Torque Flite 727 "rear clutch hub" kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja arttu, 16.1.2016.

  1. arttu

    arttu Gearhead

    Tuossa kun laittelin jo aikesemmin kysymystä koskien tätä laatikkoremppaa niin sain rakentavaa vastausta, joten olisiko tähänkin ongelmaan tietoa?

    Eli vaihteistona on siis vm.67 727 ja on nähtävästi avattu ennenkin ja osiakin vaihdeltu... Huomasin että tuon sisäänmenoakselin ympärillä oleva kytkinpakan mäntä on valunumeron ja aikaleiman perusteella alkuperäinen, mutta rumpu johon mäntä vastaa onkin 70-luvun versio jossa on tuo 3 sakarainen välyslevy. Eli tietääkö kukaan onko tuo kombinaatio yhteensopiva? Laatikolla ei ole meidän omistuksen aikana ajettu.

    http://tinypic.com/r/25i5ik5/9

    Toinen kysymys olis sisäänmenoakselin (input shaft) tiivisterenkaita koskeva...
    Tuossa TCI:n korjaussarjassa minkä hommasin tuli teräksiset renkaat joissa on lukittavat päät ---->

    http://tinypic.com/r/4se343/9

    kuvassa siis vielä vanhat paikalla, mutta ongelma onkin uusissa, kun ne on halkaisijaltaan pienemmät, eli ei saa millään lukittua. kokeilin niitä irrallaan kiinnilukittuna turbiiniakselin (stator support shaft) sisään niin ne suorastaan tipahti sinne, eli voiko näitä käyttää lukitsemattomana? Vai hommaisko oikein teflon renkaat kun tuo akselikin tuli tehdaskorjattuna eli olis tiivis paketti sitten..
     
  2. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    musta tuntuu-vastaus. tuota mäntää on kahdella eri numerolla, vm 62 ja vm n.74. tietääkseni niitä voi käyttää ristiin kunhan belleville plate on ao männälle tarkoitettu. männissä on korkeuseroa n. luokkaa 1-1,5 mm.

    jälkimmäinen kuva ei avautunut joten siihen en sano mitään.
     
  3. arttu

    arttu Gearhead

    Kiitos nopsasta vastauksesta. Ilmeisesti tuossa on oikea belleville jousi, ainakin Carl Munroen kirjan mukaan. Lähinnä että onkohan tuo rumpu sitten muuten mitoiltaan sama, kun käytin tosiaan 67-70 mallisia tiivisterenkaita mäntään. Toivottavasti pitää. Ilmatestin kun suoritin, niin kyl pakka liikkui lukkorenkaaseen asti, joskaan ei mitenkään voimallisesti...

    No se alempi kuva aukee kyllä ihan o.k. täälläpäin, hmm.. :-?
     

Kerro tästä muillekin!