"Torpedo" coupet Suomessa ,montako?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Akseli von Gardan, 5.11.2013.

  1. finnflat

    finnflat Gearhead

    Jos vanteet on 6-pulttisia kuten Chevyssä, niin mulla on 1 kpl 16" jossa on klipsit. On alkuperäinen "military" -vanne, väri on mallia Army. Tullut joskus romujen mukana Kaliforniasta.

    Autohistoriasta sen verran että joskus oli omistuksessa '48 Chevy Aerosedan ja nyt työn alla '48 Pontiac Streamliner eli se isompi malli.
     
  2. drpete

    drpete 3rd gear

    ^ Ai niin, tonhan mä unohdin. Tämän "ponttooni-kauden" Chevyissä on 5x4.5" pulttijako. Oldsmobilessa ja Pontiacissa on 5x5". Mulla on siis Oldsmobile, eli pitäis olla toi 5x5" jako.

    Tästäpä muistui mieleen kysymys, jota olen aina pohtinut. Chevyissähän siis oli 216 CID kansiventtiilimoottori vissiin ainoana vaihtoehtona. Laatikkona oli 3 spd manual. Oldsmobileissa oli joko 238 CID sivuventtiilikutonen tai 257 CID sivuventtiilikasi. Laatikkona oli yleensä Hydramatic, joissain 3 spd manual. Pontiaceissa oli vaihtoehtoina suunnilleen samankokoiset sivuventtiilikutonen ja -kasi kuin Oldsissa - koot tosin poikkeaa hieman noista. Ja se kysymyshän siis kuuluu, että onko noilla Oldsin ja Pontiacin koneilla mitään tekemistä toistensa kanssa? Lähinnä siis että onko niissä mitään yhteisiä osia: kansi, lohko, apulaitteet, tai vastaavaa? Ja mites mitat, meneekö ne heittämällä samoille korvakkeille, tai voiko niistä vaihtaa päikseen laatikoita?

    Mikäs kone sun Streamlinerissa muuten on?
     
  3. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    On klipsit paikoillaan. 40€/kpl ja nouto Keravalta.
     
  4. drpete

    drpete 3rd gear

    Ei löytynyt näköjään renkaita vielä. 49 Pontiacin ja vuotta vanhemman Oldsin vanteet on yllättävän eri näköisiä. Koitanpa saada kuvan tähän, eli tällainen vanne olisi haussa:

    [​IMG]

    Ja siltä varalta ettei toi kuva toimi niin pannaan samanlainen ebay:stä: -40 Olds vanne E-bayssä.
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Noita oon tuonut yhden coupen, 48 pontiac, löytyy uudeltamaalta, 3kpl on tullut 4d luiskaperiä
     
  6. finnflat

    finnflat Gearhead

    Moi, Streamlinerissani on suora 8 ja Hydramatic. En osaa sanoa onko Oldsin koneet samanlaisia.

    Laatikoista on jonkinlainen taulukko Pontiacin shop-manuaalissa mutta taitaa kertoa vain Ponuun asennetuista laatikoista, pitää tutkia.
     
  7. drpete

    drpete 3rd gear

    Näinköhän nämä näppärästi taiteilisi itse: http://www.rodsnsods.co.uk/forum/tech-f ... pics-46864

    Tiedä sitten, pitäisikö skirttien olla kaarevat? Tollaset suorat olis helpompi tehdä tuollaisilla puumuoteilla, mutta onko suorat hölmön näköiset? Mites tehdastekoiset on, kaarevat vai suorat?
     

Kerro tästä muillekin!