita k-jettejäkin kilpureissa silloin joskus, hämärästi muistan ooppelin jossa turbo ja 16suutinta :eek: .

    Ja toi kuukelfisseriwiki kertoo tollasta.
    Haudantakaa pitää siis käydä kyselemässä vissiin.

    Nää "dieseli"pumppuset on ollu aika härpäkkeitä :rotfl: .
    [​IMG]
     
  16. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tuon polttoaineen paineen tai virtauksen saa kyllä tasoitettua kierroksista riippumattomaksi. Jos se on avain siihen toimimiseen.
     
  17. max

    max Double Gearhead

    Mites tämä kun olen kuitenkin sen edessä,että joudun kovalla kädellä täyttämään kanavia;oli tulevat kannet sitten rectaalit tai ovaalit.Kanavan suu on sarjassa jättikokoinen(katso tupakkiaskia kanavassa),ja nythän se tulee pienentymään reilusti kun tullaan kannen suulle.
    Eikös käykkin niin että virtaus tulee kiihtymään? Voisko ajatella,että jos ja kun näin käy,siitä olis pelkkää hyötyä kun ajatellaan kadulla ajamista silmälläpitäen?Meniks oikein?
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Just noin.
    Odotan innolla kuka täällä tekee ton katutoimivaksi ilman sähkösiittimiä ja koska.
     
  19. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    nimi ei just tule mieleen mutta vanhemmissa mersun v kaseissahan niitä oli.
    jos sillä nyt mitään väliä on oliko nelonen vai kasi. v kymppiin saa kahdesta vitos audista paketin.
     
  20. gp-67

    gp-67 1st gear

    Tulee aika pöhkön näköinen, jos tuommoiseen koittaa k-jetin laittaa. Siinä kun kaiken ilman pitää kulkea ilmamäärämittarin läpi.:/
     

Kerro tästä muillekin!