Meidän perheessä on tuollainen museoauto,tuossa olen koittanut kartoittaa kuinka monta noita GT malleja on kaikenkaikkiaan tehty maailmaan.Tämä malli on aito eurooppa malli 18RG koneella. Tätä mallia ei ole tuotu koskaan pohjoismaihin ko ajankohtana 1979-1981 kovan hinnan takia,yksi ainoa auto on käynyt suomessa vuonna 1979 TM testiautona joka sitten jatkoi matkaa pois suomesta. Noita jenkkimalleja varmasti löytyy muutama suomesta mutta ne ei sinänsä kiinnosta vaan aito eurooppa malli kiinnostaa kuinka monta niitä on tehty/euroopassa jos jollakin olisi tarkempaa tietoa,oma tieto kuulopuheiden perusteelle on joitan kymmeniä kappaleita olisi euroopassa tallella aitoa GT mallia,ST tai XT mallia ei pidä sekoittaa tähän GT malliin,toki noitakaan ei ole kovin montaa suomessa,92kpl tuli korpivaaran kautta ST mallia 1979-1981 välisenä aikana suomeen ne on kaikki niitä joissa on pyöreät etuvalot. Jos jollain on tietoa ko autosta niin otan tietoa vastaa mielellään
Tässä on aito saksaan tuotu GT malli vuosina 1979-1981 nämä kuvat on konehuoneesta http://i7.aijaa.com/t/00687/13274374.t.jpg[img] [img]http://i4.aijaa.com/t/00829/12920585.t.jpg maalaamosta huomaa kattoluukku ja autossa on myös ilmstointi autoon on hyväksytty celicasupran vanteet jotka entisöitiin huolella
Ilmeisesti kunnostus käynnissä. Vanteet ainakin häikäisee jo nyt Olikohan kaikki Eurooppaan tuodut tuon ikäluokan Celicat liftbackeja kun coupeja ei tapaa juuri koskaan?
Joo entisöinti on tehty 2013-14 välisenä aikana,noista coupe jutuista en ole varma,luulisin senkin olevan eurooppa malli,vaan aika harvinainen sellainen,Liftbackkiä on enempi tuttu malli Kankkunen ajeli jus tuolla coupemallilla tuohon aikaan Kaikki nää pyöreelamppuset on tullu aikanaan maahanatuojan kautta peräti 92 kpl 3 vuoden aikana ja ne ovat olleet ST mallia,noissa on erikoisvanteet vaihdettu maahantuojan toimesta
Pakko tunnustaa,että mä olen parhaillaan "tuhoamassa" yhtä noista liftbackeista drag racing käyttöön... Mutta jos joku entisöijä tarvitsee sisustaa autoonsa,niin multa löytyy purettuna kaikki muu,paitsi kojelauta,se on toistaiseksi vielä paikallaan,saatta poistua vielä sekin jossain vaiheessa,ja täys kierros 13", muistaakseni bridgestone merkkisiä aluvanteita löytyy myös tarpeettomana.
Ei tunnu missään jos ei ole GT malli,noilla st xt malleilla ei ole juuri mitään arvoa maanpäällä,noiden hinnat liikkuu muutamista satasista muutamaan tonniin,GT,n hintaan saa laittaa taas yhden nollan lisää
No ei nyt sentään. Tuossakin yksi euromalli, ohjaus toki "väärällä" puolen. Myyty hintaan 1.800£ Vai onko noi pyöreälamppuiset eri asia? http://www.carandclassic.co.uk/car/C81342
Kattoverhoilu on vielä paikallaan,irrottelen sitte kun kaarien teko on ajankohtasta,muistaakseni on ihan ok kunnossa,mutta mä tutkin tarkemmin huomenna kun meen tallille. Ja ei oo GT malli,eli ei tartte kenenkään repiä pussihousujaan... :wink:
http://www.fintoys.net vois löytyä hyvinkin tietoa noista... Siellä on jokunen jäsen kenellä aika kivasti tietoa Toyotista,ainakin yhdellä tommonen MR-kilpinen Gt.
Tuossa on esim jenkeistä tuotu malli saksassa,todella siistissä kunnossa toki jenkkimallillakin on oma hintansa http://suchen.mobile.de/auto-inserat/to ... ORT&noec=1
Noi on mun mielestä aika rumia, mutta ekan korimallin Celica coupe olis tosi namu. Siis se "Mustang-kopio".
Se on kyllä totta. Tuo mustangin pikkuveli on hienoin celica mitä on ikinä tehty. Muistaakseni tämän mallin suunnitteli eri suunnittelija kuin -78 taaksepäin taisi olla jenkkiläinen. En tarkiuta sitä että tuo suunnittelija olisi huonompi kuin aiakisemmin.
Kauneus on katsojan silmässä,vai miten se meni... Omaa silmää miellyttää eniten #A22 korimalli 71-72 (-73)takaa tankattava versio.